Deftige mediaspeler ipv all-in-one TV

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
viev
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 23 okt 2013, 20:17

Re: Deftige mediaspeler ipv all-in-one TV



Bericht door viev »

@digiboy,
vanavond staat de camper voor de deur dan zal ik kijken of ik paar foto's kan maken van de 12 volt aansluiting.
DigiBoy
Berichten: 275
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 6:59

Re: Deftige mediaspeler ipv all-in-one TV



Bericht door DigiBoy »

Bedankt ;)
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Deftige mediaspeler ipv all-in-one TV



Bericht door Gino608D »

Persoonlijk zou ik een Raspberry-pi kopen en daar bijvoorbeeld OSMC op installeren. Het nadeel van die android apparaten is dat er vaak geen of nauwelijks updates voor uit komen. Tevens draaien ze vaak op een oude Android versie. OSMC ontvangt maandelijks een update. Stroom krijg je via USB, dus dat lijkt me wel te regelen.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
DigiBoy
Berichten: 275
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 6:59

Re: Deftige mediaspeler ipv all-in-one TV



Bericht door DigiBoy »

Als de Android-box werkt en probleemloos mijn filmbestanden ed. afspeelt.
Heb ik voor het gebruik in de camper niet echt behoefte aan de laatste updates en snufjes, thuis is dit uiteraard een ander verhaal.
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Deftige mediaspeler ipv all-in-one TV



Bericht door Gino608D »

Lijkt me toch wel handig als je alle formaten af wilt kunnen blijven spelen. Verder kost een Raspberry-pi echt niet veel.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Toedeledoki

Re: Deftige mediaspeler ipv all-in-one TV



Bericht door Toedeledoki »

Het afspelen van verschillende video bestanden wordt gedaan door diverse apps. Deze worden gewoon geupdate. Net als bij een telefoon. Ik heb een paar van die China dingen in mijn kennissenkring en ze doen het nog allemaal prima.

Raspberry etc is meer iets voor de hobbyist. Daar moet je zelf alles nog opzetten.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Deftige mediaspeler ipv all-in-one TV



Bericht door jielus »

DigiBoy schreef:Als de Android-box werkt en probleemloos mijn filmbestanden ed. afspeelt.
Heb ik voor het gebruik in de camper niet echt behoefte aan de laatste updates en snufjes, thuis is dit uiteraard een ander verhaal.
Dat doet een tv toch ook? Waarom moeilijk als het gemakkelijk kan?

Welke filmbestanden anders dan
"Videoweergaveformaten
Containers: AVI, MKV
H264/MPEG-4 AVC
MPEG-1
MPEG-2
MPEG-4
WMV9/VC1
HEVC (H.265)

wil jij dan afspelen?
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Toedeledoki

Re: Deftige mediaspeler ipv all-in-one TV



Bericht door Toedeledoki »

De ervaring leert dat TV's toch niet alles probleemloos afspelen. Terwijl de Android boxjes echte alleseters zijn. Ideaal zou een Android TV zijn. Maar zijn die er in deze maten en op 12 Volt?

De apps die gebruikt worden om bestanden af te spelen lezen nagenoeg alles. Ook bieden ze mogelijkheden zoals synchroniseren van geluid. En gebruik maken van externe of bijgesloten onderdtitels.

Daarnaast biedt Kodi nog een oneindig aantal mogelijkheden om films en series gratis te streamen.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Deftige mediaspeler ipv all-in-one TV



Bericht door jielus »

Ben ik 100% met je eens Paul. Maar ik neem een stick mee naar de winkel.

Enkele films in het AVI, MP4 en MKV formaat, al dan niet met een SRT, IDX en SUB ondertitel.
Enkele foto's in JPG formaat.
Muziek in MP3 en AAC formaat.

Zodra de TV alles afspeelt is het voor mij, en ik denk voor de meeste van jullie, voldoende.

Verder is het een must dat de (nieuwe) TV nu ook het DVB-T2 ondersteund. De goede DVB-T antenne die we na onze reis in Engeland hebben gekocht geeft ons haast overal TV. En wees nu eerlijk, de weerkaart in het chinees begrijpen we ook. Enkele kanalen in de lokale taal en soms in het engels of Duits zijn echt genoeg om even naar het nieuws te kijken en/of de radio te luisteren.

Ik hou toch meer van eenvoud. De Google Chrome gaat al niet meer mee, op mijn laptop kijk ik echt geen film en de tablet wordt alleen gebruikt voor spelletjes.

Ieder zijn ding, maar simpel is mooi.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Deftige mediaspeler ipv all-in-one TV



Bericht door Zwerfsteen »

Zo te lezen heb je het prima voor elkaar en je hebt gelijk als je alles zo simpel mogelijk wilt houden.
Wat ik me dan toch nog af vraag is vanwaar die interesse in die schotels, gezien je poll's in andere draadjes.
Je zou dan zeggen, wat moet je er dan mee.
Groet,
Leny en Pieter
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Deftige mediaspeler ipv all-in-one TV



Bericht door jielus »

@ zwersteen

Ik ben enkele ideeën aan het uitwerken en die wil ik onderbouwen. Maar daar kom ik later wel op terug.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
DigiBoy
Berichten: 275
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 6:59

Re: Deftige mediaspeler ipv all-in-one TV



Bericht door DigiBoy »

jielus,
Nu ben ik toch wel eens benieuwd of je een 12V tv kan vinden die moeiteloos MKV's of mt2 afspeelt met audiosporen waaronder HD-dts, HD-Dolby en de bijbehorende ondertitels.
Ik vrees dat je deze niet vlug zal gaan vinden, al hoop ik uiteraard van wel.
En aangezien mijn Nas gevuld staat met BD-films, heb ik echt geen zin om enkel voor de uitstapjes met de camper steeds films te gaan converteren :(
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Deftige mediaspeler ipv all-in-one TV



Bericht door jielus »

Ik moet eerlijk toegeven dat ik me nooit wat van dat moeilijke geluid heb aangetrokken. Ik ben een beetje doof en kijk zelf graag met ondertitels in het engels.
Maar afgezien van dat. Dat je zo'n uitgebreid geluid systeem in de camper heb vindt ik heel bijzonder. Dat je daar ook gebruik van wil maken begrijp ik ook. Maar het schept wel problemen.
Om eerlijk te zijn heb ik ook wel eens overwogen om mijn Qnap TS-453A mee te nemen in de camper! Uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij zeer snelle 64Gb sticks. Wij hebben er drie en daar kunnen we aardig mee vooruit. Twee uur per dag TV kijken (films/series) tijdens een overwintering in Zuid-Europa is voor ons voldoende.
Met ondertitels heb ik tot nu toe weinig problemen gehad. Zeker wanneer ze ingebakken zijn in een MKV container.
Mijn MKV containers zijn zelden groter dan 720p maar voor in de camper vaak nog kleiner omdat een kleinere tv geen probleem maakt van een lagere resolutie. Op een 55" UHD is dat natuurlijk een andere zaak.

Het is en blijft een persoonlijke benadering van je multimedia ervaring in de camper. Voor mij persoonlijk heb ik het zo gemakkelijk mogelijk gemaakt want de tv in de camper is een aanvulling voor de lange winteravonden, het is niet het middelpunt van onze camper ervaring.

PS, ik heb even gekeken naar mt2. Ik kan niets vinden, wat is dat?
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
DigiBoy
Berichten: 275
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 6:59

Re: Deftige mediaspeler ipv all-in-one TV



Bericht door DigiBoy »

jielus,
Sorry voor de verwarring ;)
De BD-films met HD audiotracks staan hier thuis inderdaad op een Nas, maar wel voor de Hometheather bedoeld. Vandaar dat ik er op doelde, dat het om enkel wat filmpjes mee te nemen voor me een hele opgave zou zijn om deze HD-bestanden steeds te gaan converteren.
Kortom, wat ik wil is filmpjes van de Nas naar de Stick kopiëren en zonder prob's mkv of mts2-bestanden afspelen in de camper.

Als opslagmedium lijkt een me een USB-stick 256GB voldoende te zijn om even verder te kunnen.
Plaats reactie