achteruitkijkcamera permanent gebruiken

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
pethil72
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 06 nov 2013, 0:59
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: achteruitkijkcamera permanent gebruiken



Bericht door pethil72 »

kunnen jullie mij raad geven hoe ik mijn achteruitcamera moet verbinden , het is een TFT led color monitor zogezegd draadloos en één voor achter en één voor de zijkant maar ik heb daar een bossen draden en kabeltjes bij , ik kom er niet uit , het ene cameraadje op mijn camper geplaatst boven in en de kabeltjes /draad naar binnen gebracht maar dan...op de voorspiegel de monitor geplaatst daar komt een zwarte kabel uit die ik kan aansluiten naar de bedrading maar waar en welke ? er zijn rode gele en witte bananenstekkertjes bij met allemaal stroomdraadjes eraan ,wie kan mij raad geven hoe te doen? alvast bedankt voor jullie antwoord! groet peter
pethil72
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 06 nov 2013, 0:59
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: achteruitkijkcamera permanent gebruiken



Bericht door pethil72 »

Arie dank! ik had er geen erg in , maarja dan nog weet ik niet wat ik er mee aan moet een elk dingetje zitten kabels en stroomdraden , je hebt toch maar één stroomaansluiting nodig? of?
Arie55
Berichten: 5681
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: achteruitkijkcamera permanent gebruiken



Bericht door Arie55 »

@Hoofdnoorman
nee, precies dezelfde als wat jij hebt. Wat ik intussen vermoed, is dat er een ander video formaat wordt aangeboden waar de monitor niks mee kan. [even later] vermoeden bleek juist. Andere opstelling met een usb videograbber, nu beter beeld. Kleuren wat flets, maar wel correct.
Er zit geen extra draad voor een reversed beeld aan de camera. Geel en wit cinch en een zwarte voedingsstekker.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7486
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: achteruitkijkcamera permanent gebruiken



Bericht door ducati 900 »

pethil72 schreef:kunnen jullie mij raad geven hoe ik mijn achteruitcamera moet verbinden , het is een TFT led color monitor zogezegd draadloos en één voor achter en één voor de zijkant maar ik heb daar een bossen draden en kabeltjes bij , ik kom er niet uit , het ene cameraadje op mijn camper geplaatst boven in en de kabeltjes /draad naar binnen gebracht maar dan...op de voorspiegel de monitor geplaatst daar komt een zwarte kabel uit die ik kan aansluiten naar de bedrading maar waar en welke ? er zijn rode gele en witte bananenstekkertjes bij met allemaal stroomdraadjes eraan ,wie kan mij raad geven hoe te doen? alvast bedankt voor jullie antwoord! groet peter
Dat is de reden waarom ik mijn draadloze set gelijk heb terug gestuurd, vanwege die bossen kabels, draadloos laar me niet lachen.
Bovendien blijkt bedraad ook nog eens veel betere resultaten te geven.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
steefgee
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 15 jul 2019, 21:22
Locatie: Den Helder

Re: achteruitkijkcamera permanent gebruiken



Bericht door steefgee »

Beste forumleden,

Ik zou graag advies hebben omtrent de achteruitrijcamera.

Er staat een wagonlading ( ik ben conducteur bij NS vandaar de “wagonlading”) op het forum maar ik krijg het allemaal niet bij elkaar.
Heb ook allerlei YouTube video’s gezocht en gekeken maar ik kom het niet tegen.

We zijn sinds een week ook camperaars. We rijden met een Bürstner Harmony T 620 op een Ducato 2.8. Id.TD onderstel.

De vorige eigenaar heeft de monitor uit de camper meegenomen. Wat prima is natuurlijk. (Maar wel jammer)
Omdat onze camper op straat, staat omdat we elke week wel een paar dagen weg willen/kunnen,
(na de Coronacrisis dan maar) zoek ik wel naar een zo mobiel mogelijk systeem.
De monitor moet makkelijk mee uit de camper kunnen. Net zo makkelijk als het frontje van een radio bijvoorbeeld.

Boven de achteruitkijkspiegel zit een gaatje waar een kabeltje uit komt. Daar zit ook de voorbereiding van de vorige monitor
Ik weet van de achteruitkijkspiegel met monitor maar ik vermoed dat ik dat uiteindelijk niks ga vinden.

Dus eigenlijk zoek ik naar een monitor die ik aan de hemel kan bevestigen en zo demontabel is dat ik makkelijk los kan maken en mee in huis nemen.
Ik hoopte op een mount met sleepcontacten waar de bekabeling dus aan de mount zit en je de monitor zo in en uit klikt.
Waarom ik dat wil?
Heb een briefje op mijn camper zitten dat deze camper helemaal leeg is. In 2 talen.
Beveiligingssysteem komt later als zou dat eigenlijk eerder moeten.

Iemand bekend met zo’n systeem?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Steef
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: achteruitkijkcamera permanent gebruiken



Bericht door faalhaas »

Is het risico op braak zo groot waar je woont? Of is de angst voor inbraak zo groot?

De bekende Chinese sites verkopen binnenspiegels met een scherm er in. Wellicht is dat een optie voor je?
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8958
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: achteruitkijkcamera permanent gebruiken



Bericht door kampo »

Zelf gebruik ik al jaren een 7" perfect view monitor van Dometic.
De Monitor kan je gewoon uit de voet schuiven.
Het is wel even wat wringen. Dus heel handig is dat niet.
Bovendien is de voetsteun bij mij wel stevig vastgemaakt op metaal aan het plafond maar bij andere monitors kan die misschien snel breken als je veel van dat soort handelingen doet.
Ik haal hem er enkel uit in situaties waar er een grotere kans op inbraak is.

De GPS en de 10" tablet haal ik ALTIJD van de houders. Ook dat is slijtig voor die toestellen.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2346
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: achteruitkijkcamera permanent gebruiken



Bericht door rbisdom »

Tot vorig jaar haalde ik mijn scherm er ook altijd uit. De 6 polige stekker is versleten en was niet te vervangen. Moest daarom een nieuw scherm kopen. Nu blijft hij gewoon zitten.
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Plaats reactie