Mobiel live NL TV kijken in het buitenland via 4G

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Mobiel live NL TV kijken in het buitenland via 4G



Bericht door JoopBrekken »

Pik ik ook nog een nieuwtje van het nieuws: binnenkort vervalt de regio blokkade voor heel EU, dus, zoals Telfort nu al doet: binnenkort geen VPN meer nodig om buiten NL de NL uitzendingen via data te bekijken. Leuker kunnen ze het niet maken toch?
Teisman
Berichten: 826
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 12:10
Locatie: Dld

Re: Mobiel live NL TV kijken in het buitenland via 4G



Bericht door Teisman »

Ja maar pas in 2018
Gebruikersavatar
iltrunco
Berichten: 191
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 15:33

Re: Mobiel live NL TV kijken in het buitenland via 4G



Bericht door iltrunco »

Klopt dit is een link
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Mobiel live NL TV kijken in het buitenland via 4G



Bericht door JoopBrekken »

De link werkt niet Wim, misschien deze:
EU gaat Europese barrières streamingdiensten verwijderen

http://nu.nl/internet/4451034/eu-gaat-e ... deren.html (via @NUnl)
Gebruikersavatar
Mijlpaal
Berichten: 320
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 14:07
Locatie: Het Westen

Re: Mobiel live NL TV kijken in het buitenland via 4G



Bericht door Mijlpaal »

En daar lees ik dit:
Gratis diensten zoals bijvoorbeeld Uitzending Gemist mogen zelf bepalen of zij hun inhoud buiten de landsgrenzen beschikbaar stellen.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Mobiel live NL TV kijken in het buitenland via 4G



Bericht door TestCase »

Digiwalker schreef:Ben tegen een nieuw volledig gratis versie van Hola aangelopen. Deze uitgetest op 2 apparaten ik ben er zeer tevreden over. Het maakt alle andere acties overbodig. Probeer het maar eens. Aanrader
Ik zou Hola ten ZEERSTE afraden :!: :!:
Hola is een zgn. "Community powered VPN" wat betekent dit?
Dit betekent dat iedereen die Hola gebruikt zijn internet toegang deelt met andere Hola gebruikers. Dus wil je toegang in Nederland vanuit Spanje dan gebruik je van een andere Hola gebruiker in NL zijn IP adres en snoept daar bandbreedte weg. Ondertussen wordt jouw internet toegang, in Spanje, mogelijk gebruikt door iemand die in Spanje wil uitkomen en die misbruikt jouw IP adres en bandbreedte daar met activiteiten die je niet kunt controleren. Dus een zeer klemmende oproep "blijf weg bij Hola".


Ps. Ondertussen heb ik mijn vorige post in dit draadje aangepast met een link naar de instructies.
Laatst gewijzigd door TestCase op wo 08 feb 2017, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Teisman
Berichten: 826
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 12:10
Locatie: Dld

Re: Mobiel live NL TV kijken in het buitenland via 4G



Bericht door Teisman »

Jammer. Link werkt niet. En je hebt PB
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Mobiel live NL TV kijken in het buitenland via 4G



Bericht door TestCase »

TestCase schreef:Ik heb een documentje in PDF gemaakt met simpele instructies voor opzetten en gebruik van een vpnserver.
Download het document hier
Opmerkingen? Stuur me een PB'tje
Begrijp niet wat er mis was maar deze is weer getest.
Ps. Tussen middernacht 24:00 en ochtend 08:00 is deze link inactief. (Energiebesparing. :G )
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15351
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Mobiel live NL TV kijken in het buitenland via 4G



Bericht door Hoofdnoorman »

TestCase schreef:
Digiwalker schreef:Ben tegen een nieuw volledig gratis versie van Hola aangelopen. Deze uitgetest op 2 apparaten ik ben er zeer tevreden over. Het maakt alle andere acties overbodig. Probeer het maar eens. Aanrader
Ik zou Hola ten ZEERSTE afraden :!: :!:
Hola is een zgn. "Community powered VPN" wat betekent dit?
Dit betekent dat iedereen die Hola gebruikt zijn internet toegang deelt met andere Hola gebruikers. Dus wil je toegang in Nederland vanuit Spanje dan gebruik je van een andere Hola gebruiker in NL zijn IP adres en snoept daar bandbreedte weg. Ondertussen wordt jouw internet toegang, in Spanje, mogelijk gebruikt door iemand die in Spanje wil uitkomen en die misbruikt jouw IP adres en bandbreedte daar met activiteiten die je niet kunt controleren. Dus een zeer klemmende oproep "blijf weg bij Hola".


Ps. Ondertussen heb ik mijn vorige post in dit draadje aangepast met een link naar de instructies.
Ook ik heb hiervoor reeds gewaarschuwd!!
Pas in vredesnaam op!!

Mocht je overtuigt zijn van ons gelijk en de gevaren en heb je deze reeds in het buitenland in gebruik gehad, doe dan het volgende:

Maak verbinding via Hola en kies nu een IP adres van het land waar je zelf bent. Sluit daarna de browser en verwijder Hola en alle zaken van de computer. Verwijder ook in "Taakbeheer: Processen en Services" de vermeldingen. Maak het register extra schoon.

Opmerking: Zelfs als je niet via Hola werkt en toch met je mobiel een netwerkverbinding hebt, kan men via jouw IP (schijnbaar) nog verbinding maken. Jij krijgt op jouw datateller (telefoon/mifi) niet te zien dat er verkeer is, maar de provider krijgt wel de rekening en zal, bij overschrijding limiet, jou dit doorberekenen.
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... 6#p1592176
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Mobiel live NL TV kijken in het buitenland via 4G



Bericht door blizard »

Moet jij geen schaatsen kijken Rudy?
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Mobiel live NL TV kijken in het buitenland via 4G



Bericht door JoopBrekken »

Tv kijken gaat nog steeds prima op de door mij beschreven manier, ook als de 4g signalen wat zwakker zijn of bij lagere snelheden.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Mobiel live NL TV kijken in het buitenland via 4G



Bericht door JoopBrekken »

Voor degenen die de draad kwijt zijn door alle tussenstappen:
JoopBrekken schreef:
Er zijn 3 dingen nodig om via data live nl tv in het buitenland te zien.

1... snel en onbeperkt internet.

2.... een abo in NL op een tv aanbieder die ook tv via data aanbied. B.v. CanalDigitaal en KPN geven dit gratis bij hun abo.

3.... een VPN, omdat vanwege uitzendrechten diverse programma,s niet buiten nl uitgezonden mogen worden. Met een VPN kun je instellen dat je in NL lijkt te zijn.

1 en 2 zijn waarschijnlijk wel duidelijk.

Voor 3... kun je de gratis VPN: CyberGhost gebruiken. Deze moet je elke 3 uur opnieuw opstarten. Let op dat je geen extra,s aanklikt want die zijn alleen in de betaal versie.
Via de playstore voor android. Appel weet ik niet. Als dit geïnstalleerd is linksonder klikken en Nederland in de lijst aanklikken. Daarna moet bij het starten van de VPN door aanklikken van de grote knop middenonder de kursor in de kaart naar NL schuiven.
Hierna kun je je nl tv abo opstarten, of uitzending gemist kijken.

Om eventueele legale problemen te voorkomen: ik heb dit niet zelf zo gedaan maar bij een ander gezien.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15351
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Mobiel live NL TV kijken in het buitenland via 4G



Bericht door Hoofdnoorman »

blizard schreef:Moet jij geen schaatsen kijken Rudy?
Is al weer afgelopen Jaap.
Morgenvroeg 09.15 weer. Het is in Zuid-Korea een paar uur later dan bij ons hè.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
tom5
Berichten: 728
Lid geworden op: ma 07 jan 2008, 16:51

Re: Mobiel live NL TV kijken in het buitenland via 4G



Bericht door tom5 »

Testcase schreef:


Ik heb een documentje in PDF gemaakt met simpele instructies voor opzetten en gebruik van een vpnserver.
Download het document hier

Hartelijk dank , het werkt voortreffelijk in Spanje
Tom
Plaats reactie