Spokerij in het elektrisch T5, dus niet met vakantie...

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Spokerij in het elektrisch T5, dus niet met vakantie...



Bericht door Kroppie »

ik doe eerst vaseline , want dan zit de vaselin daar waar het moet zitten om corrosie te voorkomen , op de plekken waar de pool en de klem geen perfect contact maken , komt daar corrosie dan gaat dat steeds verder , dus daarom doe ik eerst vaseline , maar iedereen mag van mij het er naderhand opsmeren , als ie dat wil , maar corrosie op de buitenkant van de klem heeft geen nadelige invloed op het contact tussen pool en klem , is alleen optisch , maar zoals je al gemerkt heb , hecht ik weinig waarde aan uiterlijk .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
jansloos
Berichten: 6871
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Spokerij in het elektrisch T5, dus niet met vakantie...



Bericht door jansloos »

Dat met die vaseline eerst, zo hoort het.

Dat met dat tikken op de polen, nooit bij stilgestaan, dat er binnenin wat losgeklopt kan worden.

Ga ik NiET meer doen dus.

Waarvoor dank.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Spokerij in het elektrisch T5, dus niet met vakantie...



Bericht door Jelle »

Een klein licht puntje,

Ik heb de accu klemmen schoon gemaakt met keukenpapier, ze met vaseline goed in gesmeerd.
En heb ze vast gezet zo als ik wel deed met de T5, en toen even gevoeld of het goed vast zat, en bleek dat ik ze voortaan wat steviger moet vast zetten ik kon ze namelijk wat met de hand draaien.

Wat betreft tikken met de ringsleutel 10 op de accu klemmen dat gebeurde beleid, maar laat ik vanaf nu wel achterwege.

Een paar stekkers wat heen en weer gedaan en zo maar even proberen hoe het nu gaat met het starten, wat zou het fijn zijn als de storing kwam door het niet goed aandraaien van de boutjes op de accu klemmen, we gaan het zo proberen.

Het campertje is verrekte belangrijk voor ons en we kunnen wel een gat in de lucht springen als het nu weer klaar is. :yes
Dus een matige verwachting dat het nu goed is gekomen.

Mijn wederhelft had gister gezegd kunnen we niet beter zo'n uitlees geval kopen, dus dat is het eerst wat we voor het campertje gaan aanschaffen, het moet wel een goede zijn.

Ik houd jullie op de hoogte beste mensen.

Mhg,
Jelle
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
jansloos
Berichten: 6871
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Spokerij in het elektrisch T5, dus niet met vakantie...



Bericht door jansloos »

Pas goed op met zon uitleesgeval.
Bij onze vito zit een ronde steker. Geen systeem voor te krijgen.
En de vraag is of ze voor de oudere versie geschikt zijn?
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
staal571
Berichten: 313
Lid geworden op: vr 04 dec 2015, 21:10
Locatie: Twente

Re: Spokerij in het elektrisch T5, dus niet met vakantie...



Bericht door staal571 »

ik zou mijn vakantie niet laten afhangen van het feit dat het laten uitlezen van de auto een paar Euro zal gaan kosten.

Peter
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Spokerij in het elektrisch T5, dus niet met vakantie...



Bericht door Jelle »

Rolf t5 schreef:Jelle,
Inderdaad ff kijken op wjw... Maar ik heb iets vergelijkbaar gehad ook met mijn t5. Na vervanging accu en los en weer vast draaien van de massakabels heb ik er geen last meer van gehad. Bij mij viel hij wel eens uit en soms viel het instrumentarium uit maar bleef ie wel rijden.
Heeft jullie t5 lang stil gestaan? Bij mij was het na een langere periode stilstaan.
Uitlezen code heeft vaak weinig zin bij dergelijke storingen.
Mvg en suc6 Rolf
Tja nu vier uur snachts slaap er ook wat slechter door het houd je toch bezig maar dat terzijde.

Het campertje staat nooit een week stil, dus wordat regelmatig gebruikt, rijden er ook nooit hele korte ritjes mee, naar niet Amerikaanse begrippen.
Vanmiddag de accuklemmen schoon gemaakt met keukenpapier ingevet met aardig wat vaseline aan gedraait zo als ik gewent ben met de T5 even stevig met de hand gevoeld of het wel goed vast zat bleek het niet zo te zijn dus zet ik het voortaan beter vast, en wat stekkertjes bewogen.
En durfde het aan een stukje tegaan rijden, zette het op contact de verlichting van dasbord branden zwak nog een keer geprobeerd drie lampjes knipperen op normaal sterkte, starten ging normaal, lampjes bleven knipperen met waarschuwings geluid van handrem wa't tijdens het rijden over ging later bij benzinestation ramen schoon gemaakt weer op contact de lampjes bleven uit, weer van contact, weer bleven lampjes uit toch ge start met een beetje moeite starte hij weer uit gedaan, weer op ontact gezet, alles brande, en hij starte normaal en rijden maar.
Thuis gekomen na een wat spannende rit.
Morgen maar contact opnemen met een lid die heeft aangeboden ons te helpen de bus uittelezen, redder in nood.

Met een hartelijke groet,
Jelle en zijn maatje.
.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
jansloos
Berichten: 6871
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Spokerij in het elektrisch T5, dus niet met vakantie...



Bericht door jansloos »

Ons Vito probleem met moeilijk, en later helemaal niet starten was dankzij de ANWB terug te voeren naar het start blokkeersysteem.
Mmm zei de anwb mijnheer na 1,5 uur van welk jaar is hij.
97, o, haal dan de klep maar van de dieselpomp af. ( zit onder de banjobout) dat werkt niet goed meer. Anti diefstal beveiliging?

Jij mmisschien ook zoiets?
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Spokerij in het elektrisch T5, dus niet met vakantie...



Bericht door Kroppie »

ik wil niet lullig doen ,maar als ik lees hoe er geprobeerd word om een storing te vinden , stukjes rijden en steeds maar starten , :problem: , dan denk ik dat er iemand met verstand van zaken bij moet komen , ik hoop dat je maatje zo iemand is , en niet iemand die op de zelfde manier iets probeerd te vinden , want dan word het niet wat , en blijf je knoeien .
nogmaals is niet bedoeld als afkraken , maar als goede raad voor een vakantie zonder zorgen .
overschat jezelf niet met de tegenwoordige technieken , een storing daarin vinden vereist een systematische aanpak , en die mis ik in jouw verhaal

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Spokerij in het elektrisch T5, dus niet met vakantie...



Bericht door Jelle »

jansloos schreef:Ons Vito probleem met moeilijk, en later helemaal niet starten was dankzij de ANWB terug te voeren naar het start blokkeersysteem.
Mmm zei de anwb mijnheer na 1,5 uur van welk jaar is hij.
97, o, haal dan de klep maar van de dieselpomp af. ( zit onder de banjobout) dat werkt niet goed meer. Anti diefstal beveiliging?

Jij misschien ook zoiets?
Dank voor je reactie jansloos en mee denken,,

Vanmiddag naar drachten gereden, de bus op contact gezet de lampjes branden zwak, opnieuw op contact de lampjes branden normaal zo een paar keer en niets aan de hand, gaan starten gereden en er was weer niets aan de hand, gewoon lekker gereden thuis gekomen van het contact en weer op contact, geen storing.
Ik heb sterk het idee dat dat het een slecht contact is, het gevoel van mij is ook wat ontwikkeld door werk als reparateur en bouw elektronica, van op de werkplaats van een ectronica zaak in stad Groningen, en thuis werk wat zich heeft blijven ontwikkelen.

Groet,
Jelle.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Steve T
Berichten: 22
Lid geworden op: do 07 apr 2016, 13:32

Re: Spokerij in het elektrisch T5, dus niet met vakantie...



Bericht door Steve T »

Ik zou 'm zonder twijfel laten uitlezen. Dit kan bij elke VW-dealer en kost een paar tientjes. Het elektrische systeem is canbus, dus geen simpele draadjes die aan elkaar zijn geknoopt zoals in je woning.
Ik zou niet teveel experimenteren... en als ' ie wordt uitgelezen dan zou ik even met de monteur overleggen of de contacten in het contactslot wel goed zijn...
Mercedes Benz V-Class V250 Marco Polo/size]
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Spokerij in het elektrisch T5, dus niet met vakantie...



Bericht door Jelle »

Wij zijn gister weer gaan rijden alles ging goed, we zijn zelfs in noord Groningen bij de dijk langs geweest en reden tussen twee dijken op een weggetje met smalle betonplaten wat veel trillingen gaf,,, haha dus alles is goed geschud, misschien hebben wat slechte contacten ook een schudbeurt gehad :wtf:
Ook het starten was geen probleem.
Deze week kunnen we bij een lid terecht die ons wil helpen, kan de boordcomputer ook uitlezen, mijn maatje heeft al gezegd laten we ook zo'n uitlees wis geval kopen.

Ik houd jullie op de hoogte, zou mooi zijn als ook anderen geholpen kunnen worden aan de hand van dit stuk en jullie bijdragen.

Mvg,
Jelle.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Spokerij in het elektrisch T5, dus niet met vakantie...



Bericht door Vertrokken2 »

Wat moet je met zo'n ding?
Je gebruikt het alleen maar igv storing.
Ik zou hem bij VW laten uitlezen, repareren wat nodig is en lekker op vakantie gaan.
Einde zomer nadert met rasse schreden en daarmee het slechtere weer.
Igv problemen vind je overal VAG dealers.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Lecram
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 01 aug 2016, 21:35

Re: Spokerij in het elektrisch T5, dus niet met vakantie...



Bericht door Lecram »

Gobert schreef:Wat moet je met zo'n ding?
Je gebruikt het alleen maar igv storing.
Ik zou hem bij VW laten uitlezen, repareren wat nodig is en lekker op vakantie gaan.
Einde zomer nadert met rasse schreden en daarmee het slechtere weer.
Igv problemen vind je overal VAG dealers.
Ik krijg een beetje het idee dat de TS wat eigenwijs is. Hoeveel aanbevelingen lees ik hier niet om de computer gewoon bij de dealer uit te laten lezen?
Zo'n uitlees apparaat kopen heeft alleen zin als je het vaker doet. Overigens lezen de goedkopere apparaten alleen maar de motorstoringen uit. Als je alles uit wilt lezen moet je sowieso een duurder apparaat kopen, wat al snel richting 1000 euro gaat.
Laatst gewijzigd door Lecram op zo 21 aug 2016, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Mercedes Viano Marco Polo 3.0 cdi V6
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Spokerij in het elektrisch T5, dus niet met vakantie...



Bericht door 't Busje »

Jelle heeft altijd wat om niet weg te kunnen gaan. Eerst vouwt hij zijn VW om een paal bij het parkeerterrein van het ziekenhuis, nu heeft hij elektrische problemen en de volgende keer weer wat anders.
Bovendien heeft hij volgens eerdere topics geen veer om van zijn gat te blazen en dus ook geen geld voor zo'n testapparaat.

Allemaal kletskoek.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Plaats reactie