Grootste klaagzang aller tijden verwacht bij Canal Digitaal

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1732
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Grootste klaagzang aller tijden verwacht bij Canal Digitaal



Bericht door komtwelgoed »

Nog minder dan 10 uur te gaan en CanalDigitaal wijzigt de 35 belangrijkste zenders in het CanalDigitaal-pakket met een Symbol Rate van 27.500 naar 29.900.
Nog nooit zal een wijziging zoveel klachten opleveren als deze keer.
Niet bij de mensen met een CanalDigitaal ontvanger want daar wordt de wijziging die vannacht omstreeks 02.00uur wordt doorgevoerd automatisch verwerkt maar de klachten zullen komen van mensen die geen CanalDigitaal ontvangers hebben. De verwachting is ook dat bepaalde mensen met een automatisch zoekende schotel problemen zullen hebben omdat de schotel de satelliet niet meer herkent door de wijziging van de transponderspecificaties. Nu is dit al wel vaker gebeurt maar niet op deze grote schaal met zoveel belangrijke zenders tegelijk.

De schotel installateurs zullen morgen en de rest van de week alle zeilen bij moeten zetten om iedereen met klachten over geen ontvangst van veel Nederlandse zenders te kunnen helpen.
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: Grootste klaagzang aller tijden verwacht bij Canal Digit



Bericht door reinolt »

Is er ook iets bekend over de Europa HD ontvanger zoals die nu bij mijn Oyster Digital CI zit. Ik heb er net twee weken terug de nieuwste software op laten zetten. Beschik nu ook over Fastscan. Iemand enig idee wat te doen?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51258
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Grootste klaagzang aller tijden verwacht bij Canal Digit



Bericht door Kroppie »

cd

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Grootste klaagzang aller tijden verwacht bij Canal Digit



Bericht door de Jonckheer »

Ik verwacht met mijn Oyster Vision geen problemen. Immers, de schotel zoekt en vind de Astra 3 en dat zal morgen niet anders zijn. Na het downloaden van de zenderlijst (indien nodig) zal het wel weer werken.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Grootste klaagzang aller tijden verwacht bij Canal Digit



Bericht door Toon »

is dat te voorkomen door bijvoorbeeld de schotel op te laten staan en de ontvanger aan te laten staan
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51258
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Grootste klaagzang aller tijden verwacht bij Canal Digit



Bericht door Kroppie »

cd zit op een apart topic , zou dat niet het juiste zijn om de vragen te stellen .?

staat zelfs boven aan

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Aardy
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 29 okt 2013, 15:20
Locatie: Veenendaal

Re: Grootste klaagzang aller tijden verwacht bij Canal Digit



Bericht door Aardy »

CD heeft voor dit probleem maar één antwoord:
Koop CD gecertificeerd spul.

Het zou heel fijn zijn als Komtwelgoed mensen zoals ik, een totale leek op dit gebied, enige tips zou geven hoe er, middels een USB of handmatig, nu ingeladen moet worden.
Dat de boel morgen voor een aantal mensen op zwart gaat is bekend.
Gebruikersavatar
vandijkf
Berichten: 706
Lid geworden op: vr 19 apr 2013, 20:37
Locatie: In de camper

Re: Grootste klaagzang aller tijden verwacht bij Canal Digit



Bericht door vandijkf »

De niet gecertificeerde ontvangers met een fast scan mogelijkheid kunnen zo een nieuwe zenderlijst inladen. :wink:
Fred
http://trailerprojekt.blogspot.nl/
Filmpje over de sloop en restauratie
https://www.youtube.com/watch?v=onW_MVj2-qw
Filmpje over de inbouw van de oplegger
https://www.youtube.com/watch?v=tO2WEwNCyHw
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1732
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Grootste klaagzang aller tijden verwacht bij Canal Digit



Bericht door komtwelgoed »

Beste Aardy

Je kunt van mij toch niet verwachten dat ik van alle merken en type ontvangers en automatische schotels ga aangeven hoe je de problemen moet gaan oplossen die CanalDigitaal veroorzaakt?

Het heeft veel met de apparatuur te maken maar nog meer met de vaardigheden van de gebruiker.
We horen het morgen wel en degenen die erg nieuwsgierig zijn kunnen het vannacht al even proberen.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24455
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Grootste klaagzang aller tijden verwacht bij Canal Digit



Bericht door javanes »

Aardy schreef: Het zou heel fijn zijn als Komtwelgoed mensen zoals ik, een totale leek op dit gebied, enige tips zou geven hoe er, middels een USB of handmatig, nu ingeladen moet worden.
Hoe je een zenderlijst kunt vernieuwen kun je zien in het menu van de ontvanger.
Staat daar fatscan bij dan heb je geluk. Staat dat er niet bij dan moet je volledige lijst vernieuwen.
Daarna de boel eventueel wel in de juiste volgorde sorteren

Pak de handleiding van de ontvanger er bij en ga wat lezen. Dan weet je wat je moet doen. :wink:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Aardy
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 29 okt 2013, 15:20
Locatie: Veenendaal

Re: Grootste klaagzang aller tijden verwacht bij Canal Digit



Bericht door Aardy »

Komtwelgoed,
Geen idee hoe een en ander werkt en of iedere decoder een andere gebruiksaanwijzing heeft.
Nu dus wel, jij zegt het, elke fabrikant zorgt dus dat hij zijn eigen stempeltje drukt op het programma.
Lijken onze ministers wel.
CD drukt ook zijn etiket op zijn producten en heeft het monopolie en ze kunnen hun gang gaan.

De fabrikanten hebben daar blijkbaar geen passend antwoord op/of mogen hun antwoord niet toepassen vanwege octrooien en daar zijn wij de dupe van.
Van de fatscan had ik nooit gehoord en mijn nieuwe Alden schijnt die niet te hebben. Tja......

Wat ik wel als minder prettig ervaar is de paniek die van dit soort berichten uitgaat.
Mogelijk ben ik daar te gevoelig voor, maar het zou voor mij iets minder mogen, juist omdat er geen oplossing geboden wordt.

Goed, niet vannacht maar morgen kijken welke ravage CD veroorzaakt heeft.
Aardy
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 29 okt 2013, 15:20
Locatie: Veenendaal

Re: Grootste klaagzang aller tijden verwacht bij Canal Digit



Bericht door Aardy »

Jaques, dank voor het meedenken.
We hebben moeite gedaan om de handleiding op internet te vinden, maar helaas.
Ook bij de dealer gevraagd, omdat er niks in de verpakking zat. Schijnt niet meer gebruikelijk te zijn.
We gaan wel proberen of we iets verder komen via menu..
Het eind van het liedje zal wel zijn, dat we als dat mogelijk is een CD gecertificeerde decoder koppelen aan de Alden receiver. Bij de vorige hadden we dat. Wel een heel gedoe met 3 afstandsbedieningen, maar je moet wat over hebben voor je kijkgenot!
Gebruikersavatar
Remmi
Berichten: 289
Lid geworden op: zo 01 jun 2008, 0:57
Locatie: Venlo

Re: Grootste klaagzang aller tijden verwacht bij Canal Digit



Bericht door Remmi »

Hallo,
für alle die einen Alden HD CI+ und einen Kathrein UFS 940 sw haben werde ich auf Anfrage (via mail) ab Mittwoch eine aktuelle Sendeliste für unsere Kunden anbieten.
Diese kann für meine Kunden via Mail angefragt werden.
Anwender die keine Kunden bei mir sind können die Sendeliste gegen bezahlung von mir erhalten.
Es ist sehr viel arbeit damit verbunden und ich habe dafür den ganzen Mittwoch eingeplant.

Werd diese Sendeliste haben möchte schick bitte ein Email.

Zur Zeit kann ich durch die sehr starken Anfragen ( NKC Bericht) keine Telefongespräche annehmen und reagiere nur auf Emails.
Plaats reactie