Canal Digitaal op het Camperforum

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Frakke
Berichten: 2
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 17:38

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Frakke »

Geen idee. Eenmaal thuis zal ik het eens proberen. Begin vh jaar hebben ze in ieder geval een update erop geplaatst. 4.1 Dacht ik. Sateliet tv is wel niet weggelegd voor de sporadische gebruiker :-P

Alvast bedankt voor de hulp.
Gebruikersavatar
Chrivaro
Berichten: 8
Lid geworden op: do 02 okt 2014, 14:16

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Chrivaro »

In mei en juni hebben we een ANWB groeps-rondreis gemaakt door Spanje en Portugal. Behoudens daar waar bomen dat belemmerden overal een goede ontvangst van de HD zenders op de Astra 3. Maar dan wel met een 85 cm schotel en het noodzakelijk bijstellen van de Skew-hoek van de LNB. Het viel mij op dat veel van de medereizigers hiervan helemaal niet op de hoogte waren. En dan spreek ik nog niet over de zenderlijsten die tijdens deze reis opnieuw moesten worden ingeladen. Een erg ongelukkig gekozen tijdstip door CD als je het mij vraagt. Gelukkig heb ik een aantal medereizigers daarbij van dienst kunnen zijn.
En... misschien heb ik daar overheen gelezen, maar het bevreemd dat het recreatieabonnement van CD reeds op 21 september afloopt. Dat, terwijl veel camperaars ook nog in oktober op pad zijn. Ik heb dat tijdens enkele vakantiebeurzen bij medewerkers van CD gemeld. Daarover waren volgens hen al veel meer opmerkingen over gemaakt en er zou bij CD aan worden gewerkt. Ik lees daar helaas nergens iets over Heb ik iets gemist?? ;;-)
Je kunt beter een nachtje slapen over wat je wilt doen, dan wakker liggen over wat je hebt gedaan.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1732
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door komtwelgoed »

Bij TV Vlaanderen hebben ze wel een flexibel vakantie abonnement maar daar betaal je dan wel de hoofdprijs voor.
Neem gewoon een doorlopend abonnement en gebruik dit ook thuis zodat je zowel op vakantie als thuis via de satelliet kijkt.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door appellover »

Binnenkort 4G of straks 5G dekking in heel europa ,tv kijken via internet.Geen schotel ,geen decoders en geen CD meer nodig.
Met chromcast alles van je telefoon draadloos naar tv.
Hopelijk duurt het niet erg lang meer ,wel zonde van de dure schotel op dak.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Cee Pee »

Ja en dan met vele op de wifi is alles toch weer traag en komt er van tv kijken ook weer niets.
Tv via mobiel internet is nog ver weg of vele malen duurder dan de schotel.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Aardy
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 29 okt 2013, 15:20
Locatie: Veenendaal

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Aardy »

@Chrivaro,
Velen zijn je voorgegaan met de klacht, dat CD wel erg snel stopt met het recreatie abonnement.
De medewerkers zeggen iedere keer dat ze het aan zullen kaarten bij de hoofdmanager, die de klacht door moet spelen naar de M7 groep.
De klacht is daar bekend maar vooralsnog zijn we roepend in de woestijn.
Sinds een jaar of 2 hebben we een doorlopend abonnement.
Thuis geen CD, mogelijk in de toekomst.
Maar het nadeel van CD voor mensen die geen verstand hebben van de materie is, dat er vooralsnog geen service aan huis is als ik goed ben ingelicht.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door appellover »

In Portugal via Vodafone onbeperkt 4G voor 25 euro per maand ,minimaal 3 maanden abo.
Met ingang van 1 mei 2017 is roaming verboden in eu,vandaag heeft KPN roaming afgeschaft voor 60 dagen per jaar ,begint er dus op te lijken.
Gaat dus niet via Wifi maar via 4G,wij gebruiken 4 G dongel waar 10 aparaten op kunnen,gekregen van Vodafone .
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Going »

Ik kijk net de abonnementen bij CD. Basispakket moet nu voor 2 jaar.
Ze geven installeren en apparatuur gratis in bruikleen. Maar rekenen nog €100,00 voor activeren.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Vopper »

Chrivaro schreef:In mei en juni hebben we een ANWB groeps-rondreis gemaakt door Spanje en Portugal. Behoudens daar waar bomen dat belemmerden overal een goede ontvangst van de HD zenders op de Astra 3. Maar dan wel met een 85 cm schotel en het noodzakelijk bijstellen van de Skew-hoek van de LNB. Het viel mij op dat veel van de medereizigers hiervan helemaal niet op de hoogte waren. En dan spreek ik nog niet over de zenderlijsten die tijdens deze reis opnieuw moesten worden ingeladen. Een erg ongelukkig gekozen tijdstip door CD als je het mij vraagt. Gelukkig heb ik een aantal medereizigers daarbij van dienst kunnen zijn.
En... misschien heb ik daar overheen gelezen, maar het bevreemd dat het recreatieabonnement van CD reeds op 21 september afloopt. Dat, terwijl veel camperaars ook nog in oktober op pad zijn. Ik heb dat tijdens enkele vakantiebeurzen bij medewerkers van CD gemeld. Daarover waren volgens hen al veel meer opmerkingen over gemaakt en er zou bij CD aan worden gewerkt. Ik lees daar helaas nergens iets over Heb ik iets gemist?? ;;-)
Is die reis ook uitgezonden door omroep Max?
Was weer aan de buis gekluisterd :P

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
Chrivaro
Berichten: 8
Lid geworden op: do 02 okt 2014, 14:16

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Chrivaro »

Hi Vopper,

Dat klopt inderdaad. :-B . Alleen hebben wij exact dezelfde reis één week later gemaakt. En natuurlijk hebben we ook de tv uitzendingen van "Wij zijn er bijna" met meer dan gemiddelde belangstelling gevolgd. Het enige verschil tussen die reis en onze reis was dat wij geen toeristische begeleiding hadden. Daarom hebben wij ook bewust voor deze reis gekozen. Zo en nu weer terug naar CD. :lol:
Je kunt beter een nachtje slapen over wat je wilt doen, dan wakker liggen over wat je hebt gedaan.
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Vopper »

:thumbup:

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
Chrivaro
Berichten: 8
Lid geworden op: do 02 okt 2014, 14:16

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Chrivaro »

CD, doe eens iets met de kritiek van deze groep klanten van jullie bedrijf! :bang:
Ik heb iemand eens horen zeggen dat elke klacht een gratis advies is.

IK zou graag een reactie van jou willen zien Paul van CanalDigitaalWebcare. :cry:
Je kunt beter een nachtje slapen over wat je wilt doen, dan wakker liggen over wat je hebt gedaan.
Gebruikersavatar
CanalDigitaalWebcare
Berichten: 82
Lid geworden op: do 28 jan 2016, 9:27
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door CanalDigitaalWebcare »

Ik lees mee Chrivaro, ik kan me voorstellen dat je het Recreatie-pakket wil verlengen of dit graag actief wil hebben tussen andere data. Op dit moment staat dit vast tussen 21 maart en 21 september. Ik zal jouw/jullie input hier intern doorspelen. Mochten er wijzigingen komen laat ik dat weten uiteraard.

Wist je trouwens dat het mogelijk is om voor €5- per maand te kijken naar het Basis-pakket het hele jaar door? Als je thuis overstapt op het interactieve alles-in-1 pakket van Online.nl, dan krijg je combi-korting bij CanalDigitaal.

Mocht je willen weten wat er bij jou mogelijk is, kan je altijd een prive-bericht sturen!
Meer info: https://www.online.nl/aanbieding/combivoordeel/

Gr Paul
Forumberichten van de gebruiker "CanalDigitaalWebcare" met het CanalDigitaal-logo als avatar zijn afkomstig van CanalDigitaal.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1732
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door komtwelgoed »

Net voor het einde van het recreatieseizoen heeft CanalDigitaal de verspreiding van RTL4 en SBS6 in SD-kwaliteit via de Astra1-satelliet op 19,2 graden oost gestaakt.
Alleen NPO 1 en NPO 2 zijn nu nog in SD-kwaliteit op de Astra1-satelliet te ontvangen.
Plaats reactie