Canal Digitaal op het Camperforum

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op ma 30 okt 2023, 9:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door komtwelgoed »

Door wat meer zenders op een transponder te zetten, hebben ze een transponder af kunnen stoten. Dat scheelt een paar honderdduizend Euro huur per jaar waardoor ze de abonnementen niet duurder hoeven te maken.
Aardy
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 29 okt 2013, 15:20
Locatie: Veenendaal

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Aardy »

Nog eens het hele relaas van de zenders doorgelezen en de lijst met veranderingen bekeken.
Van de hele materie heb ik geen kaas gegeten, maar ik zit wel met een vraagje:

Op de lijst van CD staan 27 zenders, die ik niet beluister of bekijk. In een ander draadje staat in de kop, dat het er 34 zouden zijn. Nu hoop ik maar, dat die ontbrekende zenders zenders zijn die hier niet bekeken worden.
Betekent dat nu dat, zodra de TV weer gebruikt wordt in de camper, de publieke zenders NPO 1,2,3 en de commerciëlen, RTL, SBS en Veronica gewoon zonder verdere actie in beeld komen?
Dat zou nog eens mooi zijn!
Aardy
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 29 okt 2013, 15:20
Locatie: Veenendaal

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Aardy »

Helaas, mijn idee dat ik mogelijk toch gewoon de publieke en bekende commerciële zenders zou kunnen kijken is inmiddels niet juist gebleken.
Alden heeft nog geen schema voor zover ik kan nagaan.
Het meest voor de hand liggend lijkt, dat de schotel rond blijft draaien op zoek naar de afgedankte transponder.

Zaterdag maar eens proberen :(
Gebruikersavatar
Remmi
Berichten: 289
Lid geworden op: zo 01 jun 2008, 0:57
Locatie: Venlo

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Remmi »

Op dit moment is er helaas nog geen betrouwbaar update beschikbaar voor ALDEN Schotel.
We zijn druk bezig om een oplossing voor een betrouwbaar update te vinden.
kloppie
Berichten: 268
Lid geworden op: ma 06 mar 2006, 16:31
Locatie: 3 B

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door kloppie »

KOMT WEL GOED
Is volgens mij een C D medewerker duidelijk te lezen in alle defensieve antwoorden.
Ik hoop dat de hegomonie van CD snel wordt doorbroken en zij hun oneerlijke berekeningen stoppen
Concurrentie moet een kans hebben en is alleen maar goed! Ook voor CD. Dan blijven ze scherp
Wie niet weg is, is gezien
Aardy
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 29 okt 2013, 15:20
Locatie: Veenendaal

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Aardy »

Voor ons kan de vakantie beginnen: het Alden set is aangepast en Astra 3 is weer binnen bereik :thumbup:

Niet dat een mens zonder TV geen vakantie kan vieren, maar een TV die het niet doet is niet de bedoeling!
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13346
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door hathi »

Aardy...... ik weet niet wat,jouw probleem eigenlijk is /was, maar ik heb een CD jaar Abo,maar heb het afgelopen jaar geen enkele wijziging,of probleem ,of wat dan ook gehad,dus zal het toch echt aan jouw,of aan je apparatuur liggen,zoals zo vaak ,je toont karakter,om na alle beschuldigingen,ook de oorzaak aan te geven,al moet je dan de hand in eigen boezem steken .
Hans
Aardy
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 29 okt 2013, 15:20
Locatie: Veenendaal

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Aardy »

Beste Hans, ik snap helemaal niets van je betoog.

Het moge duidelijk zijn als je de forum pagina leest dat er problemen zijn met de Alden sets voor TV ontvangst.
In 2016 is de Alden receiver ingeruild voor een nieuwe, toen CD besloot alles naar Astra 3 te verhuizen. Kort daarop gebeurde er weer een en ander en dat probleem is ook weer opgelost.
Zodra er een transponderwisseling is is er een probleem bij Alden en nog een paar andere merken blijkbaar, die niet door CD worden ondersteund.
[Gelukkig heb ik een 'ondersteuner' die verstand heeft van de materie, zodat de handel weer werkt].
Alden werd in het verleden wel ondersteund door CD; op enig moment is die vervallen, geldkwestie.

Wanneer bij jou de ontvangst probleemloos verloopt kun je erop rekenen dat de apparaten die je gebruikt ondersteund en/of verkocht worden door CD.

En natuurlijk had ik destijds een heel nieuw set kunnen kopen: schotel van Oyster en receiver van CD. Dan was de nieuwe zenderlijst automatisch geladen, zoals waarschijnlijk bij jou is gebeurd of middels een fat scan.
Maar met een totaal nieuwe installatie was ik vele malen duurder uit geweest dan nu.

Oja, ik heb gewoon een jaarabo bij CD.
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1898
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Rob66 »

Voor wie een Alden Libertas of SCC heeft, er is gewoon een oplossing om de Astra 3 weer te kunnen vinden.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Gebruikersavatar
Paul Willem
Berichten: 602
Lid geworden op: di 06 mar 2012, 18:05
Locatie: Amsterdam

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Paul Willem »

Vraag de meester en het komt goed.
Met vriendelijke groet,

Paul.
Adria Coral S680 SP

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
unica
Berichten: 36
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 17:03

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door unica »

Rob66 schreef:
vr 27 apr 2018, 20:12
Voor wie een Alden Libertas of SCC heeft, er is gewoon een oplossing om de Astra 3 weer te kunnen vinden.
Hoi Rob, dan zou ik heel graag willen weten hoe ik het kan oplossen.
Wij zijn in bezit van een Alden Libertas HD.
En zijn nu 3 dagen onderweg naar Kroatie.
In 2017 had mijn Alden geen probleem bij het automatisch zoeken naar Astra 23.5
Nu lukt het helemaal niet.
Ik zou het geweldig vinden.
Gr Piet
Bijlagen
instelling astra 23.jpg
Dit zijn de instellingen
instelling astra 23.jpg (49.92 KiB) 600 keer bekeken
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door komtwelgoed »

Beste unica

Transponder 11914H is niet meer in gebruik. Waarom heb je thuis voordat je op vakantie ging je automatische schotel niet eerst even uitgeprobeerd, dan had je geweten dat het niet werkte.
Gebruikersavatar
unica
Berichten: 36
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 17:03

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door unica »

komtwelgoed schreef:
do 17 mei 2018, 16:03
Beste unica

Transponder 11914H is niet meer in gebruik. Waarom heb je thuis voordat je op vakantie ging je automatische schotel niet eerst even uitgeprobeerd, dan had je geweten dat het niet werkte.
Dank Komt wel goed voor je bericht.
Wat is het verschil tussen het niet ontvangen van Astra 23.5 thuis of op locatie?
Je geeft al aan dat Transponder 11914H niet meer in gebruik is, is dit dan ook het probleem?
Gr Piet
Plaats reactie