Canal Digitaal op het Camperforum

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
myway
Berichten: 15456
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door myway »

@ on4bgc
Als die mensen onzin uitkramen mag je daar niets over zeggen dan??
Als je van je zelf vindt dat je er verstand van hebt zou je dit soort dingen moeten weten.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door hathi »

Ik lees bij Remni,iets heel anders,als nu beweert word,ik lees in ieder geval,niets over,wat en of er uitgezonden word ?maar een reactie ,dat kanaal 14 (normaal) zonder CI te ontvangen is,......waarom zou je een speciale module kopen,als je al het voetbal,ook op Nederland en Belgie kan kijken ??
Laatst gewijzigd door hathi op zo 15 jul 2018, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door komtwelgoed »

Beste hathi

Je moet wel het hele verhaal lezen om het te snappen.
@martinmaico schreef: ik ontvang op kanaal 14 alleen geluid op mn LG ultra tv ??? oplossing?
Omdat het infokanaal gedurende het WK voetbal is opgeofferd aan de Ultra HD uitzendingen van Canal Digitaal schreef ik: Kanaal 14 kun je alleen maar ontvangen met een witte CI-module of met de CI-module met ingebouwde chip.
Daarmee is zijn probleem verklaart.
Dan komt Remmi met de opmerking dat ik onzin schrijf en dat het infokanaal vrij is.
Blijkbaar is hij niet op de hoogte dat het infokanaal 1 maand niet aanwezig is en voor het WK wordt gebruikt. Treurig voor iemand die claimt alles over sat-ontvangst te weten.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door hathi »

Komt wel goed,dat kan gebeuren,ik kijk ook niet wekelijks naar kanaal 14,maar had er dan op 11/7 om 11,32 bij geschreven,gedurende het voetbal, het lijkt dus een misverstandje ,en ”unsinn”,heeft in het Duits niet zo,n betekenis,als een Nederlander het vertaald
Hans
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door komtwelgoed »

Nogmaals, ik schreef dit bericht aan @martinmaico waarom hij met zijn Ultra HD tv wel het geluid van de Ultra HD zender kon ontvangen en niet het beeld. Hij wist blijkbaar wel dat op kanaal 14 het voetbal een maand lang in Ultra HD werd uitgezonden, andere mensen blijkbaar niet dit ondanks dat Canal Digitaal dit van te voren op het infokanaal heeft aangekondigd en alle mensen met een Canal Digitaal abonnement hiervan via e-mail op de hoogte zijn gesteld.
Gebruikersavatar
Remmi
Berichten: 289
Lid geworden op: zo 01 jun 2008, 0:57
Locatie: Venlo

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Remmi »

komtwelgoed schreef:
zo 15 jul 2018, 9:46
Beste Remmi

Het valt me zwaar van je tegen dat je niet weet dat kanaal 14 al een maand gebruikt wordt om het WK voetbal in Ultra HD te kunnen bekijken. Komende week wordt op dit kanaal weer gewoon het infokanaal uitgezonden en dat is niet gecodeerd. Ook kanaal 700 waar hetzelfde wordt uitgezonden verdwijnt dan weer. Dus voortaan geen onzin meer schrijven Remmi.

En beste karel3, het is helemaal niet onbegrijpelijk dat voor de WK voetbal een CI-module gebruikt moet worden die minder fraude gevoelig is. Dat is gewoon een eis om het WK uit te mogen zenden. Daar heeft Canal Digitaal dus niets over te zeggen.
Beste komtwelgoed,
je hebt gelijk en ik heb ongelijk.
neem me niet kwalijk.
Kanaal 14 is normaal het infokanaal van CD.
Ik heb het niet gezien.
Sorry.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door JoopBrekken »

Dit is een geweldig sportieve reaktie, klasse!
karel3
Berichten: 329
Lid geworden op: di 28 jul 2009, 22:18

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door karel3 »

Komtwelgoed schreef:
,,Dat is gewoon een eis om het WK uit te mogen zenden. Daar heeft Canal Digitaal dus niets over te zeggen.

Dat begrijp ik niet Duitsland en Engeland oa zonden toch wel het hele WK ongecodeerd uit. Bij foxsport 2 begrijp ik het nog daar eiste de premierleaugue extra codering ( of eigenlijk minder mediaguard ontbreekt immers) Als ik de kaart in mijn M7 ontvanger stop werkt foxsport 2 wel maar niet via de CI in mijn TV ontvanger. Irritant en klantonvriendelijk.
Foxsport 2 en de andere die CD niet uitzendt kan ik dan nog via de app van foxsport bekijken.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door komtwelgoed »

Een tv-gids als Totaal TV is speciaal gericht op abonnees met satellietontvangst. Mensen die via de satelliet kijken, kunnen hier veel interessante informatie lezen.
Op 5 juni was al te lezen dat NPO 1 het WK in UHD ging uitzenden. Eerst op kanaal 700, vanaf het WK op kanaal 14 en te bekijken met de witte CI-module en de CI-module met ingebouwde chip, zie:
https://www.totaaltv.nl/nieuws/canal-di ... npo-1-uhd/
https://www.totaaltv.nl/nieuws/doorgift ... -begonnen/
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31859
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Bob Diesel »

zet zo juist de tv aan
Alweer een nieuwe kanaal update
versie 28
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31859
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Bob Diesel »

zo juist weer :bang:
versie 29 :roll:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Cee Pee »

Ik merk nooit iets van die updates, maar als ik dan in het menu kijk ben ik wel altijd bij.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
karel3
Berichten: 329
Lid geworden op: di 28 jul 2009, 22:18

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door karel3 »

Wat mij wel altijd opvalt is dat de zenderlijst die je kunt downloaden op de cd site altijd achterloopt de versie daar is van 3 juli loopt dus 1,5 maand achter. Het is zo moeilijk te zien wat de veranderingen zijn .
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door hathi »

Ik heb het afgelopen jaar ook geen updates gehad,en alles werkt prima,zowel in de Camper als thuis,maar mss is dat wel de reden (thuis)
Hans
Plaats reactie