Ik hoop 't niet, je bent een van de mensen hier wiens input ik enorm waardeer.Noorderkempen schreef: Ik weet dat door dit te schijven, er nu weer een hoop reacties komen die mijn al op een dieptepunt staande motivatie geen goed gaan doen.
verschillende accu's
Re: verschillende accu's
Re: verschillende accu's
Als totale onbenul op dit gebied heb ik er toch wel veel van opgestoken! Vooral dat ik altijd veel te gemakkelijk heb gedacht over accu's en laden.
Maar om als onbenul nu toch maar het gevaar te lopen om afgezeken te worden. Er wordt diverse keren iets geschreven over een Vitrex en het gevaar dat de volle start accu overbeladen gaat worden bij het aan de paal staan. Is dit op te lossen door de start accu via bijvoorbeeld een massa slot los te koppelen?
Maar om als onbenul nu toch maar het gevaar te lopen om afgezeken te worden. Er wordt diverse keren iets geschreven over een Vitrex en het gevaar dat de volle start accu overbeladen gaat worden bij het aan de paal staan. Is dit op te lossen door de start accu via bijvoorbeeld een massa slot los te koppelen?
-
- Berichten: 6871
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
- Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.
Re: verschillende accu's
Er wordt hier nooit iemand " afgezeken"
U wilt toch iets van elektra weten?
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Re: verschillende accu's
ik denk dat ipv vitrex een cyrix bedoeld word en ja als je aan de paal staat kun je de startaccu zonder probleem loskoppelen ,met b.v een massaschakelaar ,wel een schakelaar nemen die de startstroom kan verdragen .(MAAR NOOIT LOSKOPPLEN BIJ EEN DRAAIENDE MOTOR ),kost je een dynamo.
wel grappig de een doet allerlij moeite om de startaccu maar te laden en een ander is bang dat ie teveel geladen word
hele volksstammen rijden met een camper en rijden gewoon zonder probleem jaren ,en maken zich nergens druk om
misschien eens nuttig om te onderzoeken hoeveel langer of korter een accu bij een bepaalde (mis)handeling mee gaat om te zien of de div berichten er over een beetje zinvol zijn (ik begin er niet aan ),of mijn accu,s nu 11 of 12jaar meegaan zal me een zorg wezen ,langer dan 10 jaar is voor mij prima
dit is mijn mening en op eventuele commentaren zal door mij niet gereageerd worden
jos
wel grappig de een doet allerlij moeite om de startaccu maar te laden en een ander is bang dat ie teveel geladen word
hele volksstammen rijden met een camper en rijden gewoon zonder probleem jaren ,en maken zich nergens druk om
misschien eens nuttig om te onderzoeken hoeveel langer of korter een accu bij een bepaalde (mis)handeling mee gaat om te zien of de div berichten er over een beetje zinvol zijn (ik begin er niet aan ),of mijn accu,s nu 11 of 12jaar meegaan zal me een zorg wezen ,langer dan 10 jaar is voor mij prima
dit is mijn mening en op eventuele commentaren zal door mij niet gereageerd worden
jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op zo 27 dec 2015, 9:10, 1 keer totaal gewijzigd.
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 6871
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
- Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.
Re: verschillende accu's
Als ik tijd heb zal ik het eens vragen bij de accuboer hier achter. 100 Mtr lopen.
Denk volgend jaar.
Nog suggesties voor vragen?
Denk volgend jaar.
Nog suggesties voor vragen?
U wilt toch iets van elektra weten?
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Re: verschillende accu's
inderdaad Jos
onze vorige had een draad van de regelaar van de zonnepanelen naar de start accu
een keer in italie hadden we plotsklaps een lege start accu hoe het kan weet ik tot de dag vandaag nog steeds niet
maar met een nachtje aan de 220 was het probleem de volgende dag gewoon opgelost
onze vorige had een draad van de regelaar van de zonnepanelen naar de start accu
een keer in italie hadden we plotsklaps een lege start accu hoe het kan weet ik tot de dag vandaag nog steeds niet
maar met een nachtje aan de 220 was het probleem de volgende dag gewoon opgelost
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Een ziek mens maar een
Re: verschillende accu's
Aad....Ik doe het zo al zo lang op deze manier(afkoppelen met schakelaar) is tevens een goedkope manier tegen diefstal ,als je de schakelaar op een plek uit het zicht plaatst,die start accu hoeft helemaal niet extra geladen te worden,(waar dat sprookje vandaan komt?)dat doe je bij de personenauto toch ook nietAadenAnke schreef:Als totale onbenul op dit gebied heb ik er toch wel veel van opgestoken! Vooral dat ik altijd veel te gemakkelijk heb gedacht over accu's en laden.
Maar om als onbenul nu toch maar het gevaar te lopen om afgezeken te worden. Er wordt diverse keren iets geschreven over een Vitrex en het gevaar dat de volle start accu overbeladen gaat worden bij het aan de paal staan. Is dit op te lossen door de start accu via bijvoorbeeld een massa slot los te koppelen?
Hans
Re: verschillende accu's
Ik deed ook al meer dan 10 jaar met mijn accu's.
Gewoon een Cyrix constant aangesloten op één of soms twee (maar dan worden ze bij stilstand direct losgekoppeld) van mijn twee HH-accu's. Eén AGM accu voor het 230V systeem en één voor 12V, het gewone natte cel type.
De zonnepanelen waren onafhankelijk koppelbaar aan de éne of de andere accu (natuurlijk de leegste).
Heel belangrijk is dat ik de (rust) spanning nooit onder de 12.2V liet komen.
Nu kies ik niet meer voor een AGM, ik zie de meerwaarde niet.
Groeten, Paul
Gewoon een Cyrix constant aangesloten op één of soms twee (maar dan worden ze bij stilstand direct losgekoppeld) van mijn twee HH-accu's. Eén AGM accu voor het 230V systeem en één voor 12V, het gewone natte cel type.
De zonnepanelen waren onafhankelijk koppelbaar aan de éne of de andere accu (natuurlijk de leegste).
Heel belangrijk is dat ik de (rust) spanning nooit onder de 12.2V liet komen.
Nu kies ik niet meer voor een AGM, ik zie de meerwaarde niet.
Groeten, Paul
Beam me up Scotty, there is no intelligent life down here!