En het streven was zo goed:
We doen het net als bij Wikipedia, ik schrijf een item, en iedereen mag zijn mening geven , vragen stellen of verbeteringen voorstellen.
Een vonkentrekker.
We doen het net als bij Wikipedia, ik schrijf een item, en iedereen mag zijn mening geven , vragen stellen of verbeteringen voorstellen.
Een vonkentrekker.
De dynamo levert nu eenmaal geen 12V maar 14 tot 14,4 V en dus word het een ander reken sommetje.Een 60A alternator levert dus bij 12V dus 60A x 12V = 720W
Helaas moet ik je op dit punt teleurstellen. Ik lees net in een blad hoeveel PK's de nieuwe hybride Golf heeft elektro en benzine motor te samen. Net zoveel als de GTI, maar dat terzijde. Het publiek heeft niks met kw en dat zal voorlopig wel zo blijven, al dan niet tot verdriet van de puristen. Persoonlijk voel ik mij ook totaal niet aangetrokken door het begrip kw.Paul87400 schreef:Gelukkig komen nu de elektroauto's en worden nu wel de juiste eenheden gebruikt.
Niemand heeft het over hoeveel PK zo'n elektro-motortje levert en hoeveel Ah die accu heeft . Groeten, Paul
Paul87400 schreef:Als je wat gaat uitleggen mag je zelf natuurlijk geen fouten maken.
.......
De afkorting voor Amperes is A geen AMP.
...........
Groeten, Paul
Dat lijkt mij helemaal geen oplossing want dan blijven de fouten er in zitten. Het is in deze materie nu eenmaal belangrijk dat de juiste terminologie wordt gebruikt. Kom je met de onjuiste termen met een probleem ergens heb je niet één maar twee problemen.eef van baal schreef:als ik er veel verstand van had zou ik niet eens reageren, en anderen hun verhaal laten vertellen.