Toch nog een DuoLNB voor de Maxview Twister

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Eigen Hymer
Berichten: 405
Lid geworden op: vr 09 apr 2010, 12:40
Locatie: Noord Brabant

Toch nog een DuoLNB voor de Maxview Twister



Bericht door Eigen Hymer »

Ik heb van de week volgens iedereen het onmogelijke gedaan. Ik heb namelijk op mijn ovale Maxview Twister een Duo lnb geplaatst. Volgens iedereen en alles was dit niet mogelijk. We hadden al diverse bedrijven geraadpleegd. Ik had mijn verhaal ook bij een firma (naam via PB) neergelegd. En wat bleek, er was inderdaad nog geen oplossing voor de ovale schotels maar ze beloofden me naar een oplossing te zoeken. Nu hoor je dan bij de meeste bedrijven meestal niets meer. Maar tot mijn verbazing zijn ze er werkelijk mee aan de slag gegaan. Na een paar weken waarin ik telkens op de hoogte werd gehouden van de voortgang kreeg ik een pakketje binnen. Met een speciaal voor de twister gemaakte LNB houder en een duoLNB. Ik heb van de week de bestaande LNB en LNB houder vervangen voor de nieuwe LNB houder en de duoLNB. Na het een en ander opnieuw te hebben geïnstalleerd en de zenderlijsten van Astra 1 en Astra 3 opnieuw te hebben geladen kan ik eindelijk zonder de schotel te moeten verdraaien Veronica en de regionale zenders krijgen. Gelukkig zijn er dus nog firma’s waar je geen nummer bent maar waar je als klant gewaardeerd wordt! Alle lof voor deze firma!!

Afbeelding

Afbeelding

Ik kan iedere bezitter enkel adviseren om naar deze firma te gaan als ze interesse hebben in een Duolnb, geen enkele andere firma kon me helpen. Er is hier op het forum ook al veel over gesproken en er is ook al van alles geprobeerd. Maar gelukkig is er nu een originele oplossing.
GENIET VAN HET LEVEN, TENSLOTE WEET NIEMAND HOE LAAT HET IS....
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Toch nog een DuoLNB voor de Maxview Twister



Bericht door Cee Pee »

Zo uniek is dit ook weer niet hoor, ik heb er al een paar keer over geschreven en er zijn ook al een paar forumleden die mij gevolgd zijn op de Omnisat Twister past ook de "Maximum XO-31 monoblock single 3° LNB".
Je moet daarvoor de LNB houder uitvijlen naar Ø 60 mm en dan kun je deze LNB zo monteren en heb je prima ontvangst van zowel de Astra 1 als de 3.

Maar toch mooi dat er nóg een alternatief is.

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Eigen Hymer
Berichten: 405
Lid geworden op: vr 09 apr 2010, 12:40
Locatie: Noord Brabant

Re: Toch nog een DuoLNB voor de Maxview Twister



Bericht door Eigen Hymer »

Ja, natuurlijk zijn er oplossingen. Maar die heb je zelf bedacht. En niet iedereen is in staat om te doen wat jij gedaan hebt.
Nu is er een firma die vind dat dit niet kan en zorgt dat er een originele oplossing voor komt.
En dat vind ik dus helemaal top!!! welke firma maakt zich tegenwoordig nog zo druk voor een klant voor zo een laag bedrag?
Dat vind ik nu service! :thumbup:
GENIET VAN HET LEVEN, TENSLOTE WEET NIEMAND HOE LAAT HET IS....
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Toch nog een DuoLNB voor de Maxview Twister



Bericht door Cee Pee »

Daar heb je helemaal gelijk in maar ik ben zo als iets niet kan volgens de leveranciers ga ik zelf op onderzoek uit en een plastic LNB houder uitvijlen van Ø 40 naar Ø 60 moet toch niet zo moeilijk zijn voor de gemiddelde camperraar in dit geval was er vlees genoeg.

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1901
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Toch nog een DuoLNB voor de Maxview Twister



Bericht door Rob66 »

Er zijn zelfs twee oplossingen;
We hebben universele lnb houders (al jaren) waar je single en duo lnb's in kan monteren en houders speciaal voor duo lnb's.
Niets nieuws dus.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Toch nog een DuoLNB voor de Maxview Twister



Bericht door Cee Pee »

Dat is nu altijd zo, als je je probleem na een tijdje opgelost hebt blijken er zomaar meerdere oplossingen die je bij je eerdere zoektocht niet bent tegengekomen. :cheers: :thumbup:

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Eigen Hymer
Berichten: 405
Lid geworden op: vr 09 apr 2010, 12:40
Locatie: Noord Brabant

Re: Toch nog een DuoLNB voor de Maxview Twister



Bericht door Eigen Hymer »

Dat is fijn om te horen, maar als je hier in het forum even zoekt op Maxview twister dan merk je dat dit dus echt niet bekend is. Daarom gaan mensen zelf aan het hobby-en. En ik heb al bij aardig wat firma's geïnformeerd speciaal voor de ovale schotels van maxview. Maar niemand kwam met een oplossing. Misschien omdat ze er weinig tijd in willen steken omdat ze niet genoeg kunnen verdienen hieraan? Ik heb zelf ook een universele houder geleend gehad, maar deze paste niet.
Het gaat mij er vooral om dat er toch een firma (en misschien wel twee ;-) ) is/zijn die kwaliteit en service hoog in het vaandel hebben staan. En dat mag ook wel eens gezegd worden. Je hoort hier voornamelijk wat niet goed gaat... meestal.
GENIET VAN HET LEVEN, TENSLOTE WEET NIEMAND HOE LAAT HET IS....
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Toch nog een DuoLNB voor de Maxview Twister



Bericht door Hoofdnoorman »

Inderdaad is het erg fijn dat je een bedrijf hebt gevonden die jou wilde helpen.

Maar ja, zo'n Maxview is helemaal niet uniek ook al zou hij ovaal zijn.
Zoals eerderen al reeds gemeld hebben is het erg jammer dat men bezig is om in dit topic vermeldingen te doen over hoe een probleem op te lossen. Veelal gestaafd met foto's en duidelijke verklaringen.

Een simpele vraag op forum van "Kan een duo LNB in een Maxview Twister en hoe moet dat dan?" had, wellicht binnen een uurtje verwijzingen naar soortgelijke topics gewezen.

Mocht je, in de toekomst, eens met een probleem zitten en het niet met de zoekfunctie kunnen vinden, stel dan gerust een vraag. Dan hebben anderen, en ik, niet het gevoel dat ervaringen voor Piet Snot op het forum geplaatst zijn.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19156
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Toch nog een DuoLNB voor de Maxview Twister



Bericht door Aloys »

Beste Eigen Hymer: een camper-gerelateerd bedrijf een "warme douche" geven is tegen de
forumregels. Moet ik dan nu het hele topic verwijderen...?

Ik ben maar zo vrij geweest de naam van de firma uit je verhaal te halen. Wie wil weten waar
het was kan jou dan een pb'tje sturen.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1733
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Toch nog een DuoLNB voor de Maxview Twister



Bericht door komtwelgoed »

Beste Eigen Hymer

Het klopt helemaal wat je schrijft dat er een firma is die vind dat dit niet kan want dit is wel een hele slechte oplossing.
Er is een duo-lnb op geplaatst voor een schotel van 80-85cm.
Bij het type schotel wat jij hebt, is de hoogte bepalend voor welke duo-lnb er op past. De Maxview Twister is 66cm hoog. Er moet dus een duo-lnb op voor een schotel van 60cm breed zoals bijv. een Triax 64 die ook 65cm hoog is en 60cm breed. Daarmee wil ik niet zeggen dat als de schotel uitgericht is op de lnb die in de klem staat, de andere satelliet niet ontvangen kan worden met deze lnb, maar die staat er wel 15mm naast en dat zorgt voor een ontvangst op die vrijhangende lnb met heel weinig reserve.

En uitvijlen is helemaal niet nodig. Een 3 graden duo-lnb in een 60mm houder is zo te koop, zie: http://www.google.de/imgres?imgurl=http ... CEAQrQMwCg
Hiermee kun je de schuinstand van de duo-lnb gewoon instellen afhangelijk van waar je in Europa de schotel gebruikt.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Toch nog een DuoLNB voor de Maxview Twister



Bericht door Cee Pee »

Da's mooi zo'n houder maar de LNB arm van een Triax is beduidend anders als de LNB arm van een Maxview.

En middels de bijgeleverde Ø 60 ring kan ik de LNB ook gewoon draaien.

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1733
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Toch nog een DuoLNB voor de Maxview Twister



Bericht door komtwelgoed »

Beste Cee Pee

Die 60mm lnb-houder is niet voor een Triax schotel.
Verder schrijf je dat jij je duo-lnb kan draaien. Dat klopt maar ik vraag me af of het op de manier is die ik bedoel.
Met de 60mm-houder zoals ik dat bedoel, zit de duo-lnb in zijn geheel precies in het midden. Beide koppen zitten er dus maar een heel klein beetje naast. De verloopring die je nodig hebt voor het 3 graden monoblock op die 60mm lnb-houder is deze, zie:
http://www.ws-tronik.de/Bilder/Gallerie ... dapter.jpg
Dit is de enige goede oplossing.
Wat stom dat die zogenaamde satellietshops hier geen weet van hebben en met een lnb komen die helemaal niet geschikt is voor die schotel.
myway
Berichten: 15524
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Toch nog een DuoLNB voor de Maxview Twister



Bericht door myway »

Maar................ Wat zit er nog op Astra 1 wat niet op 3 zit?


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Toch nog een DuoLNB voor de Maxview Twister



Bericht door Cee Pee »

Die verloopring waar jij naar verwijst zit er bij mij in anders hoef je de LNB houder niet uit te vijlen naar Ø 60 mm.

Mijn resultaat is exact hetzelfde als waar jij in je links naar verwijst alleen ik heb de originele LNB houder gebruikt en daar het gat wat groter van gemaakt.

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Plaats reactie