Toch nog een DuoLNB voor de Maxview Twister

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Toch nog een DuoLNB voor de Maxview Twister



Bericht door Cee Pee »

myway schreef:Maar................ Wat zit er nog op Astra 1 wat niet op 3 zit?
-De radiozenders (of heb ik iets gemist)
-Ik heb nog gewoon een SD abonnement
-Astra 1 is sterker dan Astra 3

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Toch nog een DuoLNB voor de Maxview Twister



Bericht door komtwelgoed »

Beste myway

Er zijn best nog wel CanalDigitaal gecodeerde zenders die wel op de Astra 19,2 zitten en niet op de Astra 23,5. Maar daar gaat het niet om. Het gaat om het feit dat "Eigen Hymer" een schotelboer voor campers heeft die een zogenaamde oplossing gevonden heeft die absoluut niet deugt. Ze snappen gewoon weg niet hoe het precies in elkaar zit om een geschikte duo-lnb op een schotel te berekenen met als gevolg een verkeerde duo-lnb op die schotel.
Die schotelboer zou wel met een goede oplossing komen als hij bijv. de standaard lnb-houder naar 60mm zou opboren met een gatenzaag en dan die speciale 23-60mm verloopring er bij zou leveren samen met een 3 graden monoblock.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15351
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Toch nog een DuoLNB voor de Maxview Twister



Bericht door Hoofdnoorman »

Dat hele opboren en al die fratsen zijn helemaal niet nodig.
Gewoon een andere LNB houder er aan en klaar is Kees.

http://asat.biedmeer.nl/universeleduolnbhouder
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Toch nog een DuoLNB voor de Maxview Twister



Bericht door Cee Pee »

Ja Rudy, die is ook bruikbaar, maar de originele heb je al, daar zitten geen metalen delen aan die kunnen roesten, en € 16,90 uitsparen voor een kwartiertje werk.
Bij mij was de keuze snel gemaakt, en een gewone enkele LNB past er nog steeds in :thumbup:

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Eigen Hymer
Berichten: 405
Lid geworden op: vr 09 apr 2010, 12:40
Locatie: Noord Brabant

Re: Toch nog een DuoLNB voor de Maxview Twister



Bericht door Eigen Hymer »

komtwelgoed schreef:Beste myway

Er zijn best nog wel CanalDigitaal gecodeerde zenders die wel op de Astra 19,2 zitten en niet op de Astra 23,5. Maar daar gaat het niet om. Het gaat om het feit dat "Eigen Hymer" een schotelboer voor campers heeft die een zogenaamde oplossing gevonden heeft die absoluut niet deugt. Ze snappen gewoon weg niet hoe het precies in elkaar zit om een geschikte duo-lnb op een schotel te berekenen met als gevolg een verkeerde duo-lnb op die schotel.
Die schotelboer zou wel met een goede oplossing komen als hij bijv. de standaard lnb-houder naar 60mm zou opboren met een gatenzaag en dan die speciale 23-60mm verloopring er bij zou leveren samen met een 3 graden monoblock.
Nou, ik ben het totaal niet eens met je verhaaltje.
Dat jij DENKT dat je het beter weet mag, maar om dan glashard te beweren dat een "schotelboer" het verkeerd heeft is toch heel iets anders.
Ten eerste zit er een speciale verloopring bij de LNB houder die speciaal gemaakt is voor de Maxview Twister.
Ten tweede is de signaalopbrengst bij Astra 1 en Astra 3 tussen de 91 en 95 %, dus "ik denk" dat die duolnb niet zo verkeerd is. Maar ik ben een leek...
De sateliet is echter zo gevonden en het beeld is perfect.

Maar waar het mij over ging was dat er nog steeds bedrijven zijn die echt klantgericht denken en service hoog in het vaandel hebben staan.
Ik heb zelf heel vaak het tegendeel meegemaakt en als je de verhalen hier leest zijn er nogal wat meer camperaars die dit meemaken.
Deze firma heeft een proefopstelling gemaakt waarop ze de boel getest hebben voordat ze het naar me toestuurden. Deze firma heeft een heleboel tijd gestoken in een "projectje", tijd die ze nooit betaald krijgen maar omdat ze vinden dat NEE niet moet kunnen. En dat vind ik nou zo mooi. Klantgericht denken en service verlenen!

En er zijn een heleboel handige Harrie's die zelf het een en ander in elkaar bastelen, maar iets recht uitvijlen is voor de een een makkie en voor de ander een crime.
Als het scheef is krijg je ook nooit een goed signaal. (denk ik)
Daarom is het voor die camperaars fijn om te weten dat er firma's zijn die je gericht helpen zonder je het vel over de oren te trekken.
Voor diegene die het willen weten wie dat is die kunnen me altijd een pb-tje sturen. ik help ze belangeloos aan het adres.

Dus beste "komt wel goed", niet meteen bij voorbaat een heleboel poeha maken als je niet weet of het klopt wat je zegt... Feiten zeggen namelijk iets anders.
GENIET VAN HET LEVEN, TENSLOTE WEET NIEMAND HOE LAAT HET IS....
Gebruikersavatar
Eigen Hymer
Berichten: 405
Lid geworden op: vr 09 apr 2010, 12:40
Locatie: Noord Brabant

Re: Toch nog een DuoLNB voor de Maxview Twister



Bericht door Eigen Hymer »

Hoofdnoorman schreef:Dat hele opboren en al die fratsen zijn helemaal niet nodig.
Gewoon een andere LNB houder er aan en klaar is Kees.

http://asat.biedmeer.nl/universeleduolnbhouder
Hallo hoofdnoorman,

Die oplossing was me al aangeboden, maar dat was niet wat ik wilde.
volgens de aangeboden informatie zou ik twee losse lnb's moeten plaatsen in die houder. Dan zit ik nog met 2 kabels.
Ik wilde een duolnb met single uitgang.
GENIET VAN HET LEVEN, TENSLOTE WEET NIEMAND HOE LAAT HET IS....
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1898
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Toch nog een DuoLNB voor de Maxview Twister



Bericht door Rob66 »

Eigen Hymer schreef:
Hoofdnoorman schreef:Dat hele opboren en al die fratsen zijn helemaal niet nodig.
Gewoon een andere LNB houder er aan en klaar is Kees.

http://asat.biedmeer.nl/universeleduolnbhouder
Hallo hoofdnoorman,

Die oplossing was me al aangeboden, maar dat was niet wat ik wilde.
volgens de aangeboden informatie zou ik twee losse lnb's moeten plaatsen in die houder. Dan zit ik nog met 2 kabels.
Ik wilde een duolnb met single uitgang.
Deze duo lnb houder is speciaal voor de DUO lnb's. Dus juist niet voor twee lnb's want dat gaat dan weer niet werken.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Gebruikersavatar
Eigen Hymer
Berichten: 405
Lid geworden op: vr 09 apr 2010, 12:40
Locatie: Noord Brabant

Re: Toch nog een DuoLNB voor de Maxview Twister



Bericht door Eigen Hymer »

dat bedoel ik dus... die informatie die ik kreeg bij een paar "gerenommeerde bedrijven" was dus anders. Ze hebben zich dus niet eens in de informatie van het product verdiept.
GENIET VAN HET LEVEN, TENSLOTE WEET NIEMAND HOE LAAT HET IS....
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Toch nog een DuoLNB voor de Maxview Twister



Bericht door komtwelgoed »

Beste Eigen Hymer

Ik beweer helemaal niet dat die schotelboer niet behulpzaam is naar zijn klanten. Ik constateer alleen dat er voor een verkeerde duo-lnb gekozen is. Helaas zijn er maar weinig mensen die uit kunnen rekenen hoe ver de koppen uit elkaar moeten staan op een bepaalde schotel bij multifeed ontvangst, dus ontvangst van twee of meer satellieten op één schotel.

Dat jij tussen de 91 en 95% signaal hebt zegt weinig. Sluit je een andere ontvanger aan, dan kan het net zo makkelijk 71 en 75% zijn. Ontvangers zijn geen meetinstrumenten en de percentages dienen alleen om te kijken of je met het verstellen van de schotel beter of slechter signaal krijgt.
Bovendien als jij beweert dat je zowel op de Astra 19,2 als op de Astra 23,5 dergelijke percentages hebt, dan is je schotel zodanig uitgericht, dat beide satellieten een gelijkwaardig signaal hebben. Hij staat dan tussen beide satellieten in afgesteld. Zou je de schotel maximaal op één satelliet uitrichten, dat heeft de andere bijna niets.

Verder schrijf je:
"Volgens de aangeboden informatie zou ik twee losse lnb's moeten plaatsen in die houder."
Als weer een teken dat ze totaal geen kennis hebben van multiontvangst. Dan komen de koppen nog verder uit elkaar of je moet hele smalle lnb's nemen want zelfs ALPS-lnb's zijn dan nog te groot. Nou, daar ben je mooi klaar mee als de koppen nat zijn van de regen.
Gebruikersavatar
Eigen Hymer
Berichten: 405
Lid geworden op: vr 09 apr 2010, 12:40
Locatie: Noord Brabant

Re: Toch nog een DuoLNB voor de Maxview Twister



Bericht door Eigen Hymer »

Quote "komtwelgoed" : Verder schrijf je:
"Volgens de aangeboden informatie zou ik twee losse lnb's moeten plaatsen in die houder."
Als weer een teken dat ze totaal geen kennis hebben van multiontvangst.


Deze informatie heb ik bij andere zaken gekregen, zoals je hebt kunnen lezen. Dat waren de (grote) zaken die verder geen andere oplossing wisten.
Ik kan hier 5 bedrijven bij naam noemen die geen of deze oplossing wisten of er in ieder geval geen zin in hadden om het een en ander uit te zoeken.
Ik zou het dus op prijs stellen als je niet mijn antwoord uit het verband trekt en een bedrijf wat ( in ieder geval) in mijn ogen goed werk en een goede service heeft verleend probeert zwart te maken door te zeggen dat ze geen kennis van zaken hebben. Ik mag hier geen namen noemen maar dat jij hier probeert andere bedrijven als onkundig voor te stellen vind ik niet kloppen.

Maar wat mij betreft houd de discussie hier op. In ieder geval voor mij. Degene die meer willen weten of me iets nuttigs te vertellen hebben weten dat ze dat kunnen doen via een Pb.
GENIET VAN HET LEVEN, TENSLOTE WEET NIEMAND HOE LAAT HET IS....
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Toch nog een DuoLNB voor de Maxview Twister



Bericht door B1gcheese »

Eigen Hymer ik wil hier zeker meer van weten. Je hebt een PB!
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15351
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Toch nog een DuoLNB voor de Maxview Twister



Bericht door Hoofdnoorman »

Op dit moment heb ik nu de Maximum XO31 Monoblock op mijn Oyster zitten. Ik heb een 65 cm schotel en dit monoblock zit dus met beide LNB's in de houder. Dus zowel de Astra3 als Astra1 zitten iets uit het midden. Ondertussen totaal geen problemen meer met het vinden van Astra3. Daar ik nu meestal uitricht op Astra3 en Astra2 laat meekijken heb ik het monoblock ietsje gekanteld er in zitten om de baan goed te laten volgen.
Ik kan mij voorstellen dat in Zuid-Spanje er een probleem gaat komen. Daar gaat namelijk de Skew een grotere rol spelen en dit houdt dus in dat het verdraaien van het monoblock geen zin zal hebben.

Hierom had ik destijds ook in gedachten gehouden om een twee LNB oplossing toe te passen.
Weliswaar heb je twee kabels nodig, maar die kun je nog binnen de kap op het dak verbinden met een DiSEqC zodat de bestaande kabel naar binnen gebruikt wordt.

Heb je toevallig net niet die LNB houder waar een 50mm vulring in zit, dan kan een universele LNB houder hier uitkomst bieden. Deze houder kun je voorzien van twee Inverto small feed LNB's. Maar er zijn meerdere merken te koop.
Het voordeel van deze losse LNB's zijn wel dat je ze, in Spanje aangekomen voldoende Skew kunt geven zonder hun positie op de LNB arm aan te tasten.

Natuurlijk is het niet de eenvoudigste of voordeligste oplossing. Ook heb je wat meer connectoren en dus ook die DiSEqC nodig. Over de vermelding van eventuele regendruppels kan ik kort zijn. Ik heb zelf in mijn huissysteem 1 Inverto zitten en die geeft geen meetbare extra verliezen tijdens regenbuien in vergelijking met een gewone "standaard" LNB.


Wel moet ik even vertellen dat ik, hoewel ik reeds 20 jaar een multifeedschotel heb met 6 lnb's, ik van de monoblocks "an sich" nog niet zoveel ervaring heb.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Toch nog een DuoLNB voor de Maxview Twister



Bericht door Face »

Ook wij hebben een Maxview twister van een jaar of 6 oud die nu nog goed voldoet.
Nog steeds zit hier de standaard lnb op(single)
Is het ook eens verstandig de standaard LNB te vervangen voor een exemplaar die exact in de houder past? Past bv de inverta black ultra??
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Toch nog een DuoLNB voor de Maxview Twister



Bericht door Cee Pee »

Omdat eigenlijk alles al een tijdje over is naar de Astra3 heb ik een tijdje terug de duo lnb omgeruild voor een single en wel de inverta black ultra.
Middels een verloopring past die prima in de uitgevijlde houder en zonder ring past die perfect in de originele niet uitgevijlde houder.
Tot aan de Algarve en de Pelopnesses hebben we prima ontvangst zuidelijker heb ik nog niet geprobeerd.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Plaats reactie