Opladen huishoudaccu

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
olafd88
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 12 aug 2011, 17:33

Opladen huishoudaccu



Bericht door olafd88 »

Beste forumleden,

Ik zit op het moment met een probleem bij het opladen van de leefaccu's. Volgens mij laden de accu's (2x) niet voldoende bij. Op het moment dat de motor loopt (dynamo) gaat de startaccu richting de 14V en de leefaccu's komen niet verder dan 12,7 Volt. Ook als ik de leefaccu's probeer op te laden door middel van een aparte lader komen ze niet hoger dan 12,7V tijdens het laden. De accu's zijn op peil qua accuzuur. Als we een dag zonder stroom staan en enkel de koelkast gebruiken zijn de accu's heel snel leeg (binnen 1 dag).

Zou iemand mij kunnen helpen waar ik zou moeten beginnen met zoeken?

Het betreft een Euramobil I690

Alvast bedankt!

Olaf
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4175
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Opladen leefaccu



Bericht door beatrix18 »

Je zou eens kunnen proberen de beide huishoudaccu's volledig los te koppelen en dan laden/spanning meten.
Het lijkt er nu op dat minimaal één accu overleden is. Echter wordt het dan alle twee vervangen. :DD
Maar eerst meten(/testen) is weten!
Ik hoop overigens dat het om een compressor koelkast gaat :problem: . Anders is het normaal dat je accu's heel snel leeg zijn en ook niet goed geladen worden.(dan moet de koelkast op gas.)

Succes.
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
olafd88
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 12 aug 2011, 17:33

Re: Opladen leefaccu



Bericht door olafd88 »

Bedankt voor je antwoord,

Ik ga dit zeker proberen, had ze alleen gemeten toen ze gekoppeld waren. Het is uiteraard een compressorkoelkast, maar heb deze problemen nog niet eerder gehad.

Bedankt voor de hulp!
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4175
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Opladen leefaccu



Bericht door beatrix18 »

:thumbup:
Lees wel hoe het afloopt... ;;-)
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
efsix
Berichten: 647
Lid geworden op: vr 25 nov 2011, 20:47

Opladen leefaccu



Bericht door efsix »

Lijkt inderdaad op een overleden accu.
Loskoppelen en apart laden is inderdaad het beste advies om de juiste conclusie te trekken.
Probeer de accu (s) bij te laden met een 6/7 traps lader. Pas dan het reconditioneringsprogramma toe.
Kan verbetering geven.
Hoe oud zijn de accu's?
olafd88
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 12 aug 2011, 17:33

Re: Opladen leefaccu



Bericht door olafd88 »

De accu's zullen rond de 6 jaar oud zijn. Ik ga vanavond proberen de accu's apart op te laden en zal jullie dan op de hoogte houden. Bedankt voor de tips!
efsix
Berichten: 647
Lid geworden op: vr 25 nov 2011, 20:47

Opladen huishoudaccu



Bericht door efsix »

En hoe staat het er mee?
Plaats reactie