DBV-T antenne klein model

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
krista
Berichten: 574
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 19:36
Locatie: Zevenaar

DBV-T antenne klein model



Bericht door krista »

Ik zoek een DVB-T antenne van een klein formaat. Ik bedoel zo'n antenne die je overal in Spanje en
Frankrijk op de daken zie, maar dan een keiner formaat. Zag er een keer een op een buitenlandse camper,
ik dacht een Franse. Is een rechte staaf met met reflector aan de achterzijde en een stuk of 5 dwarse dipooltjes. Deze man had deze antenne bij een Frans CAMPERBEDRIJF gekocht. Zou dit kleine model ook hier
te koop zijn?
Svp antwoord alleen op deze vraag en niet dat ook anders kan of dat er ook andere types zijn !!!!!!!!!!!!!!
Dank alvast,
Chris
Gebruikersavatar
technichien
Berichten: 964
Lid geworden op: wo 25 jul 2007, 9:52

Re: DBV-T antenne KLEIN model



Bericht door technichien »

Is een "kleine yagi" antenne, met 10db. versterking heb hem net in Portugal aangeschaft, ter vervanging van de "bierblikjes antenne" = 0db versterking.
Specificatie:
Merk: Manata
type: Atu compact 3
UHF DVB-T
gain 10db.

2 stralers-dipool-reflector.
2 gaatjes bij boren kan je hem ook verticaal monteren.
Laatst gewijzigd door technichien op za 13 okt 2012, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
My RV is my castle! Feelin' groovy.
Gebruikersavatar
vwbusje
Berichten: 777
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 22:45
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: DBV-T antenne KLEIN model



Bericht door vwbusje »

krista
Berichten: 574
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 19:36
Locatie: Zevenaar

Re: DBV-T antenne klein model



Bericht door krista »

Dank voor antwoorden.
Ik zoek dus een kleine buitenantenne om binnenshuis te gaan gebruiken,vandaar dat deze klein moet zijn.
Gebruik nu een zelf gemaakt antennetje van koperdraad waarvan 2 gelijkbenege driehoeken van 10cm
zijn gebogen en waarvan de punten naar elkaar toe wijzen. Werkt perfect binnenshuis, veel beter als blikjes en ook nog kleiner! Wat ik wil is ook Duitse zenders kunnen ontvangen want ik woon 13 km van de grens.
Vraag is, want dat denk ik, is een antenne met een reflector wel gunstig om uit meerdere richtingen signaal te ontvangen??
Chris
Gebruikersavatar
technichien
Berichten: 964
Lid geworden op: wo 25 jul 2007, 9:52

Re: DBV-T antenne klein model



Bericht door technichien »

Nee, een yagi antenne als vorenstaand is bedoeld om in een richting te ontvangen. Theoretisch dan, in de praktijk blijkt bij aanwezige zeer sterke signalen aan de "achterkant"van de antenne ontvangst daarvan mogelijk te zijn. ;;-)
My RV is my castle! Feelin' groovy.
krista
Berichten: 574
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 19:36
Locatie: Zevenaar

Re: DBV-T antenne klein model



Bericht door krista »

Oké Leo. Begrijp dat een Yagi antenne richtinggevoelig is maar dan lijkt mij een antenne zonder reflector beter is als een met reflector in mijn geval. Als deze iets van de achterzijde opvangt wordt dat signaal in iedergeval niet "tegen gehouden". Ik woon in Zevenaar aan de grens en de Nederlandsesignalen komen vanuit Arnhem (Kematoren)), vanuit mij is is de grens met Dld. 10 km en Arnhem 15 Km.
Heb ik dit correct?
Chris
Plaats reactie