Een hoop gedoe met de schotel...

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
KAREL-RIA
Berichten: 96
Lid geworden op: do 07 feb 2008, 18:35
Locatie: Veendam

Een hoop gedoe met de schotel...



Bericht door KAREL-RIA »

We hebben sinds begin sept.nieuwe camper met daarop een nieuwe autom.Oyster schotel, vanaf het begin regelmatig geen sateliet ontvangst. dan weer kan hij astra 1 niet vinden,dan weer wel.Op de regio zenders astra 3 vaak wel.
Dit weekend weer een hoop problemen gehad, we laten hem opstarten op SBS6, na een paar seconden zie je de zes even op lichten, is dan weer weg en blijft maar ronddraaien,vervolgens geen enkele zender te ontvangen.Ned 1 zondag middag wel te zien ,vervolgens op rtv noord gezet, en dan terug naar Ned 1... niets !!.We stonden op een plek geen hoge bomen enz. We balen enorm je hebt voor een vermogen op het dak staan, en dan bijna geen ontvangst.Hij blijft maar zoeken.
Op onze vorige camper zat een zelfde Oyster ,nooit geen problemen gehad!! We willen morgen contact met de dealer
opnemen. we zijn benieuwd!!.

Henk en Ria.
PLUK DE DAG.
peterbroos
Berichten: 278
Lid geworden op: di 25 okt 2005, 12:47
Locatie: Hoogerheide
Contacteer:

Re: hoop gedoe met de schotel.



Bericht door peterbroos »

Het probleem komt me bekend voor, wij monteren Teleco , Satenne, en soms Oyster, het probleem ligt niet aan het merk.
Astra heeft frequenties verandert, daardoor zijn er problemen, voor de Teleco schotels hebben we nieuwe software , daardoor is het probleen opgelost. ( Misschien is deze voor de Oyster ook wel nodig ??)
Vind dat er het laatste jaar veel problemen zijn komt het niet door Astra, dan wel door Canal Digitaal daar is ook altijd wel iets aan de hand.
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: hoop gedoe met de schotel.



Bericht door Inferno »

Wij hebben een oyster van ca 2 jaar oud en het komt idd wel eens voor dat hij na het opstarten de satelliet niet vind, ook al heeft de schotel vrij zicht.
Meestal is het voldoende de hele schotel te stoppen en uit te schakelen en opnieuw in te schakelen. Ik geef de schuld hiervan aan de kaart. Ik ken het probleem van thuis waar ik een vergelijkbaar probleem heb met een ziggo kaart in een (hoe heet zo'n houdertje ook weer) Daar krijg ik soms geen zenders van de kabel, kaart+houder er uit en erin waardoor de software opnieuw wordt gelezen en het werkt.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: hoop gedoe met de schotel.



Bericht door MonRoe »

Wij hebben ook een oyster op de camper en thuis een vaste schotel aan de muur. Hebben dit nu al meer dan 5 jaar en tot nu toe nog nooit problemen gehad, niet met CD en niet met het vinden van Astra.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
martinmaico
Berichten: 363
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 16:25
Locatie: noord-brabant

Re: hoop gedoe met de schotel.



Bericht door martinmaico »

ik had ook problemen met de Teleco
bleek de ci kaarthouder stuk
dus die vervangen
nu weer alles helemaal oke
prijs 59 uero
Hymer B584 1997.j
Lexus 200H 20011
Aprilia 850 mana
Mijn Wil Is Helaas Geen Wet
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1901
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: hoop gedoe met de schotel.



Bericht door Rob66 »

Er ontstaan ook conflicten met het inladen van een Canal Digitaal HD toestel.
Vooral als je de HD lijst wilt inladen d.m.v. Fastscan.
Oplossing: Eerst moet je het DiSEqC protocol van de Oyster uitzetten.
Vervolgens de satellietontvanger inladen met fastscan, daarna weer het DiSEqC protocol aanzetten.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Gebruikersavatar
Satzat
Berichten: 1898
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 20:53
Locatie: Gemeente Loon op Zand
Contacteer:

Re: Een hoop gedoe met de schotel...



Bericht door Satzat »

Ik merkte ook dat mijn schotel bleef zoeken en rond draaien en geen beeld gaf. De oplossing uiteindelijk is gevonden door de ontvanger eerst af te stemmen op (Astra 1) Duitsland 1 - ARD. Dan wordt de Astra 1 wel snel gevonden en werken ook de andere zenders via deze satelliet prima.
Mario & Anita
Onze reisverslagen op: Maranita.nl

Wij waren met de camper in: België - Denemarken - Duitsland - Engeland - Frankrijk - Italië - Luxemburg - Marokko - Nederland - Noorwegen - Oostenrijk - Polen - Republiek San Marino - Schotland - Slowakije - Spanje - Tsjechië - Zweden

PA3BAI is definitief QRT
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15365
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Een hoop gedoe met de schotel...



Bericht door Hoofdnoorman »

Ik heb een oude Oyster met nog zo'n grote kast met wereldkaart erop.
Als ik hem Astra 23,5 laat zoeken, en mijn ontvanger staat op Ned HD, dan gaat de schotel helemaal beserk.
Zet ik echter de ontvanger (Dreambox) op bv RTL 7, dan richt de schotel zich geheel goed uit.

Ik heb ergens al eens een grafiek geplaatst/gezien waarop de verschillende modulatie's.
Hierin stonden de curves van bv QPSK, 8PSK, 16PSK en 32PSK (alles uit herinnering) uitgetekend in een grafiek. Uit deze grafiek bleek ook meteen dat de versterking van de schotel bij 8PSK een paar Db groter moest zijn dan bij Qpsk.
Dat grafiek zwerft ergens rond, maar ik ben hierin geen technicus en kan hem dus niet vinden.
Maar toen ik hem zag werd het ineens duidelijk waarom mijn schotel problemen had.

Hier een interessante link.
http://www.scribd.com/doc/72686279/IPT- ... munication
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Handyman2
Berichten: 400
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 19:13
Locatie: Landgraaf

Re: Een hoop gedoe met de schotel...



Bericht door Handyman2 »

Onze slechts enkele maanden oude, Oyster Vision 85, begon in juli de Astra1 steeds moeilijker te vinden, totdat ie begin september de Astra niet meer vond en eindeloos bleef zoeken. Wat bleek, LNB defect. Nieuwe LNB en de schotel vond de sateliet meteen.
Heeft een firmware-update hier ook invloed op? Of is dat bij de Vision niet zo van belang?

Gr. Daniël
Beter een Tramp in de hand, dan 10 in de lucht......
Hymer Tramp 698CL Maxi-Alko - 150 Multijet, EasyDrive Automatische koppeling, Alde-Arktis Pakket, Comfort Pakket, Solar, Votronic VCC 1212-45, 200AH Fraron LiFePO4 Lithiumaccu’s, Indel Kompressor koelkast, Caro Vision II, DVB-T, Zenec 620 met Waeco Dubbellenscamera, Model 2013
martinmaico
Berichten: 363
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 16:25
Locatie: noord-brabant

Re: Een hoop gedoe met de schotel...



Bericht door martinmaico »

tv geprobeert niks beeld) teleco met c1 kastje
naar caravandealer en die heeft alles terug zet op fabrieksinstellingen
en hij is weer oke
bij langer buiten gebruik toch nog al eens een probleempje.
neem als reserve mn philips thuis ontvanger mee
dat werk ook he
volgens dealer
we willen maand of 3 wegblijven,
martin
Hymer B584 1997.j
Lexus 200H 20011
Aprilia 850 mana
Mijn Wil Is Helaas Geen Wet
Hermes
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Een hoop gedoe met de schotel...



Bericht door Hermes »

Als ik dat zo bekijk gaat er niets boven een gewoon schoteltje op driepoot, niks zoeken gewoon neerzetten, schotel richten op satelliet, binnen een minuut beeld. Tv met cam en 3 ingebouwde tuners.
Dat alles voor een prijsje van rond de 300 EURO.
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Een hoop gedoe met de schotel...



Bericht door bently »

Haha, ik zie je hem al inpakken als het regent en je wil weg.
Maaaarrrr ieder z'n meug hé.
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Een hoop gedoe met de schotel...



Bericht door Inferno »

Vooral dat 300 EURO is belangrijk denk ik...
Gewi
Berichten: 3013
Lid geworden op: ma 01 dec 2003, 20:51
Locatie: `s-Heerenberg

Re: Een hoop gedoe met de schotel...



Bericht door Gewi »

Hermes schreef:Als ik dat zo bekijk gaat er niets boven een gewoon schoteltje op driepoot, niks zoeken gewoon neerzetten, schotel richten op satelliet, binnen een minuut beeld. Tv met cam en 3 ingebouwde tuners.
Dat alles voor een prijsje van rond de 300 EURO.
Hoi Hermes, zelfde doe ik ook al 13 jaar, zowel in Noorwegen als in Portugal in notime beeld en als het regent gaat het geval als altijd in een plastic foudraal. En dat allemaal voor €126,00. Tja, marktplaats is de goedkoopste.
En Bently, ik heb wel altijd beeld en ben niet bang van een buitje.

Gerard :)
Gi`j mot niet iedere keer dezelfde blunder make
d`r is keus genoeg .....

----------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------
Chausson Welcome 70 L , Ducato 15, 2.8 JTDi , 2003, Bear Lock.
Gerard&Hannie
Plaats reactie