Fiamma Superflow waterpomp

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ekruijsse
Berichten: 897
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 22:19
Locatie: terneuzen

Fiamma Superflow waterpomp



Bericht door ekruijsse »

komt iemand dit bekend voor? we hebben een fiamma superflow s20 waterpomp die het prima doet als de camper aan de stroom staat maar niet op druk komt als er geen stroom is aangesloten, hij pompt wel maar slaat niet af op druk.ons 12V boordsysteem is verder prima in orde.
Eugene
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7518
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: fiamma superflow waterpomp



Bericht door eef van baal »

ekruijsse schreef:ons 12V boordsysteem is verder prima in orde.

hier ga ik twijfelen.
als er 230volt aanwezig is, zal waarschijnlijk de lader ook werken, en dat is nou net dat beetje meer power.
ik zou dus eerst maar eens meten hoeveel volt er op de pomp en het systeem staat, en de contacten even goed reinigen.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
familie Woefkes
Berichten: 734
Lid geworden op: wo 26 nov 2008, 11:28
Locatie: Antwerpen (B)

Re: fiamma superflow waterpomp



Bericht door familie Woefkes »

eef van baal schreef:
ekruijsse schreef:ons 12V boordsysteem is verder prima in orde.

hier ga ik twijfelen.
als er 230volt aanwezig is, zal waarschijnlijk de lader ook werken, en dat is nou net dat beetje meer power.
ik zou dus eerst maar eens meten hoeveel volt er op de pomp en het systeem staat, en de contacten even goed reinigen.
.... vooral dat schakelaartje dat opzij van de pomp zit even nakijken
Ik weet nog alles wat ik niet vergeten ben
Gebruikersavatar
ekruijsse
Berichten: 897
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 22:19
Locatie: terneuzen

Re: Fiamma Superflow waterpomp



Bericht door ekruijsse »

heren,

is alweer enige tijd geleden, maar probleem inmiddels wel opgelost : spanning in orde, pomp opengemaakt en alle rubbers e.d. schoongemaakt maar mocht helaas niet baten. mogelijk electromotortje versleten ?? (11 jaar oud) en toen maar nieuwe pomp besteld: opgelost werkt weer als vanouds. bedankt voor jullie meedenken!
Eugene
JV
Berichten: 1289
Lid geworden op: za 07 jun 2003, 22:42
Locatie: Terneuzen

Re: Fiamma Superflow waterpomp



Bericht door JV »

Opgelost dus. Soms is de stroomdraad wel eens de dunne kant. Ik heb onze pas 1 jaar oude drukpomp er uit gehaald en vervangen voor een dompelpomp. Niet de de boel kapot was of dat de pomp het niet goed deed, maar nadat ik vorig jaar lekkage aan de vorige pomp heb gehad en omdat de plaats waar de pomp is gemonteerd praktisch onbereikbaar is ben ik er niet gerust op. Als ellende van vorig jaar wil ik niet nog eens meemaken.
Ik had ik Frankrijk een nieuwe drukpomp gekocht ( Novitech FL 703 8 liter per minut en 1.7 bar. Werkt stil en goed.
Deze pomp, met fiamma drukvaatje ( zonder membraan ) en eenvoudige mengkraan is te koop voor 45 zonder verzendkosten )
De nieuw gemonteerde dompelpomp van 1 bar en 10l/m werkt ook perfect.

Groet, Jaap.
PS
Pomp verkocht op 01-11-2012.
Burstner t605.
Plaats reactie