Pas op: roest achteruitrijcamera VanZwitserland

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Basher
Berichten: 877
Lid geworden op: ma 29 mar 2010, 19:30
Locatie: Waddinxveen



Bericht door Basher »

Ik vind het een dubbeltje op z'n kant :roll:
Grts Jaap

Tempus Fugit (De tijd vliegt)

Burstner Privilege t695 - 2.3 multijet 130 pk
Weinsberg CaraCompact 600 MEG (Pepper) - 2.0 Blue HDI 165 pk
Knaus Van Ti 650 MEG - 2,0 Blue HDI 130 pk
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Marius »

Frank schreef:Sommige willen ook voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, hoewel er geen dubbeltjes meer zijn klopt het spreekwoord nog wel.


Greetz
voor een camera set die 200 euro kost vind ik het in ieder geval geen kwestie van "voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten"
Ik vind het dus meer dan normaal dat je dan kritisch bent.
Mijn camera van het zelfde merk vertoond geen overdreven oxidatie sporen, de mee geleverde schroefjes zijn wel prul, zoals ik al schreef draaien die meteen kapot als je de camera na 2 jaar wilt demonteren.
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Leo Bokkum
Berichten: 4920
Lid geworden op: ma 05 dec 2005, 3:31



Bericht door Leo Bokkum »

Marius,

het is toch bekend dat alle prijzen een paar keer over de kop gaan voordat wij het product eindelijk in huis hebben?
Kijk bijvoorbeeld eens naar deze camera.
Dat dingetje kost in NL dan op z'n sloffen €90.

Best leuk om het één en ander eens te vergelijken. <KLIK> :wink:
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33



Bericht door Opgezegd »

Maar ja, als je alles van te voren weet, kom je met een dubbeltje de wereld rond :D
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Marius »

Leo Bokkum schreef:Marius,

het is toch bekend dat alle prijzen een paar keer over de kop gaan voordat wij het product eindelijk in huis hebben?
Kijk bijvoorbeeld eens naar deze camera.
Dat dingetje kost in NL dan op z'n sloffen €90.

Best leuk om het één en ander eens te vergelijken. <KLIK> :wink:
Dat weet ik Leo, maar als ik dan kies om toch voor die 3 keer over de kop prijzen te gaan en bij een dergelijke firma zo een camera systeem aan t eschaffen is het toch niet echt een een kwestie van "voor een dubbeltje op de eerste rang".
niet dat me het iets uit maakt wat een ander denkt van wat ik aangeschaft heb maar ik vind het een rare opmerking in een discussie als deze..
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Leo Bokkum
Berichten: 4920
Lid geworden op: ma 05 dec 2005, 3:31



Bericht door Leo Bokkum »

Da's ook weer waar.
De enige die voor een dubbeltje op de eerste rang zit is de handel.
De consument betaalt viptribune, maar blijkt voor zijn dure geld een staanplaats te krijgen.
Frank
Berichten: 720
Lid geworden op: di 29 jun 2004, 1:34
Locatie: Axel



Bericht door Frank »

Zou er kwaliteitsverschil zijn tussen een camera systeem van 200 euro en precies dezelfde opstelling van 550 euro?

Geen idee eigenlijk, iemand ervaring mee?
Greetz Frank
mariotruus
Berichten: 418
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 2:40
Locatie: Brabant



Bericht door mariotruus »

mariotruus schreef:Ik heb zojuist een mail naar het betreffend bedrijf gestuurd.
Zo gauw ik andwoord heb hou ik jullie op de hoogte. :bow:
Ondertussen zijn er 11 dagen verstreken en HELAAS helemaal geen reactie gehad van des betreffende bedrijf. :cry:
Had ook voorgesteld of ze voortaan de schroefjes konden vervangen met rvs schroeven of een waarschuwing bij het product toe te voegen.
Jammer dat er niets mee gedaan word.
En dan zal ik maar niet beginnen over service... :evil: Een gemiste kans.
Hoe dan ook, mijn camera heeft 2 nieuwe lagen verf en ik hoop er zo wel lang plezier ervan te kunnen beleven.
P.S. een tip voor het verwijderen van roeststrepen op de camper:
(had een paar flinke strepen van de camera)
Zout en boter mengen. Dit papje op de roeststrepen aanbrengen.
Na een uurtje met een papiertje schoonvegen.
Gebruikersavatar
de Guust
Berichten: 20645
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 2:47
Locatie: Thuis



Bericht door de Guust »

mariotruus schreef: Had ook voorgesteld of ze voortaan de schroefjes konden vervangen met rvs schroeven .
volgens mij is dit niet zo een goed plan icm alumunium, en der zijn nog veel campers met alu beplating.
gr de Guust
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
bouwjan
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 03 sep 2006, 22:49



Bericht door bouwjan »

mariotruus schreef:
mariotruus schreef:Ik heb zojuist een mail naar het betreffend bedrijf gestuurd.
Zo gauw ik andwoord heb hou ik jullie op de hoogte. :bow:
Ondertussen zijn er 11 dagen verstreken en HELAAS helemaal geen reactie gehad van des betreffende bedrijf. :cry:
Had ook voorgesteld of ze voortaan de schroefjes konden vervangen met rvs schroeven of een waarschuwing bij het product toe te voegen.
Jammer dat er niets mee gedaan word.
En dan zal ik maar niet beginnen over service... :evil: Een gemiste kans.
Hoe dan ook, mijn camera heeft 2 nieuwe lagen verf en ik hoop er zo wel lang plezier ervan te kunnen beleven.
P.S. een tip voor het verwijderen van roeststrepen op de camper:
(had een paar flinke strepen van de camera)
Zout en boter mengen. Dit papje op de roeststrepen aanbrengen.
Na een uurtje met een papiertje schoonvegen.
Ik had deze reactie gekregen op mijn vraag aan het betreffende bedrijf:

Geachte Heer,

Het kan inderdaad bij sommige camera type C1 voorkomen dat enkel de kleine schroefjes roestplekken kunnen gaan vertonen.
U kunt dit vanzelfsprekend makkelijk verhelpen door wat antiroest/corrosie middel hier op te smeren.
Indien u nog eventuele vragen heeft sta ik u graag te woord.
Met vriendelijke groet,
Van Zwitserland BV
Noot: geen woord over de behuizing van de camera.


Toch ook maar eens een ander bedrijf aangeschreven die ook achteruitrijcamera,s verkopen en gevaagd naar de roestbestendigheid.

Dit was hun antwoord:

Geachte heer ,

In de kwaliteit van de behuizing zit inderdaad verschil en daar hangt meestal ook een verschillende prijskaartje aan.

Wij hebben diverse soorten camera's en de meeste behuizingen hiervan zijn van een metaallegering met een coating. De kwaliteit hiervan is goed.

Een aantal camera's hebben een kunstof behuizing deze kunnen dus niet roesten.(deze camera's zijn RDW en TNO gekeurd)

De schroeven en bouten die gebruikt worden voor montage zijn van RVS en kunnen niet roesten. Nou komt het wel eens voor dat bij de montageset geen juiste schroeven/bouten zitten voor een goede montage. Dan is het belangrijk dat u RVS schroeven/bouten gebruikt en geen gegalvaniseerde. Dit is een fout die de meeste mensen maken. Het gevolg hiervan is dat deze toch gaan roesten en dan ook de steun van de camera aantasten met alle gevolgen van dien.

De camera's zitten aan de buitenkant en moeten diverse soorten weersomstandigheden trotseren. Met name zon en regen kunnen ervoor zorgen dat de lak los laat en daarna de behuizing begint te roesten.

Een aantal van onze camera's worden toegepast op bedrijfsmatige voertuigen en de beroepsscheepvaart, hierbij is het van belang dat deze van goede kwaliteit zijn.

Heeft u nog vragen, dan kunt u desgewenst ons telefonisch bereiken: 026-3259147
Met een vriendelijke groet,
Traffic View Solutions

Noot: ik heb geen belangen in dit bedrijf ik ben enkel op zoek naar een goede camera die niet roest .

Bouwjan
Je moet niet alles lezen wat je gelooft !!!!!
Johnie
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 06 mei 2015, 17:47

Re: Pas op: roest achteruitrijcamera VanZwitserland



Bericht door Johnie »

Mijn achteruitrijcamera doet het ook niet goed.Flikkert en valt uit.In 2015 het hele systeem laten monteren.
Vanmiddag de ladder erbij en de gehele behuizing van de camera is eraf gerot.Kijk op wat vaag alluminium
Gekeken op de site voor een nieuwe camera voor goed 100 euro.Op de camera staat ST CCD 800 dus gegoogeld. Exact dezelfde camera op alie voor 13 euro.Als het dan toch gaat rotten na een paar jaar....dan niet teveel geld uitgeven
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8474
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Pas op: roest achteruitrijcamera VanZwitserland



Bericht door EasyBee »

Dit is een 9 jaar oud topic waar jij op aanhaakt. :crazy:
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: Pas op: roest achteruitrijcamera VanZwitserland



Bericht door Vertrokken4 »

gebruikt iemand de zoekfunctie krijgt ie commentaar dat het topic oud is...……..ppffffffffffffffff het sluit prima aan ondanks de 9 jaar die verstreken zijn.

JP
Gebruikersavatar
Ruud Sint
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 29 sep 2003, 18:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Pas op: roest achteruitrijcamera VanZwitserland



Bericht door Ruud Sint »

Vreemd, wij hebben 3 camera's op de camper zitten, 1 achterop en aan beide zijden nog 1. Op geen van de camera's ook maar iets van roest te bekennen en ze zitten er al 9 jaar op en wij houden ook van wintercamperen.
Vivere Incipimus Viso Abrahamo

Ruud
Honda SH300i ABS en
Hobby 2006 - FordT650 FSC Excellent Erle
max-load 4500 kg+
Walltrailer (ongeremd) max-load 750 kg
Plaats reactie