Onze ervaringen met de Satenne

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Zoekende
Berichten: 491
Lid geworden op: do 13 jul 2006, 20:22
Locatie: Duiven

Re: Onze ervaringen met de Satenne

Bericht door Zoekende » zo 30 nov 2014, 17:53

Dat begrijp ik, dus de software updates zijn dus alleen via de importeur verkrijgbaar. Indien ik over de vele klachten heb, dan is dit ook gestoeid op de Satenne Snipe. Begrijp dat de R2 robuuster is en geen plastic tandwielen heeft.

Gebruikersavatar
Charm
Berichten: 2626
Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49
Locatie: Houten

Re: Onze ervaringen met de Satenne

Bericht door Charm » ma 01 dec 2014, 8:37

In de R2 zitten bij mijn weten alleen aluminium tandwielen. Je haalt met dit model een schotel in huis met uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Waarom meer betalen? Je bent toch niet gek....! :lol:
--Groeten van Egbert en Mea--

Trotse eigenaars van een Adriatik Coral 650SP

hunter
Berichten: 284
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 23:15
Locatie: `montferland

Re: Onze ervaringen met de Satenne

Bericht door hunter » ma 01 dec 2014, 13:00

Over de kwaliteit en met name de service is nog wel het een en ander aan te merken,
Oost west thuus is hut ook nie alles

Gebruikersavatar
Paul Willem
Berichten: 595
Lid geworden op: di 06 mar 2012, 18:05
Locatie: Amsterdam

Re: Onze ervaringen met de Satenne

Bericht door Paul Willem » ma 01 dec 2014, 17:05

hunter schreef:Over de kwaliteit en met name de service is nog wel het een en ander aan te merken,

Niet doen, 't is bijna KERST. :sick: :cheers:
Met vriendelijke groet,

Paul.
Adria Coral S680 SP

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.

Gebruikersavatar
Charm
Berichten: 2626
Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49
Locatie: Houten

Re: Onze ervaringen met de Satenne

Bericht door Charm » di 02 dec 2014, 9:41

Charm schreef:..... Daarnaast verliest de achterkant van mijn schotel de coating. Er is nu zo'n 25% weg en daar kijken we tegen het aluminium aan......Ik heb Vadac op de hoogte gesteld van de issues.
Inmiddels van Vadac vernomen dat ze hun uiterste best gaan doen om de schotelplaat via de fabrikant onder garantie te laten vervangen. Ik moet eerst nog wat foto's opsturen. Prima service weer wat mij betreft.
--Groeten van Egbert en Mea--

Trotse eigenaars van een Adriatik Coral 650SP

Gebruikersavatar
Paul Willem
Berichten: 595
Lid geworden op: di 06 mar 2012, 18:05
Locatie: Amsterdam

Re: Onze ervaringen met de Satenne

Bericht door Paul Willem » di 02 dec 2014, 12:17

Egbert en Mea,

Goed bericht. Ik hoop (verwacht) dat het zal lukken. Succes. :cheers:
Met vriendelijke groet,

Paul.
Adria Coral S680 SP

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.

ventje
Berichten: 289
Lid geworden op: vr 07 okt 2005, 16:04
Locatie: west-vl
Contact:

Re: Onze ervaringen met de Satenne

Bericht door ventje » za 13 dec 2014, 14:55

hunter schreef:Over de kwaliteit en met name de service is nog wel het een en ander aan te merken,
Indien je alle klachten van ontevreden gebruikers samen bind dan zul je al een aardig boek hebben !!!
leven is geven en bij de here zijn stuk ingeven

www.camperchat.be

Gebruikersavatar
Paul Willem
Berichten: 595
Lid geworden op: di 06 mar 2012, 18:05
Locatie: Amsterdam

Re: Onze ervaringen met de Satenne

Bericht door Paul Willem » za 13 dec 2014, 16:05

Als je alle positieve berichten bundelt krijg je een veel dikker boek. :bow: :clap: :crazy:
Met vriendelijke groet,

Paul.
Adria Coral S680 SP

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.

Marcel174
Berichten: 569
Lid geworden op: vr 15 jun 2012, 15:58
Locatie: Apeldoorn

Re: Onze ervaringen met de Satenne

Bericht door Marcel174 » za 13 dec 2014, 17:55

Tsja,

Negatieve ervaring hoor je altijd sneller.

Als je alle klachten over een Oyster samenbundeld (en die zijn er ook genoeg) heb je ook snel een boek.

Bij Satenne is het vaak hetzelfde probleem wat wordt aangekaart. Daardoor lijkt het volgens mij meer dan dat het is.
Ze hebben dus een paar zwakke punten waar iedereen over schrijft. Met veel topics lijkt het dus heel veel maar volgens mij valt het over het algemeen wel mee en is het terug te brengen naar misschien 2 of 3 dingen.

Problemen.

Snipe:
Opklapmechanisme werkt niet goed. Is inmiddels te verhelpen door nieuw schakelaar.

Satenne R2

Coating laat los

vul verder maar aan. Dan valt het volgens mij wel mee.

Hoe vaak lees ik wel niet in een topic dat een Oyster de satelliet niet meer kan vinden?
Maar over storingen van een Oyster hoor je niemand.

Iedereen is naar mijn idee wel erg gefixeerd om Satenne af te branden. Wellicht vooroordeel van "is goedkoop dus zal wel niets zijn".
Dat vind ik erg jammer.
Ok wellicht is het kwalitatief net iets minder waardoor de prijs lager is maar mijn bevindingen zijn dat het helemaal niet zo'n slecht product is.

En nee ik heb geen aandelen Satenne maar ben gewoon een tevreden gebruiker.

Guus-Kitty
Berichten: 803
Lid geworden op: di 16 okt 2012, 20:27
Locatie: ALMERE

Re: Onze ervaringen met de Satenne

Bericht door Guus-Kitty » zo 14 dec 2014, 12:19

Kan me helemaal vinden in de opmerkingen van Marcel174.
Ben ook al aantal jaren een tevreden gebruiker en dat alleen is wat volgens mij telt!! x:D x:D x:D
ADRIA compact SL, automaat met 3l IVECO motor. Bouwjaar 2009.
Bedenk: Er is geen morgen. Morgen is vandaag!

Gebruikersavatar
Charm
Berichten: 2626
Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49
Locatie: Houten

Re: Onze ervaringen met de Satenne

Bericht door Charm » zo 09 dec 2018, 16:33

In november 2010 ben ik dit topic gestart om onze ervaringen met dit toen nog onbekende en beduidend goedkopere merk te delen. We zijn inmiddels 8 jaar verder -wat gaat de tijd onvoorstelbaar snel- en wij sluiten het Satenne-tijdperk af. We kijken al geruime tijd geen TV meer via de satelliet; dat doen we nu via de smartphone en tablet als we al TV willen kijken. De TV en digitale ontvanger zijn al uit de camper verwijderd en ook de schotel moet er binnenkort aan geloven.

Terugkijkend hebben wij een positief gevoel aan het merk overgehouden. Hij was zijn geld meer dan waard en we zijn blij dat we toen de stap hebben gezet om met Satenne in zee te gaan. Natuurlijk hebben we wat issues gehad en die hebben we hier gedeeld. Vadac was hier overigens niet altijd blij mee omdat zij dan werden overspoeld met telefoontjes als wij hier een issue meldden. Uiteindelijk is het (bijna) altijd goedgekomen. Binnenkort duiken de schotel en digitale ontvanger op Marktplaats op ;-)
--Groeten van Egbert en Mea--

Trotse eigenaars van een Adriatik Coral 650SP

Gebruikersavatar
Paul Willem
Berichten: 595
Lid geworden op: di 06 mar 2012, 18:05
Locatie: Amsterdam

Re: Onze ervaringen met de Satenne

Bericht door Paul Willem » zo 09 dec 2018, 17:05

Hallo Charm,
Ik heb vaak meegelift in jouw topic en heb wat later in de tijd ook voor Satenne (R2) gekozen.
We hebben deze nu ruim 5 jaar en zijn er nu zeker tevreden over. Ruim een jaar geleden heeft Rob van Worldwide Satelite Purmerend (mede forumlid) een nieuwe " blackbox" en een nieuw bedieningskastje geïnstalleerd en kan ik bij een eventuele transponderwisseling zelf (met een beetje digitale hulp van Rob) nieuwe transponder gegevens invoeren. Hierdoor ben ik onafhankelijk geworden van de grillen van de eigenaar van Astra 3.
Dat geeft een goed gevoel.
Met vriendelijke groet,

Paul.
Adria Coral S680 SP

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.

myway
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07
Locatie: Breugel

Re: Onze ervaringen met de Satenne

Bericht door myway » ma 10 dec 2018, 9:58

Charm schreef:Vadac was hier overigens niet altijd blij mee omdat zij dan werden overspoeld met telefoontjes als wij hier een issue meldden.;-)
Volgens mij is die mijnheer bij Vadac nooit blij als je hem beltAfbeelding

Maar hij kon er vaak ook niets aan doen dat canaldigitaal altijd aan het kloten was.
Een update was in het verleden door de gebruiker niet zelf uit te voeren, nu gelukkig wel.

Gebruikersavatar
Vadac
Berichten: 9
Lid geworden op: di 14 jun 2011, 9:44
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Onze ervaringen met de Satenne

Bericht door Vadac » za 12 jan 2019, 13:11

Integendeel, we krijgen positieve energie van de contacten met onze klanten en zijn blij met elk telefoontje :thumbup:
Met vriendelijke groet,


Vadac klantenservice, afdeling Satenne (automatische schotels)
_________________________________________
Vadac
Teugseweg 18
7418 AM Deventer
I www.vadac.com
E info@vadac.com
T 0570-572230

Plaats reactie