Onze ervaringen met de Satenne
Re: Onze ervaringen met de Satenne
Dat begrijp ik, dus de software updates zijn dus alleen via de importeur verkrijgbaar. Indien ik over de vele klachten heb, dan is dit ook gestoeid op de Satenne Snipe. Begrijp dat de R2 robuuster is en geen plastic tandwielen heeft.
Re: Onze ervaringen met de Satenne
In de R2 zitten bij mijn weten alleen aluminium tandwielen. Je haalt met dit model een schotel in huis met uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Waarom meer betalen? Je bent toch niet gek....!
Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
Re: Onze ervaringen met de Satenne
Over de kwaliteit en met name de service is nog wel het een en ander aan te merken,
Oost west thuus is hut ook nie alles
- Paul Willem
- Berichten: 602
- Lid geworden op: di 06 mar 2012, 18:05
- Locatie: Amsterdam
Re: Onze ervaringen met de Satenne
hunter schreef:Over de kwaliteit en met name de service is nog wel het een en ander aan te merken,
Niet doen, 't is bijna KERST.
Met vriendelijke groet,
Paul.
Adria Coral S680 SP
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Paul.
Adria Coral S680 SP
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Re: Onze ervaringen met de Satenne
Inmiddels van Vadac vernomen dat ze hun uiterste best gaan doen om de schotelplaat via de fabrikant onder garantie te laten vervangen. Ik moet eerst nog wat foto's opsturen. Prima service weer wat mij betreft.Charm schreef:..... Daarnaast verliest de achterkant van mijn schotel de coating. Er is nu zo'n 25% weg en daar kijken we tegen het aluminium aan......Ik heb Vadac op de hoogte gesteld van de issues.
Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
- Paul Willem
- Berichten: 602
- Lid geworden op: di 06 mar 2012, 18:05
- Locatie: Amsterdam
Re: Onze ervaringen met de Satenne
Egbert en Mea,
Goed bericht. Ik hoop (verwacht) dat het zal lukken. Succes.
Goed bericht. Ik hoop (verwacht) dat het zal lukken. Succes.
Met vriendelijke groet,
Paul.
Adria Coral S680 SP
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Paul.
Adria Coral S680 SP
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Re: Onze ervaringen met de Satenne
Indien je alle klachten van ontevreden gebruikers samen bind dan zul je al een aardig boek hebben !!!hunter schreef:Over de kwaliteit en met name de service is nog wel het een en ander aan te merken,
- Paul Willem
- Berichten: 602
- Lid geworden op: di 06 mar 2012, 18:05
- Locatie: Amsterdam
Re: Onze ervaringen met de Satenne
Als je alle positieve berichten bundelt krijg je een veel dikker boek.
Met vriendelijke groet,
Paul.
Adria Coral S680 SP
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Paul.
Adria Coral S680 SP
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Re: Onze ervaringen met de Satenne
Tsja,
Negatieve ervaring hoor je altijd sneller.
Als je alle klachten over een Oyster samenbundeld (en die zijn er ook genoeg) heb je ook snel een boek.
Bij Satenne is het vaak hetzelfde probleem wat wordt aangekaart. Daardoor lijkt het volgens mij meer dan dat het is.
Ze hebben dus een paar zwakke punten waar iedereen over schrijft. Met veel topics lijkt het dus heel veel maar volgens mij valt het over het algemeen wel mee en is het terug te brengen naar misschien 2 of 3 dingen.
Problemen.
Snipe:
Opklapmechanisme werkt niet goed. Is inmiddels te verhelpen door nieuw schakelaar.
Satenne R2
Coating laat los
vul verder maar aan. Dan valt het volgens mij wel mee.
Hoe vaak lees ik wel niet in een topic dat een Oyster de satelliet niet meer kan vinden?
Maar over storingen van een Oyster hoor je niemand.
Iedereen is naar mijn idee wel erg gefixeerd om Satenne af te branden. Wellicht vooroordeel van "is goedkoop dus zal wel niets zijn".
Dat vind ik erg jammer.
Ok wellicht is het kwalitatief net iets minder waardoor de prijs lager is maar mijn bevindingen zijn dat het helemaal niet zo'n slecht product is.
En nee ik heb geen aandelen Satenne maar ben gewoon een tevreden gebruiker.
Negatieve ervaring hoor je altijd sneller.
Als je alle klachten over een Oyster samenbundeld (en die zijn er ook genoeg) heb je ook snel een boek.
Bij Satenne is het vaak hetzelfde probleem wat wordt aangekaart. Daardoor lijkt het volgens mij meer dan dat het is.
Ze hebben dus een paar zwakke punten waar iedereen over schrijft. Met veel topics lijkt het dus heel veel maar volgens mij valt het over het algemeen wel mee en is het terug te brengen naar misschien 2 of 3 dingen.
Problemen.
Snipe:
Opklapmechanisme werkt niet goed. Is inmiddels te verhelpen door nieuw schakelaar.
Satenne R2
Coating laat los
vul verder maar aan. Dan valt het volgens mij wel mee.
Hoe vaak lees ik wel niet in een topic dat een Oyster de satelliet niet meer kan vinden?
Maar over storingen van een Oyster hoor je niemand.
Iedereen is naar mijn idee wel erg gefixeerd om Satenne af te branden. Wellicht vooroordeel van "is goedkoop dus zal wel niets zijn".
Dat vind ik erg jammer.
Ok wellicht is het kwalitatief net iets minder waardoor de prijs lager is maar mijn bevindingen zijn dat het helemaal niet zo'n slecht product is.
En nee ik heb geen aandelen Satenne maar ben gewoon een tevreden gebruiker.
-
- Berichten: 801
- Lid geworden op: di 16 okt 2012, 20:27
- Locatie: ALMERE
Re: Onze ervaringen met de Satenne
Kan me helemaal vinden in de opmerkingen van Marcel174.
Ben ook al aantal jaren een tevreden gebruiker en dat alleen is wat volgens mij telt!!
Ben ook al aantal jaren een tevreden gebruiker en dat alleen is wat volgens mij telt!!
ADRIA compact SL, automaat met 3l IVECO motor. Bouwjaar 2009.
Bedenk: Er is geen morgen. Morgen is vandaag!
Bedenk: Er is geen morgen. Morgen is vandaag!
Re: Onze ervaringen met de Satenne
In november 2010 ben ik dit topic gestart om onze ervaringen met dit toen nog onbekende en beduidend goedkopere merk te delen. We zijn inmiddels 8 jaar verder -wat gaat de tijd onvoorstelbaar snel- en wij sluiten het Satenne-tijdperk af. We kijken al geruime tijd geen TV meer via de satelliet; dat doen we nu via de smartphone en tablet als we al TV willen kijken. De TV en digitale ontvanger zijn al uit de camper verwijderd en ook de schotel moet er binnenkort aan geloven.
Terugkijkend hebben wij een positief gevoel aan het merk overgehouden. Hij was zijn geld meer dan waard en we zijn blij dat we toen de stap hebben gezet om met Satenne in zee te gaan. Natuurlijk hebben we wat issues gehad en die hebben we hier gedeeld. Vadac was hier overigens niet altijd blij mee omdat zij dan werden overspoeld met telefoontjes als wij hier een issue meldden. Uiteindelijk is het (bijna) altijd goedgekomen. Binnenkort duiken de schotel en digitale ontvanger op Marktplaats op
Terugkijkend hebben wij een positief gevoel aan het merk overgehouden. Hij was zijn geld meer dan waard en we zijn blij dat we toen de stap hebben gezet om met Satenne in zee te gaan. Natuurlijk hebben we wat issues gehad en die hebben we hier gedeeld. Vadac was hier overigens niet altijd blij mee omdat zij dan werden overspoeld met telefoontjes als wij hier een issue meldden. Uiteindelijk is het (bijna) altijd goedgekomen. Binnenkort duiken de schotel en digitale ontvanger op Marktplaats op
Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
- Paul Willem
- Berichten: 602
- Lid geworden op: di 06 mar 2012, 18:05
- Locatie: Amsterdam
Re: Onze ervaringen met de Satenne
Hallo Charm,
Ik heb vaak meegelift in jouw topic en heb wat later in de tijd ook voor Satenne (R2) gekozen.
We hebben deze nu ruim 5 jaar en zijn er nu zeker tevreden over. Ruim een jaar geleden heeft Rob van Worldwide Satelite Purmerend (mede forumlid) een nieuwe " blackbox" en een nieuw bedieningskastje geïnstalleerd en kan ik bij een eventuele transponderwisseling zelf (met een beetje digitale hulp van Rob) nieuwe transponder gegevens invoeren. Hierdoor ben ik onafhankelijk geworden van de grillen van de eigenaar van Astra 3.
Dat geeft een goed gevoel.
Ik heb vaak meegelift in jouw topic en heb wat later in de tijd ook voor Satenne (R2) gekozen.
We hebben deze nu ruim 5 jaar en zijn er nu zeker tevreden over. Ruim een jaar geleden heeft Rob van Worldwide Satelite Purmerend (mede forumlid) een nieuwe " blackbox" en een nieuw bedieningskastje geïnstalleerd en kan ik bij een eventuele transponderwisseling zelf (met een beetje digitale hulp van Rob) nieuwe transponder gegevens invoeren. Hierdoor ben ik onafhankelijk geworden van de grillen van de eigenaar van Astra 3.
Dat geeft een goed gevoel.
Met vriendelijke groet,
Paul.
Adria Coral S680 SP
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Paul.
Adria Coral S680 SP
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Re: Onze ervaringen met de Satenne
Volgens mij is die mijnheer bij Vadac nooit blij als je hem beltCharm schreef:Vadac was hier overigens niet altijd blij mee omdat zij dan werden overspoeld met telefoontjes als wij hier een issue meldden.
Maar hij kon er vaak ook niets aan doen dat canaldigitaal altijd aan het kloten was.
Een update was in het verleden door de gebruiker niet zelf uit te voeren, nu gelukkig wel.
Re: Onze ervaringen met de Satenne
Integendeel, we krijgen positieve energie van de contacten met onze klanten en zijn blij met elk telefoontje
Met vriendelijke groet,
Vadac klantenservice
_________________________________________
Vadac
Zutphenseweg 31 C9
7418 AH Deventer
I www.vadac.com
E info@vadac.com
T 0570-572230
Vadac klantenservice
_________________________________________
Vadac
Zutphenseweg 31 C9
7418 AH Deventer
I www.vadac.com
E info@vadac.com
T 0570-572230