Aansluiten paneel op accu

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
lupotdi
Berichten: 14
Lid geworden op: do 10 nov 2005, 19:22
Locatie: Heide

Aansluiten paneel op accu



Bericht door lupotdi »

Hallo medecamperaars,

Ik heb een vraag over het paneel, ik heb in mijn camper 2 HH accu's paralel aangesloten, als ik n u een paneel aansluit op de accu moet ik dan op 1 accu werken of moet ik op accu 1 bijvoorbeeld de plus aansluiten en op accu 2 de min.?? wie kan mij hier wat van vertellen en mij verder helpen met deze vraag.

Gr. Gerrit
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6340
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa



Bericht door rongreven »

Zowel met een zonnepaneel als ook een omvormer altijd met de plus van 1e accu en de min van de 2e accu, dan weet je zeker dat allebei de accu's gelijk belast- geladen worden.
Ron
Groet, Ron Greven
avbrande
Berichten: 4998
Lid geworden op: zo 07 aug 2005, 14:12

Re: Aansluiten paneel op accu



Bericht door avbrande »

lupotdi schreef:Hallo medecamperaars,

Ik heb een vraag over het paneel, ik heb in mijn camper 2 HH accu's paralel aangesloten, als ik n u een paneel aansluit op de accu moet ik dan op 1 accu werken of moet ik op accu 1 bijvoorbeeld de plus aansluiten en op accu 2 de min.?? wie kan mij hier wat van vertellen en mij verder helpen met deze vraag.

Gr. Gerrit
Ik neem aan dat je het voltage; dus van beide accu's, wilt uitlezen.
Je hebt ze paralel (uiteraard) aangesloten. Het is dus voldoende om van 1 accu de plus en de min te pakken. De andere is (neem ik aan) met voldoende diameter aangesloten.
Ton The Camperman ------- Hymer E610 1996 ------- Fiat Ducato 2,5 TDI ------- Maxi-chassis 230
Afbeelding

*Vroeger dacht ik altijd "later", later dit, later dat, enz.
Ik zeg niet langer later, ik vervul vandáág mijn (camper)dromen!!*
Plaats reactie