X-tender X-celler accu's

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
rob7
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 20:21
Locatie: noord nederland

X-tender X-celler accu's



Bericht door rob7 »

ik ben aan nieuwe huishoud accu's toe. nu heb ik gehoord dat er nieuwe betere? technologie is in de vorm van de genoemde accu's. wat ik graag wil weten zijn de volgende zaken: zijn dit betere accu's, wat is de prijs, en is de prijs in verhouding met de normale hh accu's, ik heb met de huidige DETA 105 amp accu's 6 jaar gedaan. alvast dank
Gebruikersavatar
Carel Camperfreak
Berichten: 12802
Lid geworden op: za 13 nov 2004, 22:26
Locatie: ut noorden v/h land
Contacteer:



Bericht door Carel Camperfreak »

Dit lijkt mij op dit moment toch wel de beste accu's voor in de camper het voordeel van deze je hoeft geen andere lader aan te schaffen zoals met gel accu's.
Vooral het gebruik met koolstofvezel betere geleiding en sulfateren van de vroegere metalen platen is verleden tijd wel had ik mij meer van het "magic eye"voorgesteld.
Ook heb ik nu de cellers in de camper.

www.topsystems-energy.nl heeft veel informatie over de X-celler
of nog beter www.centurion-akku.nl
Caravan Camper Check
voor uw (aankoop) camperkeuringen
yerküre
Berichten: 382
Lid geworden op: zo 22 feb 2004, 11:50
Locatie: Haaglanden



Bericht door yerküre »

Vorig jaar 2 X-Tenders aangeschaft, en ze voldoen tot nu toe goed.
Toen gekocht bij Vervat in Rotterdam, 30% onder de prijs van Top Systems.
Gebruikersavatar
vim
Berichten: 1089
Lid geworden op: zo 10 okt 2004, 11:47
Locatie: ff onder rotterdam



Bericht door vim »

Ik heb ook 2 x cellers in de camper ( al mijn tweede stel)
De eerste hadden het begeven omdat voor deze accu's een laadstroom nodig is van 14.4 volt.
Een normale camper geeft een laadstroom van max. ca 13.8 volt af, zodat je eigenlijk een extra goede acculader nodig hebt.
ik heb geen klachten over de accu's maar zie achteraf niet het voordeel van de meerprijs.
groeten
wim
Adriatik Vision 1 707 SG metallesderopenderaanenderinenderachter
Gebruikersavatar
Carel Camperfreak
Berichten: 12802
Lid geworden op: za 13 nov 2004, 22:26
Locatie: ut noorden v/h land
Contacteer:



Bericht door Carel Camperfreak »

vim schreef:Ik heb ook 2 x cellers in de camper ( al mijn tweede stel)
De eerste hadden het begeven omdat voor deze accu's een laadstroom nodig is van 14.4 volt.
Een normale camper geeft een laadstroom van max. ca 13.8 volt af, zodat je eigenlijk een extra goede acculader nodig hebt.
ik heb geen klachten over de accu's maar zie achteraf niet het voordeel van de meerprijs.
groeten
wim
Dit hadden ze mij niet verteld bij Centurion akku,ik heb dit probleem voorgelegt bij Centurion inderdaad de laadstroom moet minimaal 13.8 volt zijn dit geldt trouwens wel voor alle accu's.
Er is niet specifiek gezegt van 14.4 volt maar wel minimaal 13.8 volt.
Dus ook dit is belangrijk om op te letten zal de zaak eens effe na meten!!
Bedankt voor het doorgeven vim
Caravan Camper Check
voor uw (aankoop) camperkeuringen
Gast



Bericht door Gast »

Mijn accu''s zijn ook van centurion.
toen de eerste set naar de knoppen ging heeft centurion mij redelijk goed
gecompenseerd met de vervanging.
vraag aan centurion de specifikatie van de accu dan lees je wat aan onderhoud te doen is.
men weet van dit probleem af jammer dat ze kennelijk nog niet willig zijn dit bij de verkoop te vermelden.
groeten
wim
Gebruikersavatar
vim
Berichten: 1089
Lid geworden op: zo 10 okt 2004, 11:47
Locatie: ff onder rotterdam



Bericht door vim »

ik dus
Adriatik Vision 1 707 SG metallesderopenderaanenderinenderachter
Richard Sonnemans
Berichten: 537
Lid geworden op: vr 20 jun 2003, 11:44
Locatie: Meijel



Bericht door Richard Sonnemans »

Beste Rob,

Als je met de DETA 105Ah accu's 6 jaar hebt gedaan, zou ik me eerst eens bedenken voordat ik over zou stappen op dergelijke superdure accu's. Als je voor het onderhoudsvrije systeem kiest kun je beter een accu van Delphi Calcium techniek nemen. De hoofdprijs van de x-tender haal je echt niet uit zijn levensduur. We praten hier over een prijs van zeker 2,5X de DETA accu's en 2 keer de Delphi. M.a.w. een X-tender accu zou in jullie geval dan 12 jaar moeten meegaan!!! Een X-tender van centurion kost zo ongeveer € 275,00 p/s. Ter vergelijking een semi-tractie blok van 105Ah van VMF dit is calcium techniek € 105,00.
Mobiele energie blijft mijn passie
Plaats reactie