TV via internet

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

TV via internet



Bericht door appellover »

NOS kaartje werkt prima is ook mijn ervaring ,maar in Noord Portugal geen 4 G meer.In de Algarve prima op meeste plaatsen.
Maar kom je in Spanje ,Frankrijk ,Italië , geen onbeperkt internet kaartje meer te koop.Dacht slim te zijn en NOS kaartje extra te kopen voor in Spanje maar helaas,werkt alleen goed in Portugal.
Het volgende jaar een Vodafone onbeperkt abo ,moet je eerst een portugees burgerservice nummer halen bij gemeente bv Silves ,is zo gebeurt , Portugese bankrekening, ging prima ,kon abo na 3 maanden opzeggen.Dacht dan heb ik voor 25 € per maand hier in Spanje (,waar ik woon) ,eindelijk toch onbeperkt internet want dat kennen ze niet in Spanje.Maar helaas bleek f.u.p buiten Portugal,en snelheid ging terug naar 128 of 64 kbps.Dus maar weer opgezegd en toch maar die dure schotel op dak. We hebben thuis ook CD ,maar heb nu 2 kaartjes 1 thuis en 1 in de camper.Heb ook een DVB antenne op dak maar dan ontvang je alleen lokale zenders,hele avond van die stomme spelletjes in Portugees of Spaans.
Het ligt er natuurlijk aan wat voor camperaar je bent,zomers kijken we alleen nieuws ,mooi weer dus lekker buiten maar wij gaan in de winter ook paar maanden weg en dan is het heel anders ,om 5 uur gaat zon weg en wordt het heel snel te koud ,dus binnenzitten en dan is tv wel lekker .


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Schovie
Berichten: 391
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
Locatie: Langedijk

Re: TV via internet



Bericht door Schovie »

Wij zijn ook sinds dit jaar met pensioen en hebben gekozen om geen schotel e.d. te nemen, maar te kijken via Internet. Dat is ons dit jaar uitstekend bevallen. Wij zijn geen echte TV kijkers, maar kijken selectief. Daarnaast kijken we veel series en films via Netflix. Soms kijken we via Wifi en als dat er niet is via 4g. Netflix werkt ook prima met 3g. We hebben nu wel een abonnement met maandelijks 160gb.
Mathijs_
Berichten: 333
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 17:14

Re: TV via internet



Bericht door Mathijs_ »

Schovie schreef:
za 20 okt 2018, 19:13
Wij zijn ook sinds dit jaar met pensioen en hebben gekozen om geen schotel e.d. te nemen, maar te kijken via Internet. Dat is ons dit jaar uitstekend bevallen. Wij zijn geen echte TV kijkers, maar kijken selectief. Daarnaast kijken we veel series en films via Netflix. Soms kijken we via Wifi en als dat er niet is via 4g. Netflix werkt ook prima met 3g. We hebben nu wel een abonnement met maandelijks 160gb.
Mag ik vragen welk abonnement dat is? En als tip, je kan bij Netflix ook downloaden via een Wi-Fi netwerkt. Dit doen wij voor ons zoontje die toch steeds het zelfde wil zien. Maar ook eigen series download ik vooruit. Scheelt toch in het data verbruik.
Toedeledoki

Re: TV via internet



Bericht door Toedeledoki »

Als je niet uren achtereen kijkt maar gewoon selectief is het via internet heel goed te doen. Ik heb een 40Gb Vodafone abonnement en kom daar prima mee uit. Probleem voor overwinteraars kan alleen de fair use policy worden. Zodra ze het idee krijgen dat je meer in het buitenland dan in Nederland bent kun je problemen krijgen. Misschien een lokaal abonnement aanschaffen dan?
Gebruikersavatar
Schovie
Berichten: 391
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
Locatie: Langedijk

Re: TV via internet



Bericht door Schovie »

Ik heb samen met mijn vrouw het Vodafone Red Together. Thuis heb ik ook Ziggo dus dubbele data en € 5,00 korting. Het is niet goedkoop. Per persoon € 27,50 p.mnd. Voor mij goedkoper dan satelliet.
Als we Wifi hebben dan downloaden we ook. Gaat soms eens mis als we bv in Frankrijk hebben gedownload, maar in Spanje of Portugal gaan kijken. Uiteindelijk lukt het wel via m'n VPN.
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: TV via internet



Bericht door Huub56 »

Heb gisteren gemeten 1,5 uur ziggo go en verbruik 2 gb.
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: TV via internet



Bericht door Kubo »

Gekeken naar Vodafone red togehter nadeel is geen multisim mogelijkheid en max 20 Gb in Eu .
Nu nog red super met 24 Gb volgens oude regeling dus geen fup en twee data sim’s voor 23 euro.
Één data Sim zit standaard via dongle in de EzWiffi.
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: TV via internet



Bericht door MonRoe »

Wij hebben zowel de Ziggo als de CD app en de ziggo app is zuiniger met de mb's omdat je die op een lagere resolutie kan zetten. Bij de ziggo app gebruiken we op de laagste resolutie ong. 750mb bij een uur kijken. Met de CD app was ik van de week 2,3GB kwijt na een uur kijken.
Met de telefoon of een kleine tablet zie je het verschil niet of je met HD of een lage resolutie kijkt. Wij kijken voortaan met de ziggo app met een lage resolutie.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Plaats reactie