Frankia en Pilote

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
noneku
Berichten: 1643
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:07
Locatie: Limburg

Frankia en Pilote



Bericht door noneku »

Hoi,
Ook wij waren afgelopen zondag in Dusseldorf. Er is weer genoeg te zien. Onze interesse ging vooral uit naar Frankia en Pilote campers voor in de toekomst. Heeft iemand ervaring met deze maerken? Graag wat voor en nadelen.
Groetjes.
Beemer

Frankia



Bericht door Beemer »

Frankia --> PLUS: rotvrije wandopbouw; stabiel ringanker rondom; zeeer ruime keuze van opbouw en interieur; polyvalente interieurs (zie badkamer); goede S5 ramen en deur; zeer ruime en comfortabele bedden; cabine en opbouw op zelfde hoogte; absoluut wintervast; perfekt gedimensioneerde verwarming; kelder rondom
--> MIN: electriciteitsinstallatie is gemiddeld; prijs hoger; geen voorzieningen voor ingebouwde airco's; zwaarder dan gemiddeld

Groeten

Patrick

Dit is enkel mijn mening na research voor persoonlijke aankoop van een Frankia. Val er mij aub niet op aan.
Gebruikersavatar
noneku
Berichten: 1643
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:07
Locatie: Limburg

Frankia en Pilote



Bericht door noneku »

Hallo,
Bedankt voor je reactie. Dit komt goed overeen met de informatie die we al zo'n beetje hadden. Het gaat ons ook vooral om de wintervastheid. Mag ik vragen welk model je hebt? Onze keuze is en blijft integraal en in de toekomst willen we de keuken (in L-vorm) tegenover de ingangsdeur (bestuurderskant) en een tweepersoonsdubbel bed (nu hebben we eenpersoons + hefbed voor). Pilote had ook een model. De Galaxy 280, ook dubbele bodem en precies de indeling die we zoeken.
Nog maar even over dromen.
Groetjes.
P.S. meer informatie is altijd welkom, zowel positief als negatief.
Beemer

Frankia



Bericht door Beemer »

Hallo,
Model is A700ED dubbelas. Had ook graag voor integraal gegaan maar ben zelf twee meter en heb grote bedden nodig. Een integraalbed is spijtig genoeg altijd iets kleiner.
Groet
Patrick
lambda

frankia



Bericht door lambda »

Ik heb een frankia integraal 690 I van 1999
Over het algemeen heel tevreden
ik heb de wagen eigenhandig getekend en de fabriek heeft hem zo gemaakt
Na 2jaar kreeg ik echter corrosie rond de chauffeursdeur waarin de fabriek niet wil in tussenkomen.
ivo

Geholpen?



Bericht door ivo »

Ik had jullie graag willen informeren maar ik denk dat jullie het beste contact op kunnen nemen met Mobiledrôme campers te Roosendaal recent exclusief importeur van Pilote geworden.
Tel: 0165 570625 adres: Leemstraat 9 4705RT Roosendaal

Misschien dat die jullie een eind op weg kunnen helpen

Met vriendelijke groeten Ivo
Plaats reactie