Rood/wit bord tbv Italie

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Paul-S
Berichten: 276
Lid geworden op: za 14 jun 2003, 23:13

Rood/wit bord tbv Italie



Bericht door Paul-S »

Begin october gaan wij met onze camper naar Italie de fietsen achterop het rek.
Ik heb gelezen dat je voor Italie verplicht bent om achterop het fietsenrek een bord te monteren ( rood/wit)
weet iemand waar dat bord aan moet voldoen,en waar ik het kopen.
Vrgr
Paul
Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6768
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn

Re: Rood/wit bord tbv Italie



Bericht door janschrik »

  • weet iemand waar dat bord aan moet voldoen
    Steekt er een lading aan de achterkant van uw auto uit, dan bent u verplicht die met een rood/wit lint te markeren.
    waar ik het kan kopen.
    Dit is te koop bij autowinkels in Italië.

bron: http://www.opweg.nl/verkeer/italie.html


De Belgen denken er anders over:
Wanneer de lading achteraan uitsteekt, hoe weinig ook, moet ze steeds gesignaleerd worden door middel van volgend bord (strepen in reflecterend materiaal - zijde van 50 cm).
De lading mag alleen achteraan uitsteken en de uitstek mag niet meer bedragen dan 30 % van de totale lengte van het voertuig. Dit geldt eveneens voor personenauto's en kampeerauto's die in het buitenland zijn ingeschreven (meer bepaald ook voor wat betreft het vervoer van fietsen achteraan). Een boete van € 68,25 tot € 275,10 kan opgelegd worden wanneer het vereiste signaleringsbord ontbreekt


bron: http://www.touring.be/docs/legal/abroad ... r=0&SP=TCB
Laatst gewijzigd door janschrik op di 26 aug 2003, 13:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Knaus TI Sport 650 2007
marcel
Berichten: 706
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 22:24



Bericht door marcel »

Helaas zijn de plastic borden die er te krijgen zijn niet toegelaten.
Verplicht is een bord van 50x50 met reflecterend oppervalk, rood/wit gestreept. Kosten: ca.30,00€
Laatst gewijzigd door marcel op di 26 aug 2003, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Re: Rood/wit bord tbv Italie



Bericht door Gast »

janschrik schreef:
  • weet iemand waar dat bord aan moet voldoen
    Steekt er een lading aan de achterkant van uw auto uit, dan bent u verplicht die met een rood/wit lint te markeren.
    waar ik het kan kopen.
    Dit is te koop bij autowinkels in Italië.

bron: http://www.opweg.nl/verkeer/italie.html


De Belgen denken er anders over:
Wanneer de lading achteraan uitsteekt, hoe weinig ook, moet ze steeds gesignaleerd worden door middel van volgend bord (strepen in reflecterend materiaal - zijde van 50 cm).
De lading mag alleen achteraan uitsteken en de uitstek mag niet meer bedragen dan 30 % van de totale lengte van het voertuig. Dit geldt eveneens voor personenauto's en kampeerauto's die in het buitenland zijn ingeschreven (meer bepaald ook voor wat betreft het vervoer van fietsen achteraan). Een boete van ? 68,25 tot ? 275,10 kan opgelegd worden wanneer het vereiste signaleringsbord ontbreekt

Dag Jan,

Sta me toe om extra te verduidelijken dat het bovenstaande inderdaad klopt voor België, maar niet van toepassing is op een fietsenrek : dit is geen lading , maar maakt vast deel uit van je kampeerauto .


bron: http://www.touring.be/docs/legal/abroad ... r=0&SP=TCB
marten
Berichten: 451
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:21
Locatie: Leek

Re: Rood/wit bord tbv Italie



Bericht door marten »

Schuijff schreef:Begin october gaan wij met onze camper naar Italie de fietsen achterop het rek.
Ik heb gelezen dat je voor Italie verplicht bent om achterop het fietsenrek een bord te monteren ( rood/wit)
weet iemand waar dat bord aan moet voldoen,en waar ik het kopen.
Vrgr
Paul
Ik heb ze ook bij de vrijbuiter in Roden zien liggen stond bij speciaal voor Italie.. Dus ik neem aan dat deze borden bij de campeerhandel wel te koop zijn.
Groet'n uut Grunn, van Marten
Gebruikersavatar
kick
Berichten: 794
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 12:19
Locatie: N H

rood /wit bord



Bericht door kick »

Dit bord is bij bijna in iedere campingzaak te koop merk Fiamma in alluminium 36euro in plastic met reflectors 7.20euro ik zelf heb de laatste al jaren is heel buigzaam suc6
marcel
Berichten: 706
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 22:24



Bericht door marcel »

officieel is die uit plastic niet toegestaan in Italie. Het moet zoals voorheen bescheven die uit aluminium zijn. Let men er niet op dan kun je jaren geluk hebben dat je geen bekeuring krijgt, doen ze dit wel krijg je ondanks dit plastic bord een bekeuring.
Antje
Berichten: 5782
Lid geworden op: za 17 mei 2003, 16:00
Locatie: Noord-Holland



Bericht door Antje »

Ook wij rijden al jaren met een plastic rood/wit gestreept bord, als je op de italiaanse auto's(camper en vrachtwagens) kijkt dan zie je hetzlefde plastieke bord, volgens mij is er dan geen probleem. Gr. Anneke.
Gebruikersavatar
Abe
Berichten: 6887
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 21:50
Locatie: Friesland



Bericht door Abe »

De borden zijn meestal ook wel te verkrijgen bij de auto afdeling van de technische groothandels. Kun je misschien via het bedrijf waar je werkt (of een kennis) met korting kopen.

Groeten Abe.
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:



Bericht door reinolt »

Los van de vraag welk bord je nou precie moet hebben is denk ik vooral belangrijk dat een dergelijk bord bijdraagt aan de verhoging van je eigen veiligheid en dat van anderen. Dat is voor mij de rede geweest jaren geleden een dergelijk bord aan te schaffen en ook te gebruiken in landen waar dat niet verplicht is. Voordien had ik altijd het idee dat 's avonds de uitstekende fietsendrager wel eens door achterop komend verkeer (file) gemist zou kunnen worden. Ik vind de verkeersveiligheid dan ook belangrijker dan de vraag naar de wettelijke verplichting.
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
Plaats reactie