Muggen weg!!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland



Bericht door hwendt »

Anonymous schreef:en voor sex ook super
Ok ik ga het ook gebruiken en zal mijn vrouw wegdoen,,,,

:wink:
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 6401
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:21
Locatie: Kamerik
Contacteer:



Bericht door Stef »

hwendt schreef:
Anonymous schreef:en voor sex ook super
Ok ik ga het ook gebruiken en zal mijn vrouw wegdoen,,,,

:wink:
Zou ik niet doen Hugo, die heb je dan juist nodig lijkt me.

Gr,
Stef.
Gebruikersavatar
Abe
Berichten: 6887
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 21:50
Locatie: Friesland



Bericht door Abe »

Weet iemand ook een middeltje tegen vliegen?? (niet in een vliegtuig stappen, zo die grap hebben we vast gehad :lol: )
Wij staan regelmatig op een hele mooie camping (in het plaatsje Pelussin) in Frankrijk. Het vervelende is dat daar altijd een hoop vliegen zijn. Deze steken weliswaar niet maar kunnen wel uiterst irritant zijn. Cirtronella of een dergelijk middel wat tegen muggen gebruikt wordt helpt maar amper tegen de vliegen. Dus alle tips zijn welkom.
Groeten Abe
Afbeelding
PetraW
Berichten: 32
Lid geworden op: za 23 apr 2005, 1:12
Locatie: Wieringermeer



Bericht door PetraW »

Helaas! Ik slik al vanf de winter vitamine B complex. Voor mijn voorhoofd holte ontsteking helpt het super maar de muggen vinden me nog steeds erg lekker(mannetjes muggen zeker :D ). Ik word compleet lekgeprikt.
En tegen de vliegen wordt het volgende veel gebruikt: vul een plastic zak met water, knoop die dicht en hang die op. Aan de luifel of zo. Beter om er een paar op te hangen. Het helpt echt! De boer vederop doet het zelfs rondom het weiland met zijn koeien. Vraag me niet wat de reden is dat het werkt maar het is zo. In Spanje hebben slagers ze ook in de winkel hangen. Veel succes!
Groet Petra
Laatst gewijzigd door PetraW op di 06 sep 2005, 2:49, 2 keer totaal gewijzigd.
math & toos
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 19:53
Locatie: Posterholt



Bericht door math & toos »

PetraW schreef:Helaas! Ik slik al vanf de winter vitamine B complex. Voor mijn voorhoofd holte ontsteking helpt het super maar de muggen vinden me nog steeds erg lekker(mannetjes muggen zeker :D ). Ik word compleet lekgeprikt.
En tegen de vliegen wordt het volgende veel gebruikt: vul een plastic zak met water, knoop die dicht en hang die op. Aan de luifel of zo. Beter om er een paar op te hangen. Het helpt echt! De boer vederop doet het zelfs rondom het weiland met zijn koeien. Vraag me niet wat de reden is dat het werkt maar het is zo. In Spanje hebben slagers ze ook in de winkel hangen. Veel succes!
Groet Petra
Hallo Petra,
De zakken gevuld met water tegen de vliegen kennen wij ook. Werken echt super! Geen last van vliegen meer
Mieke tVD
Berichten: 6037
Lid geworden op: za 27 nov 2004, 14:33
Locatie: Z Limburg



Bericht door Mieke tVD »

Het kan zijn dat ik het mis heb, maar het valt mij op dat er dit jaar veel minder vliegen en muggen zijn als andere jaren.
Ik heb nog nergens last van gehad, en die krengen weten mij meestal best wel te vinden.
Ik heb er een hekel aan allerlei tabletjes te slikken, vooral als je het niet nodig hebt. maar heb na het lezen van dit topic toch af en toe een vit.B tabletje genomen.

Of dat bij mij al heeft geholpen? of dat er inderdaad minder ongedierte in de lucht zit.?

Nog even een andere vraag, Heeft iemand een verklaring voor het gebruik van plasticzakken gevuld met water tegen vliegen.

Ik wil best geloven, maar vind dit heel vreemd.

groetjes Mieke
Een gelukkig mens is Zij/Hij die tevreden is.
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 6401
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:21
Locatie: Kamerik
Contacteer:



Bericht door Stef »

Mieke tVD schreef:Nog even een andere vraag, Heeft iemand een verklaring voor het gebruik van plasticzakken gevuld met water tegen vliegen.

Ik wil best geloven, maar vind dit heel vreemd.

groetjes Mieke
Hoi Mieke,

Het schijnt dat vliegen niet tegen de schittering kunnen die door de weerkaatsing van het licht door de plastic zakjes veroorzaakt wordt.

Gr,
Stef.
Frankia FF2



Bericht door Frankia FF2 »

Abe schreef:Weet iemand ook een middeltje tegen vliegen?? tegen de Dus alle tips zijn welkom.


Vliegen houden niet van tocht, een ventilatortje misschien? :)

Vriendelijke groeten een zwerver is onderweg thuis.
Olof en Belinda
Berichten: 1371
Lid geworden op: za 31 jan 2004, 16:18



Bericht door Olof en Belinda »

Mieke tVD schreef:Het kan zijn dat ik het mis heb, maar het valt mij op dat er dit jaar veel minder vliegen en muggen zijn als andere jaren.
Dan zijn ze zeker allemaal naar het Zandvoortse strand gekomen. Ik word gek van die beesten.......
Gr. Belinda
Mieke tVD
Berichten: 6037
Lid geworden op: za 27 nov 2004, 14:33
Locatie: Z Limburg



Bericht door Mieke tVD »

Sorry Belinda,
Ik heb vorig jaar zo op die beesten gescholden dat ze dan waarschijnlijk niet meer in mijn buurt durfden te komen.
Ik kon ook niet weten dat ze jou dan allemaal zouden zoeken :shock:


Stef,
Dat zou inderdaad wel eens die schittering kunnen zijn, en water is dus altijd in beweging.
Wij hangen ook altijd oude CD,s in de fruitboompjes, houd vogels en insecten weg. ( dat natuurlijk pas doen als de bloempjes bevrucht zijn, anders krijg je natuurlijk geen appels en peren )

groetjes Mieke
Laatst gewijzigd door Mieke tVD op di 06 sep 2005, 18:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Een gelukkig mens is Zij/Hij die tevreden is.
corthebor
Berichten: 167
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 11:48
Locatie: Midden-Limburg



Bericht door corthebor »

Stef schreef:
Hoi Mieke,

Het schijnt dat vliegen niet tegen de schittering kunnen die door de weerkaatsing van het licht door de plastic zakjes veroorzaakt wordt.

Gr,
Stef.
Dit verhaal heeft een keer in de Leeuwarder Courant gestaan.

Of het werkt? ff uitproberen zou ik zeggen:



gr. Cor
Kries



Bericht door Kries »

PetraW schreef:Helaas! Ik slik al vanf de winter vitamine B complex. Voor mijn voorhoofd holte ontsteking helpt het super maar de muggen vinden me nog steeds erg lekker(mannetjes muggen zeker :D ).
Dat valt nogal tegen hoor Petra. Alleen zwangere vrouwtjesmuggen (of zij die zwange willen worden of het net geweest zijn) zuigen bloed. Mannetjes zijn veel vriendelijker. Niet echt veel verschil me ons dus. :lol:
Olof en Belinda
Berichten: 1371
Lid geworden op: za 31 jan 2004, 16:18



Bericht door Olof en Belinda »

Da's lekker. Konijnen hebben de naam, maar de muggen doen het.

En Mieke, ik zal ze terug sturen.....

Iets anders in dit licht. Ik heb het idee dat veel middeltjes om je mee in te smeren niet meer werken. Je hoort dan ook wel eens van mensen dat de muggen resistent worden van bepaalde middelen. En niet alleen muggen, ook bijvoorbeeld hoofdluis is resistent geworden voor bepaalde middelen. Maar hoe kan dat nou? Ik begrijp niet dat die beesten op een gegeven ogenblik ongevoelig worden voor bepaalde middelen. Zo lang leven ze volgens mij niet..... weet iemand hoe dit kan?

En ja, ik ga vitamine B slikken, want ik word helemaal dol van die beesten.
Gr. Belinda
Mieke tVD
Berichten: 6037
Lid geworden op: za 27 nov 2004, 14:33
Locatie: Z Limburg



Bericht door Mieke tVD »

Het resistent worden ligt meestal aan ons mensen zelf.
Het middel heeft volgens ons geholpen en dan houden wij op met insmeren, innemen enz.
De eitjes of de jonkies hebben dan net een beetje mee gekregen, waaraan ze net nog niet doodgaan en... de volgende generatie kan daar dan al weer tegen. Hebben daarvoor alweer een afweermiddel.

Wij hebben met z,n allen veel te laat begrepen dat je een kuur ook echt helemaal af moet maken. om alles te doden.

Groetjes Mieke
Een gelukkig mens is Zij/Hij die tevreden is.
Plaats reactie