Dakluifel

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Abe
Berichten: 6887
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 21:50
Locatie: Friesland

Dakluifel



Bericht door Abe »

Hallo allemaal, ik heb een FFB 5.70 classic bouwjaar 1988 en wil daar een dakluifel op (laten) plaatsen. De keuze voor een luifel op het dak is om twee redenen tot stand gekomen. 1-Ik heb een integraal camper, dus ben overal even breed. Als ik ergens tussendoor wil kan ik dat proberen door met de voorkant van de camper ergens tussenin te rijden zonder dat ik dan rekening hoef te houden met een uitstekende luifel. 2-Om mij heen hoor ik steeds vaker geluiden over APK afkeuringen (al dan niet terecht) omdat de luifel niet voldoet aan de eisen. Hier heb ik geen last van als ik hem op het dak plaats (of laat plaatsen).Kunnen jullie tips/ervaringen/plussen en minnen geven van diverse merken? En wie weet er adressen (of websites) van dealers of camper/caravan bedrijven die dakluifels verkopen cq monteren, omgeving Friesland/Overijsel/Flevoland.

Groeten Abe.
Gebruikersavatar
Abe
Berichten: 6887
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 21:50
Locatie: Friesland



Bericht door Abe »

Niemand een tip of adres?????????????????????????

Abe
roel
Berichten: 22
Lid geworden op: do 14 aug 2003, 23:45
Locatie: groningen

Re: Dakluifel



Bericht door roel »

Abe schreef:Hallo allemaal, ik heb een FFB 5.70 classic bouwjaar 1988 en wil daar een dakluifel op (laten) plaatsen. De keuze voor een luifel op het dak is om twee redenen tot stand gekomen. 1-Ik heb een integraal camper, dus ben overal even breed. Als ik ergens tussendoor wil kan ik dat proberen door met de voorkant van de camper ergens tussenin te rijden zonder dat ik dan rekening hoef te houden met een uitstekende luifel. 2-Om mij heen hoor ik steeds vaker geluiden over APK afkeuringen (al dan niet terecht) omdat de luifel niet voldoet aan de eisen. Hier heb ik geen last van als ik hem op het dak plaats (of laat plaatsen).Kunnen jullie tips/ervaringen/plussen en minnen geven van diverse merken? En wie weet er adressen (of websites) van dealers of camper/caravan bedrijven die dakluifels verkopen cq monteren, omgeving Friesland/Overijsel/Flevoland.

Groeten Abe.
Deze week ben ik voor een keuring geweest bij de RDW en men vertelde mij dat volgend jaar de luifels zodanig aan een camper vast moeten zitten dat zij zonder gebruik van gereedschap te verwijderen zijn bijv. met een paar vleugelmoeren.
Veel plezier in een Knaus 710
Hendrick
Berichten: 1218
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 2:06
Locatie: R'dam-Prinsenland
Contacteer:

Re: Dakluifel



Bericht door Hendrick »

roel schreef:
Abe schreef:>knip<Dus ben overal even breed*1. Met een uitstekende luifel*2.Omdat de luifel niet voldoet aan de eisen*3. Plussen en minnen van diverse merken?*4 En wie weet er adressen (of websites) van dealers of camper/caravan bedrijven die dakluifels verkopen cq monteren, omgeving Friesland/Overijsel/Flevoland.
.
>knip<Zonder gebruik van gereedschap te verwijderen zijn bijv. met een paar vleugelmoeren.*5
@1-Ook met je spiegels ?
@2-Luifel verder uitstekend dan je spiegel ?
@3-Luifel heeft geen eisen , maar als je op het meest uitstekende deel vd zijkant vd camper een lat zou leggen , en je groot/dimlicht lamp zit dan niet binnen de 400mm , is dat een afkeuringsreden.
@4-Omnistor of Fiamma , technisch weinig verschil , keuze is meestal afhankelijk vd doek uitvoering.
@5-30Kg met een paar vleugelmoeren ophangen ? Is dat dan verkeersveilig ?
Afbeelding Hobby-550AK / Fiat MA-280 2.5D Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Abe
Berichten: 6887
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 21:50
Locatie: Friesland



Bericht door Abe »

De vragen zijn dus:
1- Welk merk DAKluifel is volgens jullie het beste?
2- Waar koop ik die voor een redelijke prijs?
3- Welk bedrijf kan hem opbouwen in de omgeving van Friesland/Groningen/Overijssel/Flevoland?

Groeten Abe.
Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6768
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn



Bericht door janschrik »

  • De vragen zijn dus:
    1- Welk merk DAKluifel is volgens jullie het beste?
    Je hebt Omnistor en Fiamma en daar lopen de meningen over uiteen.
    2- Waar koop ik die voor een redelijke prijs?
    Bij een leverancier van Fiamma/Omnistor, wil je goedkoop kijk eens op marktplaats en zoek op Omnistor 6000 cq Fiamme dakluifel
    3- Welk bedrijf kan hem opbouwen in de omgeving van Friesland/Groningen/Overijssel/Flevoland?
    Probeer Jasicamp in Leek eens of Boranka in de Weere
Verder maakt het bitter weinig uit als je een luifel aan de zijkant hebt hangen, die wagens lopen toch altijd een beetje taps toe.
Laatst gewijzigd door janschrik op di 26 aug 2003, 9:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Knaus TI Sport 650 2007
Neveleor
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 18 aug 2003, 8:36
Locatie: Nuth



Bericht door Neveleor »

Hoi Abe,

1 augustus heb ik mijn camper laten keuren (RDW). Aan mijn camper zit een omnistor 5000, ook ik had al veel verhalen gelezen over mogelijke afkeur afkeur van campers met luifels. De luifel zit niet met vleugelmoeren vast en is niet 1-2-3 er af te halen.

Ik hebzelf bij de meting van de camper gestaan en de keurmeester heeft bij de breedte-meting de breedte van de luifel mee genomen. Om geen slapende honden wakker te maken heb ik de keurmeester niets gevraagd over een mogelijke afkeur van de camper met luifel. De camper is incl. luifel goedgekeurd.

Mogelijk dat e.e.a. in de toekomst veranderd maar bij vragen kun je ook contact opnemen met de RDW. Ikzelf zal dat zeker doen want het scheelt in de nachtrust ;-)

Neveleor
Hendrick
Berichten: 1218
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 2:06
Locatie: R'dam-Prinsenland
Contacteer:

Luifel



Bericht door Hendrick »

En voor de duidelijkheid : Er bestaan geen aparte dakluifels, het zijn gewone universele luifels , met een adapter kan worden gekozen voor wand of dakmontage. zie bv op deze link
Afbeelding Hobby-550AK / Fiat MA-280 2.5D Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6768
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn

Re: Luifel



Bericht door janschrik »

Hendrick schreef:En voor de duidelijkheid : Er bestaan geen aparte dakluifels,
Toch wel Hendrick, Omnistor kent de 6000 serie en die is specifiek voor op het dak
Kijk maar: http://www.omnistor.com/nl/products/omn ... 2_main.htm
Knaus TI Sport 650 2007
Hendrick
Berichten: 1218
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 2:06
Locatie: R'dam-Prinsenland
Contacteer:

Luifel



Bericht door Hendrick »

:oops: OK-you're right.
Afbeelding Hobby-550AK / Fiat MA-280 2.5D Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie