Camper "pyama"

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
René de Groot
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 16:10

Camper "pyama"



Bericht door René de Groot »

Aangezien mijn camper buiten staat wil ik een speciale hoes kopen. Deze zijn aardig prijzig. In de folder van Rossel Recreatie staat er een maar die kost ruim EUR 500,00 (mijn camper is 6,90 mtr).
Heeft iemand ervaring met een dergelijke hoes en zijn er andere verkoopadressen?

René de Groot
Gast

party tent



Bericht door Gast »

koop de grooste party tent...
Gebruikersavatar
NicoB
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 02 jun 2003, 12:05
Locatie: Almere



Bericht door NicoB »

In de watersport is het gebruikelijker je vakantiepretmobiel in te pakken dan in de camperwereld. Er zitten echter wat haken en ogen aan die m.i. universeel zijn. Ten eerste moet je heel goed letten op de ventilatie onder de pyama. Slechte ventilatie staat garant voor schimmelvorming en zelfs rotting van hout, isolatiemateriaal, ... . Dit kun je voorkomen door, logischerwijs, het geheel niet geheel in te pakken als een Chocotof.

Ook kan er door klapperende zeilen en touwen nogal wat schade ontstaan. Denk daarbij aan krassen op (kunstof)ramen, beplating,... .

Terug naar je vraag; kant en klare hoezen zijn duur en bouwzeilen raad ik je af wegens bovenstaande. Ga eens buurten bij een zeilmaker voor een dektent voor je bus. Uitgaand van 7x3x3m heb je circa 13 meter nodig van bumper tot bumper (over de auto heen) en nog eens 15 meter nodig voor de zijkanten. Met wat ventilatieschachten zal dat de wereld ook niet kosten. Deze kleden heb je in alle kwaliteiten en kleuren.

Nog goedkoper is dit zelf in elkaar te stikken maar daar heb je wel een industrienaaimachine voor nodig (en wat ruimte).

Succes
Chevy G30 V8 6.5 liter diesel
Vrooeeeemmmm
Gast



Bericht door Gast »

In Amerika kun je veel soorten hoezen kopen, en aanzienlijk goedkoper dan in Nederland. Een goede plaats is ebay (www.ebay.com), zoeken op "rv cover". Dan kom je echt voor minder dan 200 euro uit, ook met een Tyvek dak en zo. Natuurlijk moet je zelf net wel naar Amerika moeten gaan....

Ook Walmart levert dergelijke hoezen. Je moet wel een dag of 5 rekenen met een bestelling, maar dan kun je 'm geloof ik in ieder filiaal ophalen.

Ik vraag me eigenlijk wel af waarom je dergelijke hoezen in Nederland en Duitsland nauwelijks kunt kopen. Misschien zijn er toch problemen in ons klimaat. Ze zouden goed moeten ademen, en mits ze je goed vastsnoet, goed tegen storm kunnen. Maar of er bij veel vocht niet toch schimmel ontstaat? Ik weet het niet. Iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
de Guust
Berichten: 20645
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 2:47
Locatie: Thuis



Bericht door de Guust »

ik denk dat een soort carport of iets in die richting altijd beter is, je moet goede ventilatie hebben, anders zal het onder een dekzeil altijd vochtig blijven, en dit is het slechtste wat je kunt krijgen lijkt mij , ik denk, maar het zal in de praktijk niet gemakkelijk zijn , dat je een frame moet hebben en daar een dekzeil overheen, zodat je ruimte ertussen houd, maar of je dit met ons weer (veel wind) goed gaat houden dat is wel de vraag, en de buren zullen misschien ook wel gaan klagen als ze de hele dag tegen een flinke "tent"aan zitten te kijken.

Ik denk indien je de mogelijkheid hebt dat je op een fatsoenlijke stalling in de winter niet moet besparen, je staat vorstvrij, en de Camper krijgt de kans om eens lekker op te drogen, en dat is toch een heel groot pluspunt denk.

groeten Guust
gr de Guust
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
Hendrick
Berichten: 1218
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 2:06
Locatie: R'dam-Prinsenland
Contacteer:

Camper-pyjama



Bericht door Hendrick »

In het NKC blad staat er een te koop;
Camperhoes H330-B270-L700 200€ Tel: 024-3771386 / 0622-415203
Afbeelding Hobby-550AK / Fiat MA-280 2.5D Afbeelding
Afbeelding
marcel
Berichten: 706
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 22:24



Bericht door marcel »

Hoezen speciaal voor campers en caravans zijn volop verkrijgbaar. Leverbaar van 4 t/m 8,5 meter (voor campers). Speciaal doek, luchtdoorlatend. Prijzen vanaf 200€ tot 280€
Plaats reactie