De service van Dometic

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Ossie
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 18 jun 2012, 14:36

De service van Dometic



Bericht door Ossie »

Disclaimer vooraf:
Ja, ik ben principieel. En ja, ik zou het mezelf een stuk makkelijker maken als ik dat niet zou zijn. Ik weet het.

Mijn verhaal:
Onlangs een andere camper aangeschaft ter overbrugging omdat er volgend jaar een nieuwe komt. De camper had geen dakairco en dat is met deze temperaturen toch wel minder. Dus wij gek gedaan en een nieuwe dakairco van Dometic aangeschaft en laten plaatsen. Kunnen we er zelf nog een seizoen plezier van hebben en de volgende eigenaar zal er ook vast blij van worden.
Nu wil het geval dat de stickers voor een deel uit zichzelf loslaten. We rijden nu rond met een Do-tic airco op ons dak. Niks geks mee gedaan, gewoon zomaar losgelaten.

Afgelopen weekend op de camping stond er een man naar onze camper en dakairco te kijken en besloot terplekke dat hij dit ook wilde. Maar dan geen Dometic "want als ze al geen sticker kunnen maken dan zal die airco ook niks zijn". Bam. Die zat. Hij reed met de luxe wagen naar de dealer een dorp verderop en staat as we speak te wachten op de montage van zijn Truma.

Ik dacht behulpzaam te zijn en een mail aan Dometic te sturen met de vraag of ze het stickerprobleem op kunnen lossen. Lijkt me vrij simpel: nieuw stickertje opsturen, erop plakken en klaar.
Maar zoals alles tegenwoordig in het leven is het allemaal niet zo simpel. Ik kreeg een link naar een website waar ik een nieuwe sticker zou kunnen kopen. Op de site geen sticker te vinden, maar goed. Ik vroeg daarop of dit nu tegenwoordig de service is en of dit niet gewoon even onderling op te lossen is. Maar nee, dat kan niet. Als het onder de garantie zou vallen dan zou ik daar een beroep op kunnen doen bij de verkoper. We hebben het over een sticker he.......

Ik had al verteld dat ik principieel ben he? En dat ik het mezelf een stuk makkelijker zou maken als ik niet zo simpel zou denken (als in: nieuw stickertje opsturen en klaar). En ik weet ook dat dit volgens alle regels misschien wel de geijkte weg is, maar ik krijg wel een enorm paarse krokodil-gevoel hiervan.

Denk dat ik me maar eens ga orienteren op een 'hier was een Dometic-sticker geplakt maar die is weggewaaid en het is nogal lastig om die te vervangen'-sticker ofzo.
Gebruikersavatar
Metor
Berichten: 963
Lid geworden op: di 12 mei 2015, 14:39

Re: De service van Dometic



Bericht door Metor »

Dit geldt voor vele grote merken.
Doen geen zaken rechtstreeks met klanten, maar alleen via dealer netwerk.
Je moet bij de dealer/installateur zijn die hem geplaatst heeft.
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 488
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: De service van Dometic



Bericht door HJM »

Dealer netwerk is daarvoor en waarom zou je als groot merk het iedereen makkelijk maken, als je ook minimaal 2 mensen aan extra werk kunt helpen?
En nog een stap verder, de kans is aanwezig dat je collega straks via de dealer de opdracht krijgt, hoef je zelf helemaal niets te doen.
Geef mij zo'n medewerker :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: Zie je weer dat 1 eikel in je organisatie veel schade kan doen!
Groeten,
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51119
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: De service van Dometic



Bericht door Kroppie »

de rest van de sticker ook verwijderen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: De service van Dometic



Bericht door seth_space »

viltstift.jpg
viltstift.jpg (38.41 KiB) 964 keer bekeken
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51119
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: De service van Dometic



Bericht door Kroppie »

voor zo,n firma ga je toch geen reclame maken, dus weg sticker of een sticker :shitbedrijf

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Ossie
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 18 jun 2012, 14:36

Re: De service van Dometic



Bericht door Ossie »

Ik zit al te puzzelen wat ik nog van de resterende letters zou kunnen maken. Moet ik wel snel zijn want voor je het weet waait de rest ook weg :-B
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: De service van Dometic



Bericht door Lambiek »

Je kunt toch gewoon via je dealer waar je de airco gekocht en hebt laten plaatsen even om een nieuwe sticker vragen ?

Groetjes
.
Lonewolf
Berichten: 385
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 17:23
Locatie: Altea / Spanje

Re: De service van Dometic



Bericht door Lonewolf »

Van de overgebleven tekst verwijder je het liggend streepje en dat vervang je door een M. In plaats van de T komt een spatie en van de C maak je een K. Dat geeft DOM IK 8-)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: De service van Dometic



Bericht door Dafluc »

Als je Volvo kapot gaat ga je toch ook niet naar Zweden bellen? De verkoper zal toch wel willen helpen? Ik denk dat principieel toch iets anders is dan moeilijk doen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: De service van Dometic



Bericht door seth_space »

Lambiek schreef:
wo 05 aug 2020, 11:29
Je kunt toch gewoon via je dealer waar je de airco gekocht en hebt laten plaatsen even om een nieuwe sticker vragen ?

Groetjes
Dat dus, maar kennelijk was die gedachte te complex.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Patrick1307
Berichten: 118
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 15:29

Re: De service van Dometic



Bericht door Patrick1307 »

Drukte om niets !
Stikkerverwijderaar en geen reclame maken, of er een leuke sticker opplakken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Patrick1307
Berichten: 118
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 15:29

Re: De service van Dometic



Bericht door Patrick1307 »

C=k


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Patrick1307
Berichten: 118
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 15:29

Re: De service van Dometic



Bericht door Patrick1307 »

En dan omgekeerd !


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie