Jullie mening gevraagd over deze camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31984
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Jullie mening gevraagd over deze camper



Bericht door Bob Diesel »

Dat is op het moment het probleem
de campers zijn zwaar overgewaardeerd ,dus TE duur
vraag en aan bod ,met de kreet zelfvoorzienend ivm corona eenverkoop hit

Buscamper van 12 :!: jaar oud met bijna een ton , voor net geen € 40.000 vraagprijs :bang:
en ze worden verkocht/gekocht

Heb je al een leuke auto, koop je voor die €18000 een nieuwe of heel jonge caravan er achter :idea:
ipv een 23 :!: jaar oude TE dure camper ,

Ik heb al 15 jaar zelf zo,n oude Frankia ,(nog) niet te koop :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Jullie mening gevraagd over deze camper



Bericht door dieseltje+ »

Heb jij exact dezelfde Frankia Bob?
En volgens wat/wie is jou camper €12000-€12500 waard?
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31984
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Jullie mening gevraagd over deze camper



Bericht door Bob Diesel »

Tel er de 5000 winst en garantie levering voor de verkoper van af

is die met minder tevreden dan was de prijs €14999 :wink:

en bij de particulier € 12500 vraagprijs

ik ben ,huis verkocht :wink: ook een beetje ah neuzen
maar weet al dat ik de oude houd,
5 jaar geleden was de taxatie slechts €11500 nu dus door vraag aanbod nog steeds
dus in 5 jaasr geen waarde vermindering :idea:
wie het geeft mag hem ophalen :wink:

en nee gewoon enkel A 610 met 2,5tdi en 280000 km

Ik denk :roll: dat er volgend jaar weer een hoop newby,s hun camper verkopen
duurder om te hebben als gedacht, de vrijheid minder als gedacht, met kinderen gratis op asfalt
en ivm corona is NL toch klein, en toch ook minder tijd om te gaan als gedacht
want we moeten ook nog werken

maar misschien zie ik het verkeerd :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
tonic
Berichten: 2459
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Jullie mening gevraagd over deze camper



Bericht door tonic »

Inderdaad een camper uit 1997 dus 23 jaar oud moet kosten 19.000 euro!?????? Nou dan heeft de verkoper i.i.g een roze bril op.
het zal best zijn dat er in deze tijd dit soort bedragen worden gevraagd/gegeven maar het slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Heb ooit een benzine camper gehad 1 op 5 benzine dus 1,50 per 5 kilometer. Ik kan je vertellen die lol is er heeeeeeeeel snel af.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31984
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Jullie mening gevraagd over deze camper



Bericht door Bob Diesel »

:thumbup: het slaat id nergens op :thumbup:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80416
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Jullie mening gevraagd over deze camper



Bericht door Dafluc »

Als je alleen voor benzine kiest voor de mlileuzones heb ik daar ook mijn bedenkingen bij. Je gaat met zo'n camper toch niet dwars door een stadscentrum rijden? Denk dat je dat niet eens moet willen. Mooi plekje zoeken aan de rand en met de bus of tram of metro het centrum in. Want de meeste milieuzones zijn stadscentra. Denk dat je voor het verschil in brandstofkosten met een diesel heel wat buskaartjes kunt kopen. (Denk zelfs dat je met een taxi nog voordeliger uit bent).
Afbeelding
tonic
Berichten: 2459
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Jullie mening gevraagd over deze camper



Bericht door tonic »

Wij hadden ook een jong gezin en een benzine camper. We werkte alle twee en de kinderen gingen naar school.
We konden in de schoolvakanties een aantal keren per jaar weg. dan ga je voor een week of 3-4 de zon opzoeken.
Voorbeeldje voor 3 weken richting het zuiden lekker naar het Gardameer :-B . 1200km heen daar een beetje rondtoeren en 1200km terug.
Dat werd dan met 1 op 5 rond de 1000 euro brandstof. Dat was niet grappig, vooral met een jong gezin niet. Denk trouwens dat deze de 1 op 5 niet eens haalt.

Misschien werkt zo'n benzine schip voor iemand die langer achtereen weg kan. Die rijdt richting het Gardameer en blijft daar 3 maanden een beetje in de buurt. Die hoeft niet steeds terug naar Nederland.
roelandp
Berichten: 11
Lid geworden op: do 30 jul 2020, 8:15

Re: Jullie mening gevraagd over deze camper



Bericht door roelandp »

Heel erg bedankt voor jullie input tot dusverre. Dit helpt enorm en geeft invalshoeken die ik zelf niet eens had kunnen bedenken zoals de N1/M1 classificaties, torque en pk en verbruik. In Nieuw Zeeland hadden we ook een diesel trouwens.

Ik ben nu wat meer aan het inlezen (youtuben :D) over Torque en HP :)

We zijn in Nieuw Zeeland uiteindelijk voor een groter camperformaat gegaan omdat we via ervaringen van anderen dit als tip meekregen: want elke dag bedden / eetgelegenheid ombouwen gaat je tegenstaan (dat hoefde nu niet) en bovendien de kids vlakbij op de 4 zit treinzit plek in plaats van helemaal achterin de "salon". Ook waren we gecharmeerd van de grotere raampartijen die daar op de (ongetwijfeld slurpende :P (heb ik verdrongen)) camper zat en vonden zoiets toch meer terug in oudere Frankia opbouwen. Zelf vind ik die nog oudere frankia / Ducato combis (met die grote Fiat strepen op de grill) nog wel iets klassieker uitzien, maar zal wellicht de leeftijd nog meer parten spelen... ik weet het niet ...

We blijven open staan voor jullie meningen en evt. tips voor andere modellen en inzichten.

Dit was onze camper in NZD: https://www.freedomcampers.co.nz/Rental ... -Explorer/
roelandp
Berichten: 11
Lid geworden op: do 30 jul 2020, 8:15

Re: Jullie mening gevraagd over deze camper



Bericht door roelandp »

Ik begrijp van dieseltje dat de camper inmiddels is verkocht :) Niet aan ons in ieder geval!

Ik ben nu bezig met C1 rijbewijs, omdat we toch wat van de luxe en ruimte zijn en ons dan in ieder geval niet hoeven begrenzen op de 3500 kg. De kinderen schijnen ook alleen maar steeds groter te worden en meer spul te verzamelen en met een volle surfuitrusting wordt het ook allemaal niet lichter :)
Plaats reactie