(Te) ijverige ambtenaar RDW

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: (Te) ijverige ambtenaar RDW



Bericht door Premiumliner »

Dat weet ik ook wel, maar blijkbaar is het dus mogelijk dat er verschillen bestaan in de kentekenregistratie van de RDW. Het kentekenbewijs lijkt me de juiste. Waarschijnlijk geeft de RDW de emissieklasse in OVI aan op basis van het bouwjaar, want mijn buscamper heeft op kenteken euronorm 4 en in OVI emissieklasse 5.
Bij een controle in het buitenland wordt altijd gekeken naar het kentekenbewijs en gaan ze heus niet de site van de RDW raadplegen hoor.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Ton camper
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 16:53
Locatie: Eersel

Re: (Te) ijverige ambtenaar RDW



Bericht door Ton camper »

Dat klopt alleen wat gebeurt als u gefotografeerd in een milieuzone ? Overigens als op het OVI emissieklasse 5 staat zou dat ook op het kenteken moeten staan lijkt mij. Emissieklasse is namelijk niet afhankelijk van het bouwjaar maar wat de fabrikant hiervoor afgeeft. Er zullen namelijk in een bepaald jaar overgangen (lees nieuwe motoren) hebben plaatsgevonden.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: (Te) ijverige ambtenaar RDW



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op di 31 okt 2023, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

(Te) ijverige ambtenaar RDW



Bericht door Marco Polo »

Is voor de versimplivisering van het werk van de buitenlandse BOA.
Hoeven ze niet allemaal Nederlands te leren en te internetten in de tijd van de baas :D
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: (Te) ijverige ambtenaar RDW



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op di 31 okt 2023, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: (Te) ijverige ambtenaar RDW



Bericht door hathi »

Marco Polo schreef:
do 09 jul 2020, 14:15
Is voor de versimplivisering van het werk van de buitenlandse BOA.
Hoeven ze niet allemaal Nederlands te leren en te internetten in de tijd van de baas :D
👍
Hans
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: (Te) ijverige ambtenaar RDW



Bericht door hathi »

Ton je hebt Euro 5,in de coc,je hebt Kathalisator / roetfilter,zoals je aangeeft,laat nu nog even de uitstoot op meten,en er is geen reden meer om de Euro 5 niet te handhaven ofschoon ik vrees dat de RDW zijn huiswerk al gedaan heeft ?
Hans
tonic
Berichten: 2444
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: (Te) ijverige ambtenaar RDW



Bericht door tonic »

Ik denk dat het voor de TS wel goed gaat komen. De RDW is in dit geval niet anders dan een registrerende partij. De Fabrikant geeft via de CVO aan welke euro classificatie van toepassing is.
In dit geval heeft volgens de TS de fabrikant zijn voertuig op euro5 gezet. Dus dan zou het euro 5 moeten blijven.
Ik weet niet welke fabrikant Fiat of de camper fabrikant de CVO heef afgegeven want misschien zit daar het probleempje.
Maar ik kijk uit naar het antwoord van de RDW en moet het nu doen met de gegevens welke de TS overlegd.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: (Te) ijverige ambtenaar RDW



Bericht door hathi »

Klopt,maar is deze Camper van voor Mei 2011, dan kun je het vergeten,en hebben ze hun huiswerk goed gedaan,euro 5 is pas vanaf Mei 2011 voorgesteld,en alvorens deze dan Weer leverbaar is ik zie donkere wolken,zeker omdat men in (D) ook het sleutel nummer hanteerd voor de Euro klasse ?
Hans
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: (Te) ijverige ambtenaar RDW



Bericht door seth_space »

Volgens TS
Het betreft een camper met een fiatonderstel uit 8/2011.
Nakijken van de VINcode kan aantonen of het ook inderdaad een onderstel uit aug 2011 is of een ouder model.
deze soort sites dus: Onder de additional information staat de productie datum: date:
https://www.vindecoderz.com/EN/Fiat/DUCATO

onderaan bij OtherFeatures zie je dan ook nog staan (hoop ik voor je)
MOSTRINE SPECIFICHE 1 (5EN) EURO 5 (5SE)
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
tonic
Berichten: 2444
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: (Te) ijverige ambtenaar RDW



Bericht door tonic »

De RDW geeft precies aan op hun site wat je moet doen:

Is de informatie uit het kentekenregister van de RDW volgens u niet juist of wilt u de ontbrekende fijnstofuitstoot laten registreren? Dan kunt u de RDW een verzoek tot wijziging van de fijnstofuitstoot sturen. Dat kan alleen als u bewijsmateriaal aanlevert bij de RDW.

Als bewijsmateriaal kunt u het Certificaat van Overeenstemming (CvO) meesturen. U vraagt dit aan bij de importeur of fabrikant. Het CvO is het geboortebewijs van het voertuig. Daarin staan de waarden die de RDW bij toelating van het voertuig heeft overgenomen in het kentekenregister. De aanvraag van zo’n CvO kost mogelijk geld. Ook kan het zijn dat het CvO de gevraagde waarde niet bevat. Vraag hier van te voren goed naar bij uw importeur of fabrikant.

De TS geeft aan dat hij een CVO voor zijn voertuig heeft met daar dus op die euro5 waarde. Dus dat hele bouwjaren verhaal is n.v.t.
Of de TS ziet iets over het hoofd of de RDW heeft niet de gegevens welke op de afgegeven CVO staan.
Dus ben inderdaad benieuwd.
Ton camper
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 16:53
Locatie: Eersel

Re: (Te) ijverige ambtenaar RDW



Bericht door Ton camper »

Precies tonic. CVO (of COC) is leidend. Als daar, zoals in mijn geval EURO5 staat, is het EURO5. Zo simpel is het. Toen ik mijn camper heb ingevoerd heb ik natuurlijk het CVO laten zien bij de RDW in Veldhoven en hier hebben zo ook nog eens een kopie van gemaakt . Obv dit CVO hebben ze de emissieklasse vastgesteld op EURO5 wat dus ook correct is. Nogmaals; groot is mijn verbazing dat ik na 5 jaareen schrijven krijg waarin wordt medegedeeld dat de emissueklasse wordt teruggezet naar EURO4. Ik denk dat ik wel weet wat er aan de hand is. Hier heeft iemand gekeken naar het bouwjaar en gaat er vervolgens automatisch van uit dat diT EURO4 is. En dat is natuurlijk niet terecht omdat de motoren van Fiat opgewaardeerd zijn naar EURO5. Men neemt dus blijkbaar niet de moeite om eea te verifiëren alvorens dit aan te passen. Dat kan natuurlijk niet.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: (Te) ijverige ambtenaar RDW



Bericht door hathi »

Hopelijk gaan we het horen Ton,dat het COC leidend is ,mag wel zo zijn,maar vervalt (hier) als blijkt dat deze niet a/d Euro 5 norm voldoet,die regel geld volgend jaar ook wanneer er een roetfilter verwijderd is! Dus afwachten
Hans
Ton camper
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 16:53
Locatie: Eersel

Re: (Te) ijverige ambtenaar RDW



Bericht door Ton camper »

Hans, snap ik niet. Op het COC, afgegeven door Fiat, staat duidelijk “emissieklasse EURO5”. Daar staat geen woord Chinees bij. Waarom zou ik de roetfilter laten verwijderen ?
Plaats reactie