Betalen importcamper Duitsland

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Rieltje
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 06 jan 2020, 12:34

Betalen importcamper Duitsland



Bericht door Rieltje »

Een vraag voor de forumleden die een camper bij een dealer in Duitsland hebben gekocht:
Wij hebben vandaag het koopcontract ontvangen. Daar moet nog e.e.a. aan veranderd worden, maar grotendeels is het in orde. De dealer (betrouwbare merkdealer) verwacht nu dat we de camper betalen voor we hem ophalen. In Nederland is dit niet gebruikelijk, daar betaal je bij ophalen/aflevering. Hoe zijn jullie ervaringen?
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Betalen importcamper Duitsland



Bericht door frank_h »

Ik heb pas een auto geïmporteerd uit België, gekocht bij een nette garage. Ik heb enkele dagen voor het ophalen het bedrag overgemaakt, en van hen bevestigd gekregen dat het ontvangen was. Nu is deze camper waarschijnlijk een stuk duurder dan mijn 2hands auto. Misschien is het mogelijk ter plaatse te pinnen? Je moet dan wel vantevoren met je bank regelen dat je het bedrag ook kunt pinnen, meestal zit daar een maximum aan dat tijdelijk verhoogd kan worden.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Betalen importcamper Duitsland



Bericht door Zadowolony »

Onze dealer ging vrij kort nadat we onze nieuwe camper hadden opgehaald failliet! Dus nooit vooruit betalen. Wij hadden alleen een aanbetaling van een paar honderd gedaan zodat we ons gecommitteerd hadden aan de aankoop.

Ter plekke kan je pinnen of een overschrijving doen met je bank app als je het limiet verhoogd.
Is wel een Max van 50.000 per dag, maar dan eventueel resterende van een andere rekening overschrijven.
Gebruikersavatar
SkiRon
Berichten: 469
Lid geworden op: do 31 okt 2019, 18:04
Contacteer:

Re: Betalen importcamper Duitsland



Bericht door SkiRon »

Ik heb gewoon bij ophalen betaald met online overmaken, laptop mee, kan de verkoper meekijken, en bewijs van betaling kan je gelijk laten zien, bij mij stond het zelfs na 10 min op de rekening van de verkoper, das wel ongebruikelijk want normaal duurt dat 1 dag, Ik ga echt niet zoveel geld vooruit betalen, hooguit inderdaad een aanbetaling.
willemzon
Berichten: 1758
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Betalen importcamper Duitsland



Bericht door willemzon »

Online betalen naar buitenland duurt vaak 1,dag. Ik heb gewoon bij de dealer in dld per pinpas.
Ik heb ook een keer het bedrag contant meegenomen.
Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6324
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Betalen importcamper Duitsland



Bericht door Bas vd laar »

bij mij stond het zelfs na 10 min op de rekening van de verkoper,
Dat is wel snel.
Als je zelf bij een grote bank zit en de dealer ook dan duurt het inderdaad niet lang en kun je er in principe op wachten.
een kennis van me importeert veel auto's en doet het altijd op deze manier.
Pinnen is uiteraard het makkelijkste.
Joske
Berichten: 2509
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Betalen importcamper Duitsland



Bericht door Joske »

2 x een camper in Duitsland gekocht.
1 x privé en 1 x een handelaar.
2 x met een dikke envelop (gevuld) ter plekke betaald.
Het is al even (10 jaar) geleden. Het overboeken duurde toen minimaal 1 dag.
Wij vonden contant de beste / veiligste manier.
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 491
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Betalen importcamper Duitsland



Bericht door HJM »

Toen wij onze wilden betalen gaf dat toch gedoe, de verkoper verwachte cash, vond ik niet fijn maar " even" telebankieren gaat gewoon als thuis......mits limiet is aangepast. Ellende is de trage reactie van de Duitse bank, bij ons afgeschreven maar niet op de rekening van de verkoper.
Wij wisten dat het goed was maar hij wilde zekerheid en dus hebben we moeten wachten totdat hij het op zijn rekening zag staan.
Dus het gaat maar niet altijd vanzelf.
Succes en groeten,
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Betalen importcamper Duitsland



Bericht door iSonic »

Ik denk niet dat er een eenduidig antwoord is. Ook in Duitsland zullen verschillende dealers verschillende eisen stellen. Doe waar je je prettig bij voelt. En als je je niet prettig voelt bij de eisen van verkoper stel je wat anders voor? Pinnen moet kunnen ook bij grote bedragen. Anders even de bank bellen.

Edit: betalen voor ophalen: moet het geld op de rekening staan op de dag dat je hem komt halen? Of wordt er eentje besteld nu betalen en over 6 maanden halen? Vind ik nogal een verschil. In het eerste geval kun je het de dag ervoor overmaken (ff bij bank checken) of vragen of je kunt pinnen. In het tweede geval zou ik niet alles van te voren betalen maar misschien een voorschot.
tonic
Berichten: 2456
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Betalen importcamper Duitsland



Bericht door tonic »

Dit is een leuke patstelling. U wil 100% zekerheid maar dat wil de camperdealer ook. U wilt pas betalen als u de camper geleverd krijgt. En de dealer wil zijn camper pas meegeven als de betaling op zijn rekening staat.
Dat wordt dan een leuk verhaal want geld overmaken naar een buitenlandse rekening kan wel eens een dag duren.
Dus voor zekerheid zijn er een paar mogelijkheden: 1 u betaald cash. 2 u maakt binnen bij de dealer het bedrag over en dan wachten tot het geld op de rekening van de dealer staat. Dat kan dus een overnachting betekenen op kantoor :D :shock: . 3 U neemt een notaris in de arm die het bedrag op zijn rekening krijgt en na levering van de camper betaald de notaris de dealer. 4 U koopt een camper in Nederland.

Een aanbetaling zet geen zoden aan de dijk want het gaat de dealer erom dat het complete bedrag op zijn rekening staat voordat hij de camper meegeeft. En dan zit je dus met hetzelfde probleem zoals hierboven beschreven.
AadenAnke
Berichten: 13286
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Betalen importcamper Duitsland



Bericht door AadenAnke »

En dan is er nog de telefonische overboeking. Jij regelt het met jouw bank. Jij belt oké overboeken. Zij doen dat met een melding aan de bank van verkoper en die krijgt weer een belletje dat het er is en dat kan hij online controleren. Kost iets van ik meen een euro of 30. Maar voor vertrek ff langs de bank om je portemonnee te vullen is wel het makkelijkst.

Gr. Aad
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Betalen importcamper Duitsland



Bericht door iSonic »

tonic schreef:
za 04 jul 2020, 8:39
Een aanbetaling zet geen zoden aan de dijk want het gaat de dealer erom dat het complete bedrag op zijn rekening staat voordat hij de camper meegeeft. En dan zit je dus met hetzelfde probleem zoals hierboven beschreven.
Je moet wel lezen. Ik had het over een aanbetaling in het geval dat de camper besteld moet worden met langere levertijd.

Ik vind persoonlijk dat je alles wel meteen in extremen trekt. Er is niks gezegd over een pats stelling. Zoals ik het lees heeft dealer gesteld dat het geld in zijn bezit moet zijn als de camper gehaald wordt en is TS aan het verkennen of dat normaal is en of hij dat acceptabel vindt.

En ik vermeld nogmaals: volgens mij is het in nederland ook vrij normaal dat de camper betaald moet zijn op het moment dat hij gehaald wordt.
tonic
Berichten: 2456
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Betalen importcamper Duitsland



Bericht door tonic »

Ik heb ook gelezen en reageer niet direct op uw bijdrage. Er zijn een aantal berichten waarin mensen aangeven alleen een aanbetaling te willen doen. En dat ze vooraf het hele bedrag niet willen betalen.
Daar heb ik op gereageerd.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13428
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Betalen importcamper Duitsland



Bericht door hathi »

Dan vraag ik me af,waarom heb je bij dit bedrijf een camper koopt ,als je deze op voorhand al niet vertrouwd ?,gewoon s,morgens overmaken,heb je tevens bewijs,s,middags ophalen,je kan wel alles verzinnen
Hans
Plaats reactie