Camper verhuren: ervaringen en vragen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
JasperCampervans
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 26 jun 2020, 12:58

Camper verhuren: ervaringen en vragen



Bericht door JasperCampervans »

Hi camperfanaten! :-B

Sinds een half jaar ben ik de trotse eigenaar van een Pössl buscamper uit 2010.
Het bevalt fantastisch en we gaan er regelmatig mee op pad.

Toch staat hij nog redelijk vaak stil en brengt het aardig wat extra lasten met zich mee. Daarom besloten om hem ook te verhuren via Camptoo. Hij staat tot nu toe slechts twee weken online en ik heb al veel reserveringsaanvragen gekregen. Mede door de coronacrisis zijn campers erg in trek dus er is een groot tekort aan campers. :thumbup:

Het blijft altijd wel een beetje spannend om hem te verhuren natuurlijk en daarom lijkt het me goed om ervaringen en tips te delen!
  • Verhuur jij je camper en waarom (niet)?
  • Hebben jullie nog tips voor de verhuur?
Ik heb hier een persoonlijke link waarmee je je kunt

Edit Dafluc: link verwijderd.
Laatst gewijzigd door Dafluc op wo 01 jul 2020, 15:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Camper verhuren: Ervaringen en vragen



Bericht door Gino608D »

En wat levert die link jou op?
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Camper verhuren: Ervaringen en vragen



Bericht door seth_space »

c. Doorverwijslinks mogen niet gepubliceerd of verspreid worden zonder redelijke basis om te geloven dat de meeste ontvangers persoonlijke vrienden zullen zijn.
https://www.camptoo.nl/voorwaarden/voor ... sprogramma
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Camper verhuren: Ervaringen en vragen



Bericht door Cee Pee »

Ik verhuur zeker niet onder andere omdat wij er dan zelf niet mee weg kunnen, kans op schade is zeer wel aanwezig, je moet steeds al je prive spul er weer uithalen, de opbrengst valt tegen, verdubbeling houderschapsbelasting.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Camper verhuren: Ervaringen en vragen



Bericht door appellover »

Nooit verhuurd,maar wel keer uitgeleend aan onze dochter.
Nooit meer,wat een werk om al je spullen er uit te halen.
Wat hebben wij een spullen in die camper,lijkt wel een huis.
En dan alles weer terugbrengen.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 15:55
Locatie: Uelsen (Dld)

Re: Camper verhuren: Ervaringen en vragen



Bericht door Xenon »

AFgezien van wat hierboven al is genoemd m.b.t. uit- en weer inruimen van eigen spullen en extra kosten: we hebben wat jaren geleden ooit eens onze stacaravan een weekje verhuurd. Als je ziet hoe dan wordt omgegaan met jouw spullen (waar in ieder geval wij altijd zuinig op zijn), dan schieten je de tranen in de ogen. Dat ene weekje verhuur heeft meer sporen achtergelaten dan wijzelf in de 8 jaar ervoor bij elkaar wisten te verzamelen... Ja, borg, hebben we ingehouden, maar wordt je ook niet gelukkiger op. Nee, ik kan er gewoon niet tegen.
Nugget1
Berichten: 491
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 15:27

Re: Camper verhuren: Ervaringen en vragen



Bericht door Nugget1 »

Als je de camper ziet als een voertuig dat wat geld kan opbrengen om de lasten te verlichten, moet je het doen. Maar je noemt jezelf de trotse eigenaar van een camper. Dan levert verhuur waarschijnlijk veel hartzeer en weinig vreugde. Kun je dus je gevoel uitschakelen als een vreemde erin weg rijdt, verhuren maar.
Zo niet, niet doen.
AadenAnke
Berichten: 13180
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Camper verhuren: Ervaringen en vragen



Bericht door AadenAnke »

Als ik zie hoe er met huur campers wordt om gegaan :bang: :bang: klungelen met neer zetten, luiken die dicht waaien, luifel die soms bijna dubbel gevouwen wordt, slang voor toiletspoeling zo in de watertank :sick: :sick: :sick: als ik dat zie en er aan denkt dat ze dat ook met mijn camper zouden doen krijg ik een soort van moord neigingen! Extra verzekering premie, hogere houderschapbelasting praat ik nog niet eens over de veel hogere onderhoud en reparatie kosten. Nee de kinderen mogen hem zo meenemen en verder niemand.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19103
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Camper verhuren: ervaringen en vragen



Bericht door Aloys »

En behalve de 6 maanden houderschapsbelasting per jaar die je bij verhuur moet betalen, moet je de
verzekering goed regelen! Staat jouw verzekeraar verhuur van je camper toe? Is ie wel all-risk/volledig
casco verzekerd?
En hoe zit het met repatriëring, wanneer de huurder met pech blijft staan, vanuit het buitenland?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Camper verhuren: ervaringen en vragen



Bericht door Sandor Gora »

Als ik zie hoe een wonder van (veelal gevoelige) techniek een camper is, moet ik er niet aan denken die te verhuren of uit te lenen...
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Camper verhuren: ervaringen en vragen



Bericht door Peter12 »

Heb net de camper weer bijna helemaal op orde. Geen zin om binnen een half jaar alles nog eens over te moeten down. Dus geen verhuur voor mij. 1x een camper via Goboony gehuurd van een particulier en daar zag je meteen wat mensen met andermans spullen kunnen doen. Was door de eigenaar zelf altijd met liefde behandeld, maar het was meteen te zien dat de camper verhuurd werd. Kras hier, deukje dar in t meubilair enz. Was 1x door 'verkeerde' mensen gehuurd. Fout ingeschat door de verhuurder.
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
josé moncayo
Berichten: 1172
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 10:55

Re: Camper verhuren: ervaringen en vragen



Bericht door josé moncayo »

ola
.
En dan die onkunde van vooral nieuwe camperaars
dingen forceren enz.en de dingen die je pas ondekt als je hem zelf weer gebruikt.
Nee voor geen geld.
Ergernis weegt niet op tegen de opbrengst.
.
Maar goed dat is mijn mening
.
groet José
Beter een hond als vriend,
dan dat je vriend een hond is !!
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 488
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Camper verhuren: ervaringen en vragen



Bericht door HJM »

Denk dat ik liever een krantenwijk ga lopen dan onze camper verhuur!
Veel te eigen, als je om geld zit, ga lekker op pad en verhuur je huis, dat kunnen ze niet stuk rijden :wave:
Groeten,
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Camper verhuren: ervaringen en vragen



Bericht door Zadowolony »

Hier idem, ook het idee dat een ander op jouw matras slaapt is niet echt hygiënisch (hotel vind ik ook vies). Zal de camper ook niet uitlenen, ook niet aan familie.
Wel verhuren wij een vakantiehuisje, maar daar gaan wij zelf nooit in en het park doet het onderhoud.
Mochten we het ooit zelf gaan gebruiken dan gaat eerst de stoommachine door het hele huisje en nieuwe matrassen!
Plaats reactie