Voor een duppie op de eerste rang

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 694
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Voor een duppie op de eerste rang



Bericht door Adfur »

Net 2 weken door Nederland gekruist. Twee weken zonder camping sanitair en twee weken met geopend sanitair. We stonden afgelopen week op een camping. Er waren een 20-tal camperplaatsen voor de slagboom, waar je hutje mutje kon staan, met alleen stroom. water en mogelijkheid om toilet en water te lozen. Wij stonden met een ACSI kortingskaart op het toeristen gedeelte zo'n 500 meter van de ingang en betaalden daar € 20,= voor, zo'n €5,= meer als voor een camperplaats, maar met een zee van ruimte, een eigen waterkraan, afvoer en een kaart om te douchen. Tot onze verbazing zag je constant mannetjes en vrouwtjes op de fiets komen om het toilet te kunnen gebruiken. Dit bleken camperplaats gasten te zijn. Diverse keren zag ik ze met toilettas komen en vervolgens onder het mompelen van "jammer" weer verdwijnen, want voor douchen betalen, dat doen we niet. Ik vind dat als je in dit geval voor een camperplaats zonder sanitaire voorzieningen kiest, jezelf niet belachelijk moet maken om 500 meter te gaan fietsen om je grote boodschap te doen. Je hebt niet betaald voor het schoonmaken van het sanitair en laat campinggasten, die er wel voor betaald hebben wachten tot je uitgepoe... bent.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
PE1OPQ Theo
Berichten: 4584
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Voor een duppie op de eerste rang



Bericht door PE1OPQ Theo »

Ha ha geweldig zeg, en straks in een (ander) topic weer opscheppen over het vrij staan en hoe kut het is om op een camping te (moeten) staan.
Want we houden niet van slagbomen :mrgreen:
Ach ik denk dat dit van alle tijden is.

Theo
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Voor een duppie op de eerste rang



Bericht door Jan en Simonne »

Nou... :mrgreen:
Kweenie hoor, maar wij staan bijna altijd vrij en het zou niet in mijn hoofd opkomen, om dan ergens op een camping naar de wc te gaan.
Maar we gaan ook niet voor €15,- voor de slagboom van een camping staan en dan nog niet eens de faciliteiten mogen gebruiken.
Dat vind ik dan weer niet kunnen, beetje vreemd.
Maar er zijn kennelijk zat mensen, die daar graag 15 euries voor neertellen.
Ik kan dat echt geen duppie noemen.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Voor een duppie op de eerste rang



Bericht door javanes »

Nog niets eens voor duppie.

Afgelopen weken tijdens wat overnachtingen in Nederland en Duitsland ook op betaalde camperplaatsen gestaan. Betaling via een automaat.

Als je dan ziet dat er door velen niet betaald wordt omdat er geen controle is. Foutje van de Gemeente.
Men kijkt eens naar automaat; haalt de schouders op en loopt weer weg.
Deze Jan Doedel betaalt wel want met de opbrengst worden tenslotte de plekken in stand gehouden.

Zo maar een paar voorbeelden:
Nederland:
Kampen
Zutphen

Duitsland:
Minden
Nordhorn
Kleve

En zo zullen nog vele zijn. :bang:
Laatst gewijzigd door javanes op vr 26 jun 2020, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Voor een duppie op de eerste rang



Bericht door Jan en Simonne »

Wat ik dus echt vreemd vind, is dat je voor die €15,- niet eens gebruik mag maken van de voorzieningen kennelijk.
Weet je wel zeker, dat dat niet mag?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Voor een duppie op de eerste rang



Bericht door appellover »

Elk jaar komen er honderdduizenden campers in najaar en winter hier naar zuiden en velen willen gratis staan en water en afvoer,ikzelf behoor daar ook toe hoor.
Camper is al duur zat en als ik op camping ga staan koop ik liever een caravan.
Verbaas me er elk jaar weer over hoe creatief camperaars zijn om alle luxe te kunnen gebruiken en niet hoeven te betalen.
Kastjes lantaarnpalen openbreken om elektra af te tappen voor de kachel,bluswater slangen afrollen.
Scheelt zomaar 400€ per maand dus 2400€ elke winter.
Ieder is gelukkig weer anders maar wij vinden het avonturen met camper juist leuk door al die p4n plekjes,waar je soms weggestuurd of beboet wordt.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Voor een duppie op de eerste rang



Bericht door de Jonckheer »

Is €15 per nacht niet een beetje veel voor een camper plek zonder voorzieningen? Ik weet er genoeg waar je dan €5 betaald. Maar ja, dat is dan in Duitsland he, kennelijk ietsje minder van het zakkenvullen dan hier. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80398
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Voor een duppie op de eerste rang



Bericht door Dafluc »

Ik ben het er helemaal mee eens dat je niet in een ander zijn beurs moet kijken. Heel moe word ik van het non-argument over de hoge aanschafprijs van een camper en de goedkope of gratis camperplaats. Wie dit argument gebruikt heeft er gewoon helemaal niets van begrepen. Ik mag met een camper uit wat voor prijsklasse dan ook daar staan waar ik wil. Daar koop je zo'n ding namelijk voor. En ik bepaal helemaal zelf wat dat mag kosten. Net zoals je zelf ervoor kiest om te koken of uit te gaan eten. En hoe vaak het ene kan en het andere helemaal geen straf is. Maar. Als je ergens gebruik wilt maken van de voorzieningen moet je er ook voor betalen. Met je fiets vanaf de gratis camperplaats naar het sanitairgebouw van de dichtsbijzijnde camping fietsen is inderdaad wel een beetje erg zielig. En geeft de camperaar een slechte naam. Als je er geen geld voor hebt moet je het ook niet gebruiken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
peter possl
Berichten: 234
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 22:48
Locatie: hoorn

Re: Voor een duppie op de eerste rang



Bericht door peter possl »

BRAVO Dafluc, prima gezegd.!!!!!
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Voor een duppie op de eerste rang



Bericht door Marco Polo »

Beestje bij zijn naam noemen.
Is diefstal.
Maar als de armen dat doen dan mag dat ;-)
Want daarvoor gelden andere normen en waarden.
Want die rijke stinkerds uit het gooi houden zich toch ook niet aan normen en waarden en waarom zou een arme camperaar dan dat wel moeten doen?
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Voor een duppie op de eerste rang



Bericht door thole »

Volkomen mee eens , iedereen die reist weet dat er schandalig misbuik gemaakt wordt van voorzieningen op campings zonder ervoor te willen betalen, we staan immers vrij.
Ik zou tig voorbeelden kunnen noemen, degene die in Marokko naast een camping stond en daar s 'nachts zijn stroomkabel over de muur gooide en aan sloot spande de kroon. Vrij staan ? Amehoela, om maar eens een ouderwetse uitdrukking te gebruiken, je reinste zuinigheid van deze losers. :bang:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Voor een duppie op de eerste rang



Bericht door Marco Polo »

En water en afvalwaterafvoer is vaak ook nog wel goedkoop of gratis aan te komen.
Maar dan moet je natuurlijk wel in je camper op de pot willen en de legkast uit je douchecabine sleutelen :P :D

Als “arme camperaar” moet je natuurlijk niet af hoeven zien met die vieze poepdoos terwijl er naast je een prachtig glanzend toilet gebouw staat te shinen :D
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Voor een duppie op de eerste rang



Bericht door Jan en Simonne »

Ik vraag me echt nog steeds af, of je voor die €15,- geen gebruik mag maken van de voorzieningen.
Dat is toch te gek eigenlijk?
Welke camping was dat?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Voor een duppie op de eerste rang



Bericht door thole »

Ik denk dat het hier om meer gaat dan die ene camping.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Plaats reactie