Buscamper groot genoeg met z'n vieren?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Bonez
Berichten: 7
Lid geworden op: za 06 jun 2020, 15:12

Buscamper groot genoeg met z'n vieren?



Bericht door Bonez »

Hi,

Wij overwegen om in Juli 2 weken een camper te huren om op de bonnefooi te reizen naar waar het weer mooi is. Duitsland, Frankrijk of misschien zelfs Nederland :-) We zijn met 4 personen, 2 volwassenen en 2 kinderen van 11 en 8.
We zijn geen ervaren kampeerders, we hebben een paar jaar geleden een keer 4 weken een grote camper in Australie gehuurd.
Een buscamper (T5 ofzo) lijkt ons handig vanwege zn compacte omvang en ik lees overal dat ze in principe voor 4 personen zijn. De kinderen kunnen 's avonds tegelijk met ons naar bed, dus dat is geen probleem. Maar wat is jullie ervaring; is het kamperen of wordt het creperen met zo'n buscamper en kunnen we toch beter voor iets groters gaan?

Bij voorbaat dank!
Bonen
AadenAnke
Berichten: 13282
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Buscamper groot genoeg met z'n 4en?



Bericht door AadenAnke »

Wij zijn met zijn 2e en hebben zelf L4h2 een stuk groter dan een VW T5 die is wel erg klein hoor. Zolang het mooi weer is en van het moment van opstaan tot naar bed gaan buiten geleefd word zal het wel gaan. Is natuurlijk ook afhankelijk van waar je gaat staan op een camping (toilet van camping dag en nacht gebruiken) of op CP/vrij/wild met gebruik van eigen toilet e.d. denk ik toch dat de een groter formaat beter geschikt is.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Buscamper groot genoeg met z'n 4en?



Bericht door Zadowolony »

Wij hebben een buscamper van bijna 6,40 m en ik zou er niet graag met z’n vieren in willen zitten. Bus is smaller dan gewone camper. Wij hebben er ook nog een bustent bij voor meer leefruimte als we ergens langer staan.
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Buscamper groot genoeg met z'n 4en?



Bericht door Navigator »

Wij hebben ervaring met een VW T3 en twee kinderen. Wij sliepen in een voortent en de kids in het bed in de camper. De weersomstandigheden vormen inderdaad een uitdaging. Bij slecht weer als je met z'n vieren wilt binnen zitten is dat voor een dag geen probleem.

Als het slechte weer een week aanhoudt moet je elkaar wel heel erg aardig vinden.......
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8474
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Buscamper groot genoeg met z'n 4en?



Bericht door EasyBee »

Met de vele handige weer apps is vooruitkijken makkelijk. Als het een week slecht weer gaat worden, moet je weggaan de mbv die app kijken welke kant het beter is. Vorig jaar in het voorseizoen en in het naseizoen weggeweest en in 10 weken tijd 2 keer een dag regen, telkens bij de Frans Belgische grens.
Voordeel van een camper. Je bent zo weg.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31972
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Buscamper groot genoeg met z'n 4en?



Bericht door Bob Diesel »

Nu in/voor Juli nog een camper huren :roll: suc6
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Audiofiel
Berichten: 686
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 23:01

Re: Buscamper groot genoeg met z'n 4en?



Bericht door Audiofiel »

Zijn nog steeds huurcampers te vinden hoor.
An apple a day keeps the doctor away... (if your aim is good)
Gebruikersavatar
Audiofiel
Berichten: 686
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 23:01

Re: Buscamper groot genoeg met z'n 4en?



Bericht door Audiofiel »

On-topic: een buscamper met zijn vieren is prima te doen, maar een camperbus is snel te klein. Een Pössl Vario 545 is bijvoorbeeld heel ruim voor 2 volwassenen en 2 kinderen en veel bagageruimte op slechts 5,45m lengte. Een Weinsberg 601K of 601DQ of equivalent Knaus Family of Solution biedt ook voldoende ruimte op 6,00m. En voor het slapen hoef je niets om te bouwen, alles kan blijven liggen.

Voor ons vieren (2 volwassenen, 2 kinderen van 4 en 13) is dat in ieder geval ruim voldoende. Wij houden ruimte en laadvermogen over en hebben dan alles mee voor de vakantie, inclusief een hoop klimspullen en/of kanospullen.

Overeenkomst tussen een buscamper en een camperbus is dat je er bijvoorbeeld met 4 man in kunt slapen. Verschil is dat de camperbus dan geen leefruimte meer over heeft en geen aparte natte cel (badkamer/wc). Als je altijd buiten bent en alleen binnen slaapt niet zo'n probleem, maar bij eens een dagje slecht weer is het een groot verschil.
Laatst gewijzigd door Audiofiel op za 06 jun 2020, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
An apple a day keeps the doctor away... (if your aim is good)
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Buscamper groot genoeg met z'n 4en?



Bericht door de Jonckheer »

Wat is er dan zo handig aan, aan zo'n klein busje? Je gaat er niet de stad mee in neem ik aan? En voor de rest is het alleen maar onhandig zoals elke dag bedden maken en weer opruimen, geen plek om je kont te keren, een piepklein keukentje, geen toiletruimte, enz.
Je moet er maar zin in hebben, zeker als je al ervaring hebt met een grotere camper, dan is het een flinke stap achteruit.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80403
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Buscamper groot genoeg met z'n 4en?



Bericht door Dafluc »

Toch rijden er heeeeel wat meer mensen met een buscamper dan met een omgebouwde touringcar. De buscampers zijn niet aan te slepen. Moeten toch ook voordelen aan zitten. Dat niet iedereen die ziet of blieft maakt daarbij niet uit.
Afbeelding
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Buscamper groot genoeg met z'n 4en?



Bericht door de Jonckheer »

Ik geef alleen een mening, mag dat alsjeblieft?
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Buscamper groot genoeg met z'n 4en?



Bericht door Peter12 »

De voordelen van de buscamper zitten hem vooral in de kosten, niet in de ruimte in ieder geval.
Ik snap dat je een buscamper ook rijdt vanwege makkelijk manoeuvreren, maar met zijn vieren in een krappe T5? Dan hoop ik inderdaad dat je erg mooi weer hebt.
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
Audiofiel
Berichten: 686
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 23:01

Re: Buscamper groot genoeg met z'n 4en?



Bericht door Audiofiel »

Met een buscamper kun je ook op plekken komen waar een grote niet kan komen. :thumbup:
An apple a day keeps the doctor away... (if your aim is good)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80403
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Buscamper groot genoeg met z'n 4en?



Bericht door Dafluc »

Jazeker mag dat Nico. Ik stoorde me aan het afkraken. Alles kleiner als een vrachtwagen is te klein. Staan op een camping is verkeerd. Als je geen centrale verwarming hebt met een badkuip en geiser is het behelpen. Kortom, iedereen die het anders doet dan Nico heeft er niks van begrepen. Als je ziet hoeveel buscampers worden verkocht dan moet zo'n ding toch echt ook een heleboel voordelen hebben. Dat jij er geen hoeft mag je uiteraard helemaal zelf weten. Maar om dan weer meteen te roepen dat het niks is. Het is niks voor jou. Dat is wat anders.
Maar met zijn vieren zou ik er voor de kids een tentje aan wagen. Paar tientjes en heel wat meer ruimte.
Afbeelding
Plaats reactie