Vrij staan, camperplaats of camping?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Vrij staan, camperplaats of camping?



Bericht door Marco Polo »

Hadden van de week in Heimbach een bejaard echtpaar uit Keulen voor ons staan. T3 busje in flower power uitmonstering.
Portapottie erin.
Klein campingkoelkastje erin.
Ze moesten ook wel buiten verblijven want zelf pasten ze er nauwelijks meer bij.
Maar zag er wel “gemütlich” uit.
Zou niet willen ruilen, dat dan weer niet :D :D
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Vrij staan, camperplaats of camping?



Bericht door gjvonk »

Dat niet alleen: als de portapotti gebruikt moet worden, wil je als medebewoner niet eens binnen verblijven.

Nee ben ik toch blij dat wij qua sanitaire voorzieningen makkelijk 4 volle dagen vrij kunnen staan en dankzij de indeling van onze bus hoeft er nooit iemand even buiten te wachten. De SOG zorgt ervoor dat we binnen ook nooit last van vervelende luchtjes hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Roadboy
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 28 mar 2018, 14:47
Locatie: Midden Limburg

Re: Vrij staan, camperplaats of camping?



Bericht door Roadboy »

Roadboy schreef:
vr 05 jun 2020, 20:46
Juist terug van 2 weken camperen in Gelderland, Overijssel, Drenthe, Groningen en Friesland. Alles op gratis cp en slechts 1 waar men een vrije bijdrage anoniem in de bus mocht deponeren. Ik heb dat bij deze vriendelijke eigenaren zeker gedaan temeer daar ik zelfs 2 dagen lang hun kano mocht gebruiken. Vergoeding of huur voor de kano, nee hoor, gebruik hem maar en heb veel plezier. Kijk daar wordt een mens blij van.
Ik had het eerlijk gezegd niet verwacht, maar het vrij camperen kan dus wel nog in Nederland.
We hebben een paar heerlijke weken gehad dankzij de diverse gemeentes en particulieren.

Groet, Jo
Laat ik nu juist op You Tube https://www.youtube.com/watch?v=cC1OA-e2IsI een filmpje zien van enkele gratis plaatsen waar wij zijn geweest.

Groet, Jo
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1936
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Vrij staan, camperplaats of camping?



Bericht door Zadowolony »

Vandaag voor het eerst naar een camperplaats geweest want alle campings waren dicht in die buurt.
We zijn niet gebleven, want we voelden ons er niet prettig, helemaal alleen in een afgelegen stuk bos.
Reden af en toe van die lugubere types langs.
We zijn dus nog niet overtuigd, misschien in het seizoen nog eens uitproberen........
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Vrij staan, camperplaats of camping?



Bericht door rijschoollucassen »

Ik denk dat deze vreemde tijden ook niet echt representatief zijn voor de beleving 'camperplaats'. Probeer maar eens een wat grotere, met wat voorzieningen. Sommigen schuren echt tegen camping aan. Wij vinden het ook niet altijd prettig om moederziel alleen te staan, hoewel sommige plaatsen zo'n goed gevoel geven dat het niet uitmaakt.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Vrij staan, camperplaats of camping?



Bericht door dieseltje+ »

Waar/welke is dat?
Afgelegen stuk bos alleen.....dat spreekt ons enorm aan.
Mag via pb.
Alvast bedankt.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Vrij staan, camperplaats of camping?



Bericht door appellover »

Afbeelding
Wij balen er juist van als er nog een camper komt.
Ach, we zijn gelukkig allemaal verschillend.
Nadeel : geen schotelontvangst en op dat plekje ook geen enkel bereik van 2,3 of 4 G.helemaal niks alleen rust.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Vrij staan, camperplaats of camping?



Bericht door Camperic »

appellover schreef:
wo 11 nov 2020, 22:04
Nadeel : geen schotelontvangst en op dat plekje ook geen enkel bereik van 2,3 of 4 G.helemaal niks alleen rust.
Moet hierbij meteen aan de beroemde uitspraak van "De Kromme" denken :wink:
Zadowolony schreef:
wo 11 nov 2020, 21:10
Vandaag voor het eerst naar een camperplaats geweest want alle campings waren dicht in die buurt.
We zijn dus nog niet overtuigd, misschien in het seizoen nog eens uitproberen........
De ene camperplaats is de andere niet, zie bijvoorbeeld het topic "Raad het plekje".
Daar staan camperplaatsen bij waar ik nog niet zou willen staan voor een kop koffie en andere waar ik na meerdere nachten nog niet weg zou hoeven :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Vrij staan, camperplaats of camping?



Bericht door camilo »

@appellover: is dat niet toevallig bij het Santuario Nra. Sra. de la Esperanza? Buiten het seizoen is daar geen hond te bekennen (op die ene vriendelijke zwerfhond na die zich bij het ontwaken voor de deur van de camper bleek te hebben genesteld!) Was dit toch niet je stekje, dan moet je er vooral eens gaan kijken: waar plaats is voor duizenden stond ik begin oktober vorig jaar helemaal alleen, met alle faciliteiten nog open.
Laatst gewijzigd door camilo op do 12 nov 2020, 9:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Vrij staan, camperplaats of camping?



Bericht door Jan en Simonne »

dieseltje+ schreef:
wo 11 nov 2020, 21:27
Waar/welke is dat?
Afgelegen stuk bos alleen.....dat spreekt ons enorm aan.
Mag via pb.
Alvast bedankt.
Hier nog iemand.
Daar houden we van.
Ik wil ook wel graag een pb'tje.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1936
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Vrij staan, camperplaats of camping?



Bericht door Zadowolony »

Pb gestuurd. Het is niet in het bos, maar een veld tegen het bos aan. Wel een groot natuurgebied (Maasduinen) met aan beiden zijden van de provinciale weg bos en meren. Prachtig gebied.
Omgeving nieuw Bergen / Well.
Van de zomer ook geweest, maar wel op een camping, heerlijke vakantie gehad daar.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Vrij staan, camperplaats of camping?



Bericht door appellover »

Klopt hoor is Calasparra,later vond ik plek waar je wel schotelontvangst hebt,geen 3G in die omgeving.

Afbeelding

Het is soort klooster uitgehouwen in rotsen en miljoenen steentjes.

Ongelooflijk monnikenwerk.
120 km van mijn huis,maar mag er nu niet naar toe,is regio Murcia.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Vrij staan, camperplaats of camping?



Bericht door camilo »

Kon niet missen: zo'n geweldige plek. Toch even m'n dashcambeelden (ik schrijf elke avond alle beelden weg op AVCHD, inmiddels honderden uren vastgelegd) gecheckt en het kon ook niet missen: je stond echt helemaal achteraan, aan het riviertje. Vorig jaar was m'n tweede keer daar, op doorreis naar het Almeria Western Filmfestival in Tabernas. Dit jaar door corona geen live-festival, anders had ik hier weer een tussenstop van een paar dagen gemaakt.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Vrij staan, camperplaats of camping?



Bericht door hathi »

Ik ga er van uit dat je overal moet betalen,en als het dan een keer gratis is,mooi meegenomen,..............stond eens in Rinteln,ging ik vragen aan mijn Duitse buurman,waar ik hier moest betalen,vroeg deze of ik Hollander was,ik zei ja,zei hij oh ich dachte alle Holländer wissen,wo es umsonst ist :bang:
Hans
Plaats reactie