VW camperbus met 413.000km kopen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
kampertjes
Berichten: 1201
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: VW camperbus met 413.000km kopen?



Bericht door kampertjes »

Een eigenbouw, 15 jaar oud en ruim 4 ton op de klok. Van een bouwjaar met veel problemen....(vanaf 2007 werd het wat beter). Ik zou er met een hele wijde boog omheen lopen.
Snap je opmerking over verkoopwaarde kaal 5500 niet zo.
Dit is echt veel geld!
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10161
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: VW camperbus met 413.000km kopen?



Bericht door Peter LMC »

Ik vind hem te duur en te veel kilometers gelopen.
Met ruim 4 ton op de klok komt dit blok aan zijn eind.
Ik zou het risico niet willen lopen.
Een motorrevisie loopt in de duizenden Eurie's.
En veel zelfbouwers vragen er de prijs voor die een fabrieks camper kost, van het zelfde bouwjaar en model.
Zo oriënteren zich op internet bij de handelaren en dealers en denken er dan zelf ook dat bedrag voor te kunnen vragen.
Zo juist nog een, veel te dure, eigenbouw voorbij zien komen.
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: VW camperbus met 413.000km kopen?



Bericht door AadenAnke »

Inderdaad lijkt mij de prijs erg hoog. Maar het is een VW busje niet het meest gewilde type maar toch. Als je 2 linker handen heb en voor alles naar een bedrijf moet loop je financieel leeg. Kan en wil je bijna alles zelf doen is dat een ander verhaal. Ik persoonlijk ging voor een ander merk iets met een ster zeg maar. TS veel wijsheid in je beslissing met nog meer plezier van de camper die je koopt!

Gr. Aad
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: VW camperbus met 413.000km kopen?



Bericht door DiffRental »

Zat al met verbazing te lezen dat niemand iets van de prijs zegt op pagina 1.

Is het omdat er een kampeerwagen kenteken bij zit dat het ineens dubbel goud waard is?
Post de link eens van de advertentie!
Groeten Peter
Ingewater
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 25 mei 2020, 10:59

Re: VW camperbus met 413.000km kopen?



Bericht door Ingewater »

kampertjes schreef:
ma 25 mei 2020, 16:47
Een eigenbouw, 15 jaar oud en ruim 4 ton op de klok. Van een bouwjaar met veel problemen....(vanaf 2007 werd het wat beter). Ik zou er met een hele wijde boog omheen lopen.
Snap je opmerking over verkoopwaarde kaal 5500 niet zo.
Dit is echt veel geld!
Ja ik denk dat we ons antwoord al hebben en een deurtje verder kijken😁
Ingewater
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 25 mei 2020, 10:59

Re: VW camperbus met 413.000km kopen?



Bericht door Ingewater »

DiffRental schreef:
ma 25 mei 2020, 17:51
Zat al met verbazing te lezen dat niemand iets van de prijs zegt op pagina 1.

Is het omdat er een kampeerwagen kenteken bij zit dat het ineens dubbel goud waard is?
Post de link eens van de advertentie!

Ja we zijn nu wel wat meer tot inkeer gekomen, er zit waarschijnlijk veel emotionele waarde voor de verkopers aan de camper, want zelf ingebouwd, fijne vakanties gehad etc etc maar ze verkopen het met een prijs van een normale camper met "originele " inbouwapparatuur.

Hierbij de link voor de geïnteresseerden:

http://link.marktplaats.nl/m1548905584? ... ialbuttons
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: VW camperbus met 413.000km kopen?



Bericht door AadenAnke »

Kijk ook eens op dit forum bij campers te koop. Nee die van mij staat er niet bij! :cheers:

Gr. Aad
pwhooftman
Berichten: 1822
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: VW camperbus met 413.000km kopen?



Bericht door pwhooftman »

Ik heb zelf vorig jaar een zelfbouw T4 lange wielbasis met 225.000 km uit 2002 gekocht voor 7700. Ook flink aan de prijs, en ook nog wel in verder onderhoud moeten investeren. Maar dat verdien ik terug door hem te verhuren :-).

De prijs voor de T5 lijkt erg hoog, maar er wordt ook 30.000 gevraagd voor de originele VW T5 California's uit 2005 :crazy: Ze zijn gewild dus er wordt de hoofdprijs gevraagd.

De kale verkoopprijs van een T5 uit 2005 met 4 ton op de klok zit eerder onder de 4000 dan rond de 5500, dus is de eigenbouw je + 10.000 waard. Ik zie veel mooiere exemplaren staan (bijvoorbeeld uit 2011) voor rond de 5500, en het lijkt me sterk dat je die niet voor 10.000 kan laten ombouwen tot camper. Heb je wel een 6 jaar jonger exemplaar, waar je het langer mee uitzingt in de milieu zones.

De markt voor VW busjes is raar: ex. bedrijfswagens vanaf enkele duizenden euro's, stop er zelf voor 3000 aan campermateriaal in en je kunt een 1 voor de prijs zetten die je er zelf ingestoken hebt.

De VW T5 wordt op het liefhebbersforum www.weetjewel.nl een beetje als karakterloze variant op de T4 gezien, en te oud om mooi te zijn zoals de T6. Maar ik lees dat het wel een modernere auto is, stiller en veiliger. Over het algemeen wordt de T5 als minder betrouwbaar gezien dan de T4, en waar bij de T4 de 2.5tdi het betrouwbaarst is, schijn je die bij de T5 juist te moeten vermijden en voor de 1.9Tdi te moeten gaan.

Denk ook na of je een long wheel base wilt hebben, scheelt iets van 40 centimeter, maar bij de onze betekent dat dat je het bed altijd intact kan laten en toch de koelkast in kan en zo. Het scheelt een stuk ruimte.

Enne, ze zijn gewoon erg leuk die camperbusjes, dus als je het er voor over hebt: doen. Geluk is te koop :-)
Ingewater
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 25 mei 2020, 10:59

Re: VW camperbus met 413.000km kopen?



Bericht door Ingewater »

Kijk ook hier heb ik wat aan :)
We zijn in eerste Instantie blind gegaan ervoor en zien nu later na wat meer graafwerk dat we gewoon even pas op de plaats moeten houden en verder kijken.
Eentje kopen en zelf bouwen zagen we eigenlijk niet zo zitten want waar begin je in hemelsnaam, want we zijn allebei echt 0.0 technisch. Maar met jouw voorbeeld kan het nog wel eens realiteit worden qua kosten ook.
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 25 mei 2020, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6302
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: VW camperbus met 413.000km kopen?



Bericht door Bas vd laar »

Hier kan je financieel zo op leeg lopen, pas maar op.
Straks kost hij je na wat reparaties meer dan 20.000 euro en dan ben je hem beu en wil je er vanaf.
Blijkt hij nog 8000 op te brengen.

Dit bedrag voor een zelfbouw bus met deze kilometers is echt veel te hoog.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: VW camperbus met 413000km kopen?



Bericht door Bob Diesel »

AadenAnke schreef:
ma 25 mei 2020, 17:57
Kijk ook eens op dit forum bij campers te koop. Nee die van mij staat er niet bij! :cheers:

Gr. Aad
Dat zeg ik :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
kampertjes
Berichten: 1201
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: VW camperbus met 413.000km kopen?



Bericht door kampertjes »

Ik heb er 1 gehad, van 2007. Kocht m met 65000 op de klok en nog geen 4 jaar oud. Originele en echt mooi. Alleen liep er helemaal op leeg. Echt niet te geloven wat dat kreng me gekost heeft. Nooit weer...
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10161
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: VW camperbus met 413.000km kopen?



Bericht door Peter LMC »

Ja dat zeg ik Bob.
Veel te duur.
Ze vragen de prijs van een fabriekscamper.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: VW camperbus met 413.000km kopen?



Bericht door de Jonckheer »

VW is heilig verklaard, wat een gekkigheid. En dan dat gezeur weer over Action olie, alsof Action een eigen raffinaderij heeft waar ze expres inferieure olie maken. Als je weet dat Action olie van Shell en Valvoline verkoopt en dat hun eigen merk bij Kroon vandaan komt waar slaat zo'n denigrerende opmerking dan op? Bovendien ben je natuurlijk helemaal daas als je in een blok wat 1 liter op 2500 km verbruikt peperdure olie gaat gooien want dan is de goedkoopste goed genoeg. Verversen gaat dan automatisch en zonder aftappen. :lol:
Lekker laten staan dat hok en verder kijken naar eventueel ander merk busjes die vaak beter en goedkoper zijn.
Plaats reactie