Poetsmachine?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7486
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Poetsmachine



Bericht door ducati 900 »

roma schreef:
wo 13 mei 2020, 11:49
Ik zie hier een goedkopere met een handgreep, zodat je hem goed met 2 handen vast kan houden:
https://www.koopjedeal.nl/wolfgang-germ ... JMQAvD_BwE
Deze is nog goedkoper:

https://www.ebay.de/itm/Set-Poliermasch ... 3572233442

Je kunt met deze machine's ook polijsten maar die uit mijn 1 e lnk is daar wel iets beter in.

Zelf heb ik deze maar je moet het inderdaad wel in stukjes doen.

https://www.ebay.de/itm/Profi-Poliermas ... 2992655536

Ben
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Poetsmachine



Bericht door Gino608D »

appellover schreef:
wo 13 mei 2020, 12:03
Als ik je zo hoor kun je beter uitbesteden ,een camper is heel groot om te poetsen ook met machine .
Heb het paar dagen gelden (gedeelte) gedaan ,heb er nu nog pijn in mijn armen van,wat een klus kwam geen einde aan ,wat is 7,5 meter dan een eind .
Maar een machine van 800 of 900 watt heeft wel genoeg power .


Met vriendelijke groet
Ron
De mijne is iets meer dan 8 meter. Als ik teveel doe krijg ik spieruitval en dan moet ik drie weken wachten totdat het weer terug komt. Gelukkig weet ik inmiddels wel wanneer ik moet stoppen, maar dat zou zomaar al na 15 minuten kunnen zijn.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Poetsmachine



Bericht door bupozaanstad »

Uit ervaring kan ik zeggen dat een excentrische machine er voor zorgt dat je na een half uur werken behoorlijk trillende armen overhoud. Niet aan beginnen dus in jouw geval.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Will
Berichten: 3556
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Poetsmachine



Bericht door Will »

Gino608D schreef:
wo 13 mei 2020, 11:45
Zo wilde ik het al gaan doen, maar door de extra handelingen duurt het alleen langer. Ik heb een spierziekte en ik denk dat ik hooguit een uurtje per keer wat kan doen. Wellicht is dat nog minder.
Ik heb pas een polijst poets machine gekocht niet aan beginnen veel te zwaar voor u vooral als je met de spieren tobt.
Ik zou dat ding op uw foto gebruiken en anders laten doen.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Poetsmachine



Bericht door Gino608D »

Het probleem zit in mijn zenuwen. Die kunnen heel slecht tegen afknelling en overbelasting.

https://www.spierziekten.nl/overzicht/e ... uropathie/
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
JohnN
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 30 jul 2010, 10:19
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Poetsmachine



Bericht door JohnN »

Blijven de stickers e.d. op de camper wel heel bij het gebruik van zo'n machine?

John
John
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7486
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Poetsmachine



Bericht door ducati 900 »

Will schreef:
wo 13 mei 2020, 12:45
Gino608D schreef:
wo 13 mei 2020, 11:45
Zo wilde ik het al gaan doen, maar door de extra handelingen duurt het alleen langer. Ik heb een spierziekte en ik denk dat ik hooguit een uurtje per keer wat kan doen. Wellicht is dat nog minder.
Ik heb pas een polijst poets machine gekocht niet aan beginnen veel te zwaar voor u vooral als je met de spieren tobt.
Ik zou dat ding op uw foto gebruiken en anders laten doen.

Mvrgr.Wil
Dat ding op de foto van TS trilt, tenminste die die ik eerst had en het na 3 minunten begaf.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Poetsmachine



Bericht door bupozaanstad »

John met een excentrische machine geen probleem met stickers maar het type haakse slijper is niet echt sticker vriendelijk in een ongeoefende hand, deze wordt snel warm in het hart van de polijstpad.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6319
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Poetsmachine



Bericht door Bas vd laar »

Neem de goede raad ter harte:
Koop een excentrische polijsmachine, het is namelijk ontzettend moeilijk om met een normale polijstmachine een goed resultaat te behalen op dergelijke grote oppervlakken.
Als je het niet juist doet ( en je gaat gegarandeerd de fout in met een normale polijstmachine ) en je ziet je camper buiten in de zon dan kun je hem wegbrengen naar een professioneel bedrijf om alles opnieuw te laten doen.
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Poetsmachine



Bericht door DiffRental »

Lekker uitbesteden en zelf misschien wat kleine klusjes aan de camper doen.

Als je slecht tegen trillingen kan dan zal geen enkel apparaat bruikbaar zijn.
Wil je het toch proberen, neem dan een dual action (excentrische) machine en een 3 in 1 product. (polijsten en wax in 1 handeling)
Groeten Peter
Gebruikersavatar
dethleffsi6810
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 23 sep 2015, 21:19
Locatie: brabant-valkenswaard

Re: Poetsmachine



Bericht door dethleffsi6810 »

hoi Gino ik heb hier zo'n machine van de Lidl heeft inderdaad niet veel kracht,maar voor in de was te zetten zal het wel lukken,als je hem wilt lenen/proberen laat maar horen woon ook in Valkenswaard.gr Theo
Theo
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: Poetsmachine



Bericht door saagstree »

Is polijsten ook niet een beetje heel fijn schuren?
Ik heb gehoord dat de laklaag op de alu. plaat erg dun is ga je er dan niet snel door de laklaag heen?
Wat is een goed middel om te polijsten en wat is een goed poets middel en moet dit altijd machinaal of kan het ook met de hand?
En wat die excentrische machines betreft, wij als schilder gebruikte deze ook de schuurzool maakte een elips beweging en als je tegen een hoek of opstaande rand kwam maakte deze een heen en weer beweging zo dat je wat je veel hoort bij die dhz. machientjes die alleen maar een cirkel draaien het slaan tegen de rand van bv. het kozijn.
van extra trillen heb je geen last maar dan moet je wel investeren in een prof. machine.
Wij zijden altijd de machine moet het werk doen.
geniet van elk vrij uurtje
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Poetsmachine



Bericht door Gino608D »

dethleffsi6810 schreef:
wo 13 mei 2020, 19:04
hoi Gino ik heb hier zo'n machine van de Lidl heeft inderdaad niet veel kracht,maar voor in de was te zetten zal het wel lukken,als je hem wilt lenen/proberen laat maar horen woon ook in Valkenswaard.gr Theo
Dank je voor je aanbod. Ik kan van iemand van het forum een excentrische poetsmachine lenen om eens te testen hoe het gaat. Ik wil dat eens proberen.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
mMario
Berichten: 826
Lid geworden op: zo 20 nov 2011, 18:30
Locatie: Hoogkarspel

Re: Poetsmachine



Bericht door mMario »

Het is inderdaad een zware klus om je camper weer met cleaner en wax te behandelen. Ik doe-het-zelf ook in delen en na een paar uur ben ik het weer zat. Maar al doe je er 14 dagen over wat maakt het uit. Polyester delen zijn het ergste om als het erg dof is weer goed glad en glimmend te krijgen. De gladde alu plaat is veel makkelijker om weer glimmend te krijgen. Ga met je poets machine niet over de stickers die verkleuren heel snel. (Ervaring) Ik gebruik Gently als cleaner en tevens wax. Voor alleen wax is Turtle wax ook goed spul word ook veel voor auto’s gebruikt.

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Plaats reactie