Tip: houd bij wat voor slimme apparaatjes je koopt voor je camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Tip: houd bij wat voor slimme apparaatjes je koopt voor je camper



Bericht door Janpinz »

Ach er zijn er duizenden, die volledig op de anwb ww leunen, nou is dat wel een betaalde dienst, maar toch..
Het zegt wel iets over de mentaliteit
En dat is iets heel anders dan slimme apparaten aan boord..
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Tip: houd bij wat voor slimme apparaatjes je koopt voor je camper



Bericht door hurktoilet »

Cee Pee schreef:
zo 10 mei 2020, 8:16
Zo'n lekker band komt altijd op de meest ongelegen momenten als net de garages dicht zijn en jij in een lekker afgelegen hoekje zit en regent en ook nog meestal dus weinig kans op snelle hulp.
Herkenbaar. Ooit met twee kinderen in volgepakte auto in Frankrijk, onderweg naar huis. Vrijdagavond 19:00. Lek te groot voor de spray, volkswagen touran had geen reservewiel. Nergens een band te krijgen en ook de anwb alarmcentrale gaf niet thuis. Hele weekeinde in hotel gezeten in het midden van Nergenshuizen.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Tip: houd bij wat voor slimme apparaatjes je koopt voor je camper



Bericht door jielus »

Cee Pee schreef:
zo 10 mei 2020, 8:16
Zo'n lekker band komt altijd op de meest ongelegen momenten als net de garages dicht zijn en jij in een lekker afgelegen hoekje zit en regent en ook nog meestal dus weinig kans op snelle hulp.
En wat die laatste opmerking van jou betreft, daar zou ik niet teveel van uitgaan en zeker nu ik dit weet laat ik je lekker staan als je pech hebt.
Want er maar op rekenen dat een ander jou problemen wel voor je oplost vind ik aardig aso.
Beste Cor. Ik heb ook mijn pech onderweg gehad met onze 30 jaar oude Ford. Oplossingen zijn dichterbij dan je denkt! Je zit droog en hebt alles bij je. Paniek is een slechte raadgever. Zorgen dat je niemand in de weg staat of gevaarlijk geparkeerd staat. Er gaat een wereld voor je open.
Mijn garage is op de hoogte van ons voertuig en bij welke mechanische/motorische pech dan ook stuurt hij de benodigde onderdelen binnen 24 uur naar ons toe. Daarom hoeven wij niet zoveel mee te slepen. 2560 Kg maximaal toegestaan gewicht en wij zijn nog nooit te zwaar op pad gegaan.

Vergeet niet te zwaaien wanneer je voorbij rijdt?
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Tip: houd bij wat voor slimme apparaatjes je koopt voor je camper



Bericht door Cee Pee »

Ik ben graag zelfvoorzienend en dat zwaaien zal ik maar gelijk doen ben ik daar vanaf. :wave: :wave: 👋👋🙋🙋.

En misschien stuurt jou garage het dan wel snel de deur uit dan is het zomaar nog niet bij jou.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51286
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Tip: houd bij wat voor slimme apparaatjes je koopt voor je camper



Bericht door Kroppie »

adres?, rijksweg a2 hectometerpaal 43, :-B

jos.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Tip: houd bij wat voor slimme apparaatjes je koopt voor je camper



Bericht door Cee Pee »

Dan is het nog vrij makkelijk, maar je staat natuurlijk ergens in niemandsland.
Dan wordt het in dat een dat dorp dan tien kilometer zuidelijker en bij een grote boom het bospad in en dan na zoveel kilometer rechts af en in die modderpoel staan we dan. :lol3:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Tip: houd bij wat voor slimme apparaatjes je koopt voor je camper



Bericht door Janpinz »

Maar 1 van die slimme apparaten die je koopt voor de camper, kan mss wel coordinaten produceren!
Gebruikersavatar
kowa
Berichten: 755
Lid geworden op: zo 17 okt 2004, 12:46

Re: Tip: houd bij wat voor slimme apparaatjes je koopt voor je camper



Bericht door kowa »

Inderdaad Janpinz een telefoon met App voor de coördinaten zo vinden ze je altijd wel, behalve...……. vul zelf maar in het kan natuurlijk mis gaan met die coördinaten.
Onderweg naar (t)huis
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Tip: houd bij wat voor slimme apparaatjes je koopt voor je camper



Bericht door appellover »

Kampeerders helpen elkaar wel hoor ,vroeger met de caravan moest ik altijd de schotel richten ,nou had je daar mooi gereedschap voor ,maar ik deed het anders ,flink hard roepen en vloeken op die schotel dan kwamen er meestal wel een paar die dat wel ff regelde .
Erg hé,maar meestal wel meteen kontakt met elkaar,gezellig.
Nou heb ik gelukkig een automaat op dak want ik kom zelden op een camping,dus geen hulp en minder gezellig,wel meer rust.



Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Tip: houd bij wat voor slimme apparaatjes je koopt voor je camper



Bericht door hurktoilet »

Vroeger kwam de halve camping helpen je caravan op zijn plek te duwen (na eerst gelachen te hebben om je gestuntel), tegenwoordig heeft iedereen een mover onder zijn caravan...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Tip: houd bij wat voor slimme apparaatjes je koopt voor je camper



Bericht door Janpinz »

En sommigen nóg stuntelen...
Plaats reactie