Levering nieuwe camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5665
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Levering nieuwe camper



Bericht door Camperic »

Mee eens.
Camper_01 schreef:
do 23 apr 2020, 9:28
Ik kan me niet voorstellen dat er geen leveringsplicht is.
Ik denk niet dat er in de koopovereenkomst enig iets is omschreven dat er geen levering zal plaatsvinden indien er problemen zijn wegens CORONA.
Een verkoper zal in het algemeen proberen om tot een oplossing te komen die voor alle partijen in orde is.
Indien niet dan heeft de verkoper een echt probleem.
Mogelijk zal hij proberen dat hij niet geleverd wordt door zijn leverancier, maar U heeft een overeenkomst met hem en niet met zijn leverancier.
Vaak is zijn leverancier niet de fabriek zelf maar een inkoop combinatie. U kunt natuurlijk altijd uw leverancier in gebreken stellen.
Nee, er zal in de koopovereenkomst niet zijn omschreven dat er geen levering zal plaatsvinden indien er problemen zijn wegens CORONA.
Wel in meer algemene termen, zoals hierboven ook is gemeld bijvoorbeeld "overmacht".
We moeten echter geen probleem maken dat er waarschijnlijk niet is, want de verkoper zal ongetwijfeld proberen om tot een oplossing te komen die voor alle partijen in orde is.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8662
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Levering nieuwe camper



Bericht door seth_space »

@gino608d, inderdaad. En als je dan ook nog kunt regelen dat het kenteken pas op naam gezet wordt bij aflevering, dan win je weer een paar afschrijvingsmaanden.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
de grebbe
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 21:50
Locatie: Wieringen

Re: Levering nieuwe camper



Bericht door de grebbe »

Als je geheel of gedeeltelijk betaald hebt is dit geen slimme set, ingeval van een faillissement ben je én je geld, én je camper kwijt.
Laatst gewijzigd door Aloys op za 25 apr 2020, 7:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Liever niet quoten wanneer dat niet nodig is.
Allemaal de groeten van Martien en Karin
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5665
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Levering nieuwe camper



Bericht door Camperic »

Inderdaad :thumbup:
Bovendien kun je jezelf afvragen of die paar maanden significant verschil maken :think:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8662
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Levering nieuwe camper



Bericht door seth_space »

de grebbe schreef:
do 23 apr 2020, 12:42

Als je geheel of gedeeltelijk betaald hebt is dit geen slimme set, ingeval van een faillissement ben je én je geld, én je camper kwijt.
Normaal is vaak betalen bij aflevering. Als je inderdaad al vooraf betaalde verhoog je inderdaad het risico.
Die maanden tellen aardig door op pakweg een ton, dus zeer zinvol.
De eerste jaren van een camper wordt de waarde bepaald door de afschrijving, zeker voor de verzekering.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Camper_01

Re: Levering nieuwe camper



Bericht door Camper_01 »

Veel leveranciers willen een aanbetaling van bv enige duizenden euro's dit is inderdaad altijd een probleem indien de leverancier falliet gaat. Uiteraard kan je dan naar je geld fluiten.
Heb dit zelf meerdere malen meegemaakt bij het bedrijf dat er klanten waren die falliet gingen.
Gebruikersavatar
Charm
Berichten: 3453
Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

Re: Levering nieuwe camper



Bericht door Charm »

Onze camper moet uit België komen. Ik heb al ruim 15k betaald om hem op kenteken te kunnen laten zetten inclusief BPM. Of dat al gebeurd is, is onduidelijk. De levering stond voor 20 april gepland en dat is dus niet doorgegaan helaas. De dealer is gesloten en ik mag sowieso België niet in zonder geldige reden. We wachten het maar af....
    --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

    Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
    lukka63
    Berichten: 136
    Lid geworden op: wo 17 sep 2014, 8:23

    Re: Levering nieuwe camper



    Bericht door lukka63 »

    @ Charm

    Zo best veel geld al betaald 😔 , maar neem aan dat de camper dan al wel bij de dealer is.
    Wij wonen in grensdorp en de controle is best streng ,hopelijk is de grens met België snel weer open.
    Onze camper moet nog gebouwd worden, dus ook wij wachten af .
    Gebruikersavatar
    Bob Diesel
    Berichten: 31963
    Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
    Locatie: limbabwe
    Contacteer:

    Re: Levering nieuwe camper



    Bericht door Bob Diesel »

    Charm schreef:
    vr 24 apr 2020, 15:37
    Onze camper moet uit België komen. Ik heb al ruim 15k betaald om hem op kenteken te kunnen laten zetten inclusief BPM. Of dat al gebeurd is, is onduidelijk. De levering stond voor 20 april gepland en dat is dus niet doorgegaan helaas. De dealer is gesloten en ik mag sowieso België niet in zonder geldige reden. We wachten het maar af....
    Is het af cq ophalen van een nieuw voertuig
    dan geen geldige reden
    de zaken wereld draait gewoon door :!:
    Groetje's
    Bob
    Afbeelding

    Reisverslagen ed
    https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

    Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
    Gebruikersavatar
    Marco Polo
    Berichten: 27449
    Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
    Locatie: Wageningen

    Re: Levering nieuwe camper



    Bericht door Marco Polo »

    Vraag het me af.
    Neef van m’n eega - woont aan de rand van Brussel -maakt nog wel eens zijn rondjes .
    Maar er is een hele hoop dicht daar blijkbaar.
    Maar goed, kunnen de Belgische forum collega’s ongetwijfeld meer over vertellen.
    isoplus
    Berichten: 6380
    Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
    Locatie: Achterhoek

    Re: Levering nieuwe camper



    Bericht door isoplus »

    Charm, de dealer kan wel gesloten zijn maar dat laat onverlet dat hij je op de hoogte moet houden/ stellen van de voortgang van de levering.
    Maandag toch maar eens proberen te bellen of mailen, er is vast wel iemand op kantoor om lopende zaken in het spoor te houden.
    Ik zou in ieder geval willen weten of het ding klaar is en al bij de dealer staat.
    jurgenc
    Berichten: 1866
    Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
    Locatie: Limburg, België

    Re: Levering nieuwe camper



    Bericht door jurgenc »

    Normaal gezien zou Charm toch regelmatig een update moeten krijgen van die dealer. Ik ben klant geweest bij hen en krijg nog steeds keurig een update.
    Als niet essentiële winkel zijn ze (al sinds midden maart) verplicht gesloten voor de klanten.
    In die update staat o.a. dat zodra ze meer weten, ze contact met je zullen opnemen voor de aflevering.
    H20
    Gebruikersavatar
    Charm
    Berichten: 3453
    Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

    Re: Levering nieuwe camper



    Bericht door Charm »

    Die update mails krijg ik ook. Ik weet dus wat er speelt.
      --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

      Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
      lukka63
      Berichten: 136
      Lid geworden op: wo 17 sep 2014, 8:23

      Re: Levering nieuwe camper



      Bericht door lukka63 »

      De ducato staat bij de Knaus fabriek die afgelopen maandag weer in productie is .
      Voorlopige planning is week 22 .
      We gaan het zien, verheugen ons toch wel op wat weekendjes weg in eigen land .
      Plaats reactie