En wat nou als we straks weer weg mogen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door Aloys »

Als het mag gaan al die leuke dingen weer open. Er moet toch geld verdiend worden?

Als het weer mag zou ik het liefst een week of vier naar zuid-Frankrijk gaan... :D
Daar ging dit topic toch over?

Maar voor nu vermaken we ons thuis ook wel.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door thole »

.Misschien dat ze een keer leren om te stoppen met miljarden te storten in allerlei Afrikaanse (en zuid Europese) bodemloze putten, dat zou al veel helpen. En stoppen met het onderhouden van gelukszoekers, bespaart ook heel veel geld. En verder zal de soep wel niet zo heet worden gegeten als hij wordt opgediend.
:thumbdown: :thumbdown: :bang: :bang: :silent: :silent:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1737
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door marjasjaak »

ekruijsse schreef:
zo 05 apr 2020, 19:55
de Jonckheer schreef:
zo 05 apr 2020, 19:49
Misschien dat ze een keer leren om te stoppen met miljarden te storten in allerlei Afrikaanse (en zuid Europese) bodemloze putten, dat zou al veel helpen. En stoppen met het onderhouden van gelukszoekers, bespaart ook heel veel geld. En verder zal de soep wel niet zo heet worden gegeten als hij wordt opgediend.
Nu dacht ik dat het hier over op vakantie gaan ging? Niet goed begrepen zeker.........
Als TS-er kan ik je meedelen dat dat inderdaad de vraag was. Expres een apart draadje begonnen omdat er al zoveel draadjes zijn waar de experts kunnen vertellen wat er precies moet gebeuren.... :shock:
Gebruikersavatar
de toren
Berichten: 996
Lid geworden op: zo 25 feb 2007, 16:14
Locatie: Lienden

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door de toren »

Neem aan dat de meeste mensen hier aow of pensioen hebben en ik ben geen zwartkijker maar denk dat het reeel is dat de welvaart een flinke knauw krijgt . De camper is wel een welvaart dingetje denk ik net als cabrio motor etc .. Als je een eigen zaak heb en dit gaat echt wel ff duren waren wij met horeca eerst aan de beurt maar daarna ons personeel daarna de zaken waar ons personeel de luxe spulletjes halen etc etc . Hopen dat het meevalt maar nederland werd gesloten met 150 besmettingen ? vraag is dan wanneer weer alles open ? bij 100 ? 1000 ? merk dat ik nu wat soberder ga denken en geloof niet dat alles weer verder gaat zoals gewend ja dat kan als het virus weg is of een medicijn dat zal zeker januari worden . Dacht ach paar maandjes geen omzet probeer personeel door te betalen ga ik redden maar zit er nu wel beetje over in want een jaar ga ik niet redden :). en camper verkopen om wat langer te overleven gaat ook niet wie koopt zo een kar als je er niet mee weg kan .

O jee nu ben ik ineens een zwartkijker en hopen dat het meevalt maar al besloten dat ik dit jaar niet zaken sluit en ook niet op vakantie ga ^^.
Gebruikersavatar
Ries
Berichten: 1347
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 19:59
Locatie: Utreg

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door Ries »

Als nog werkende loonslaaf had ik wat reisjes op de rol staan. De 1e is al gecanceld, de F1 Grand Prix van Catalonië begin mei. De 2e zie ik ook niet doorgaan. De F1 Grand Prix van Silverstone. De grote vakantie, 27 augustus vertrek, naar Griekenland lijkt me zelfs te hoog gegrepen. Ben al een alternatief voor het najaar aan het bekijken. Zit te denken aan enkele weken langs en aan De Rijn. Wandelen en treinen spotten. Maar mijn gevoel zegt dat 2020 een verloren jaar is en we in 2021 en verder nog heel veel last van financiële naweeën krijgen. Mede door de veelvraat eu en de *-bonds die gevuld worden met ONS geld. In mijn ogen heeft de Jonckheer een punt.
"Het is waanzin om honderden miljarden uit te geven aan niet effectief klimaatbeleid."

Just because my path is different doesn't mean I'm lost
c.westerman
Berichten: 1109
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
Locatie: Zeist

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door c.westerman »

De Jonckhere :thumbup: :cheers:
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door Marco Polo »

Gelukkig valt de EU straks toch uit elkaar en kunnen we een hek om NL zetten.
Moeten we wel weer onze eigen broek ophouden maar goed; genoeg gepensioneerden die het best wel met een beetje minder kunnen doen.
Moet maar eens afgelopen zijn met het rondrijden in van die dikke bussen :P :P :D
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door Navigator »

4 vakanties down the drain. Maand USA/Canada, week Duitsland en 3 weken Frankrijk. Met een beetje geluk in oktober wel 9 dagen lesgeven in Suriname.

Wellicht dat e.e.a. zich hersteld na de zomervakantie. Ik ben zeer benieuwd naar de RIVM-cijfers van dinsdag. Als die net zo 'goed' of beter zijn als vandaag hebben we misschien te maken met een omslag.

Zo niet, dan schatten onze scenario's (Veiligheidsregio's) in dat er geen scholen meer opengaan voor de zomervakantie en dat alles pas in Q3 en Q4 enigszins hersteld. Daarna gaan we kijken wat er nog over is van de economie........
Laatst gewijzigd door Navigator op ma 06 apr 2020, 8:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door Marco Polo »

De meeste hier hebben de opbouw jaren meegemaakt dus die kunnen je precies vertellen hoe het leven er dan uit gaat zien ;-)
isoplus
Berichten: 6384
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door isoplus »

Karig en hard werken maar wel met een doel, bootje en camper kopen en met pensioen. Zo ver goed al 13 mooi jaren in volledige vrijheid, nu is het even afzien en zoals altijd en overal blijven de sterken overeind daar hoef je je niet schuldig over te voelen denk ik.
Gebruikersavatar
Sun
Berichten: 543
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 18:35
Locatie: Boven Leeuwarden

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door Sun »

Als ‘de sterken overblijven’ dan zijn er op enig moment, zo stel ik mij voor, straks twee groepen:
1. Zij die al blootgestaan zijn aan het virus,
2. Zij die nog niet besmet zijn geweest.

Groep 1 zal zich weinig hoeven aantrekken van risico’s van besmetting terwijl leden van groep 2 een steeds grotere groep 1 te duchten hebben. Leden van groep 2, en dan degenen die onder de risicogroep vallen, zullen zich misschien verder sociaal distantieren.

Maar mogelijk loopt t anders,

Arie
Knaus Sun Ti 650 ME, Renault Master 3.0 L, dCi 140
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door Aloys »

Nou wordt dit de zoveelste Corona-discussie... :(

De vraag was: wat ga je doen wanneer we er weer op uit mogen? Positief! :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door macfocus »

Dat ding starten en langzaam daarheen waar we denken dat het leuk is.
Dat gaan we doen als we vrij hebben van de baas.
Laatst gewijzigd door macfocus op ma 06 apr 2020, 8:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door Marco Polo »

Idem ;-)
Plaats reactie