En wat nou als we straks weer weg mogen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Arie55
Berichten: 5681
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door Arie55 »

Denk niet dat alleen het virus de vakantie 'stopper' zal zijn. De gevolgen ervan is vele malen erger. Het virus is het vlammetje dat de bom zal doen afgaan. Dat die gaat is een gegeven, we zitten al stevig aan het begin van een crisis, die vergelijkbaar is (zo stellen degeen die er inzicht op hebben) met de jaren '30 van de vorige eeuw. Dat is nogal wat! Terug naar de onze, ik vraag me af hoe ging dat toen in 2019 de rapen gaar waren? Ik had nog geen camper, maar hoe stonden en gingen de camperaars er toen tegen aan te kijken? Was het toen rustiger op plekken? Zo maar een gedachten ventilatie.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18169
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door Cee Pee »

Zelfs dat virus zal geen vakantie stopper zijn.
Ja nu effe tijdelijk, maar zodra de beperkingen zijn opgeheven gaat de motor aan en zijn we weg.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27475
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door Marco Polo »

Niet zo pessimistisch Arie.
Volgens mij waren ze er nog niet uit:
Word het scenario einde 1e Wereldoorlog of einde 2e Wereldoorlog :P :D
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45233
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door thole »

.Terug naar de onze, ik vraag me af hoe ging dat toen in 2019 de rapen gaar waren? Ik had nog geen camper, maar hoe stonden en gingen de camperaars er toen tegen aan te kijken? Was het toen rustiger op plekken? Zo maar een gedachten ventilatie.

Arie

Ik vermoed dat je een ander jaartal bedoeld Arie, zo snap ik het niet.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
isoplus
Berichten: 6390
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door isoplus »

Arie, we hebben wel eens eerder zonder centen gezeten als gevolg van een of andere crisis.
We reden dan een tijdje geen auto en hadden karige maaltijden en droegen onze kleren wat langer.
Voor mijn 50 ste verjaardag was ik nog nooit op vakantie geweest, ja 14 dagen bij de keet om onderhoudswerk of een verbouwing te doen.
Ik ben nu 78 en kan mij prima aanpassen nu omdat ik nog weet hoe het vroeger was.
Vandaag was het druk met motormuizen bij ons op de weg, ik kan dat wel zien en vind het ook wel te begrijpen, al die jong gasten moet je niet te lang opsluiten.
Wij blijven even bij ze uit de buurt uit eigen belang nu.
Ongetwijfeld krijgt onze welvaart een stevige knauw nu, er is een troost iedereen gaat het merken dus de brandstof wordt goedkoper en de campers ook.
Maak je niet druk, wie geschoren wordt moet stil zitten en wij worden nu absoluut geschoren :wink:
rens914
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 27 nov 2017, 10:02

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door rens914 »

Ik ben iig blij dat we de camper nog niet aangemeld hadden in de WB. Voor niets betalen is ook zoiets.
Wordt pas juni denk ik.
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door frank_h »

Een recessie komt er zeker. Crisis misschien ook. Maar die komen we vast weer te boven. Kan iemand zich de kredietcrisis nog herinneren? Kommer en kwel. Onze welvaart gaat eraan. Dalende huizenprijzen. Ik weet nog dat ik een artikel las. De huizenprijzen gaan nooit meer stijgen stond erin, het wordt niet meer zoals het was, stabiliseren hooguit en gaan misschien daarna mee met de inflatie. We weten allemaal hoe dat afgelopen is...
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51308
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door Kroppie »

ach, je hebt optimisten, en je hebt pessimisten, een pessimist zegt :wat een pest die mist, en een optimist zegt: trekt wel weer op die mist.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door de Jonckheer »

Misschien dat ze een keer leren om te stoppen met miljarden te storten in allerlei Afrikaanse (en zuid Europese) bodemloze putten, dat zou al veel helpen. En stoppen met het onderhouden van gelukszoekers, bespaart ook heel veel geld. En verder zal de soep wel niet zo heet worden gegeten als hij wordt opgediend.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18169
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door Cee Pee »

frank_h schreef:
zo 05 apr 2020, 19:30
We weten allemaal hoe dat afgelopen is...
Daarom, na de zomer weer een beetje op pad en volgend jaar hoor je er niemand meer over.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2346
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door rbisdom »

Dat denk ik ook, maar ik vind het nog niet vanzelfsprekend dat we in oktober op pad kunnen, laat staan welke bestemming
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
ekruijsse
Berichten: 897
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 22:19
Locatie: terneuzen

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door ekruijsse »

de Jonckheer schreef:
zo 05 apr 2020, 19:49
Misschien dat ze een keer leren om te stoppen met miljarden te storten in allerlei Afrikaanse (en zuid Europese) bodemloze putten, dat zou al veel helpen. En stoppen met het onderhouden van gelukszoekers, bespaart ook heel veel geld. En verder zal de soep wel niet zo heet worden gegeten als hij wordt opgediend.
Nu dacht ik dat het hier over op vakantie gaan ging? Niet goed begrepen zeker.........
Eugene
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door Autocaravana »

stoppen met miljarden te storten in allerlei Afrikaanse (en zuid Europese) bodemloze putten, dat zou al veel helpen. En stoppen met het onderhouden van gelukszoekers, bespaart ook heel veel geld.
Waarom moeten sommigen hun frustraties altijd weer op minder bedeelden afreageren? Getver.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
AadenAnke
Berichten: 13286
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: En wat nou als we straks weer weg mogen?



Bericht door AadenAnke »

Wel ik hoop maar verwacht het niet om dit jaar nog weg te kunnen met de camper. Zelfs als het mag moet je jezelf afvragen of het nog wel zo leuk is? Zijn alle terrasjes, winkeltjes, markten e.d. nog wel open. Zijn de CP nog beschikbaar vooral de populairen in Duitsland, Frankrijk e.d. zijn we bij de lokale bevolkingen nog wel welkom of zien ze ons liever gaan "niet komen" we zullen het wel zien


Gr. Aad
Plaats reactie