De camper wassen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
isoplus
Berichten: 6384
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: camper wassen



Bericht door isoplus »

Het gaat er meer over dat er geen olie en zeep in de tegenwoordig gescheiden waterafvoer komt.
Als je een borstel neemt op een steel van minstens 1,5 meter lengte kan je iedereen uit je buurt houden :wink:
In de straat zou ik het bij voorkeur nooit doen, op eigen terrein lijkt het minder bezwaarlijk nu.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: camper wassen



Bericht door appellover »

# ontario,voor de corona tijd was de standaardboete voor autowassen op straat 70€.
Probleem is dat je met camper niet in de wasstraat kan.
Wasstraat is heel goedkoop in Spanje ,1,99€
Het probleem is eigenlijk ontstaan door backwash bij zwembaden waardoor veel chroolwater in de hemelwaterafvoer kwam.
Ceepee beetje randinformatie hoor,lockdown is heel saai.



Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: camper wassen



Bericht door de Jonckheer »

Dan op naar de truck wasserette, daar past ie gewoon wel in. Wel duurder maar beter duur dan niet te koop.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

camper wassen



Bericht door appellover »

Durf ik niet ,ben bang voor de schotel en zonnepanelen ,kunstof dakluiken.
Komt nog bij dat dat spul niet verzekerd is .
Alle ,niet tot standaard van camper behorend ,niet verzekerd is zoals luifel,fietsenrek en alle “zooi” op dak.
Maar het niet kunnen wassen van camper is wel heel luxe probleem.


Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: camper wassen



Bericht door Cee Pee »

appellover schreef:
vr 03 apr 2020, 22:54
Ceepee beetje randinformatie hoor,lockdown is heel saai.
Je hebt gelijk Ron, ik zal me inhouden.👍
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
mama
Berichten: 1851
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: camper wassen



Bericht door mama »

Volgens de geldende voorschriften in belgie i.v.b.met auto wassen .
Op openbare weg (inclusief parkeerstroken) een auto wassen is niet toegelaten , ook niet als er géén corona is .
Op een eigen oprit mag het wél .
Als dat voor een auto geldig is , is dat voor een camper net zo geldig .
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8462
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: camper wassen



Bericht door EasyBee »

Ontario schreef:
vr 03 apr 2020, 22:05
Ik ken de vaak geuite milieubezwaren maar in mijn woonomgeving is geen tekort aan leidingwater.
Het geuite milieubezwaar is dat wassen op straat of op eigen terrein er voor zorgt dat de afvalstoffen (remstof, olie, fijnstof) in het afvoerwater meegenomen worden en in de grond of in het riool verdwijnen. In de grond (op eigen terrein of niet) hoef ik verder toch niet uit te leggen dat dat milieuvervuilend is, hoop ik. Olieverversen etc doen we ook niet door de oude olie achteraf op het eigen terrein weg te gooien of in het riool te dumpen, hoop ik. Dat er geen tekort aan lekker schoon leidingwater is (ik woon ook op die Veluwe) is fijn, maar geen reden om dan maar de auto/camper of motor op eigen terrein of straat te wassen. Het gaat om de troep na het wassen die in de grond of in het riool verdwijnt. Want dat rioolwater moet weer schoon gemaakt worden. Ja, maar begin er dan mee het rioolwatersysteem minder te belasten.
Ga naar de Carwash/Truckwash want die zijn verplicht het gebruikte water zo veel mogelijk zelf te recyclen/hergebruiken.
Carwash/Truckwash is uiteraard duurder dan thuis voor de deur met een emmertje sop / tuinslang etc en lekker water laten weglopen in riool of nog erger de grond. Rioolwater moet gezuiverd worden voor het geloosd kan worden. Grondwater moet gezuiverd worden voor het als drinkwater uit je kraan kan komen.
Die kosten (riool- en reinigingsrechten) stijgen elk jaar en iedereen boos dat ze stijgen. Tja, het begint bij jezelf.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: camper wassen



Bericht door Cee Pee »

Na een flinke regenbui komt dat vuil van de auto ook gewoon weer terug op straat terecht en waar komt het vuil vandaan, juist ook van de straat.
De cirkel is dus weer rond.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Fleurette
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 09 mar 2018, 15:40

Re: camper wassen



Bericht door Fleurette »

Ik heb mijn camper laten coaten. Staat het hele jaar buiten. Begin van seizoen moet ik hem een jeer goed wassen vanwege groen aanslag. Daarna volstaat voor de rest van het jaar leidingwater met borstel. 1,5 uur en camper glimt weer als nieuw.
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: camper wassen



Bericht door willemzon »

Bij ons in de buurt staat een nagenoeg nieuwe camper op de oprit van een woning. Begin november, glom die als nieuw, elke keer zie je de camper groener en smeriger worden, zonder dat er een meter mee wordt gereden. Staat ook niet echt onder bomen of iets dergelijks en ook niet gelijk aan een drukke weg. Kun je nagaan wat er al zo in de lucht hangt

Ik zet onze camper eind okt. schoon weg in de stalling, als ik hem normaal in april er weer uithaal, is de camper, op wat stoffig na, nog steeds schoon.

Jullie hebben natuurlijk weinig aan deze info, maar ik verveel mij ook :-B

Groeten
Willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Uitgeschreven

Re: camper wassen



Bericht door Uitgeschreven »

Ik vind het nogal opvallend dat de overheid vooral van burgers verlangt dat die zich milieubewust opstellen. Hier in Brabant wonen we tussen ruim 6 miljoen varkens, 700.000 koeien en 2,7 miljoen kippen. In onze provincie en in andere delen van het land waar veel productiedieren leven, zijn inmiddels ruim 21 waterputten gesloten vanwege de aanwezigheid van meststoffen. Laten we zeggen dat de gemiddelde diepte van zo'n put 100 meter is. Ik wil niet propageren dat je al je troep op straat moet gooien maar ik denk niet dat je op 100 meter diepte een emmertje sop terug vindt.

Groet,
Martin
Zijspan
Berichten: 2591
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: camper wassen



Bericht door Zijspan »

Hier bij ons is het als bij Fleurrete, schoon de stalling en met een beetje lichte stof is die weer terug thuis nu.
En dan word die snel weer vuiler van het buiten staan.
Dus elke maand er langs met de was borstel hier thuis op eigen terrein verder gaan we voorlopig niet komen.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: De camper wassen?



Bericht door johan1950 »

Bij ons staat de camper onder een carport en is aan het eind van de winter toch wel smerig.
Gisteren is de camper APK gekeurd en vandaag heb ik de camper gewassen en zet hem maandag in de was.
Het waswater loopt gewoon over mijn oprit en zakt in de grond. Tot nu toe is die grond nog steeds niet vervuild, want ieder jaar moet ik weer de strijd aangaan met onkruid dat er nog steeds welig wil groeien.
Als je bang bent dat remstof, olie en fijnstof in de grond terechtkomen moet je alleen rijden op wegen met een vloeistofdicht wegdek. Kijk maar eens bij verkeersdrempels hoeveel oliedruppels daar van de passerende voertuigen vallen.
Johan en Ina Gols
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: De camper wassen?



Bericht door freddorr »

Ik zou mijn camper nooit met slang en borstel wassen . Kost te veel water en je ziet niet alles.
Altijd met emmer en spons/zeem dan zie je alles, elk krasje of deukje etc. En je gebruikt veel minder water,
Zet de camper 1 x per jaar in de bootwas (behalve voorzijde en motorkap 2 x per jaar) en gebruik onderhoudende shampoo tussendoor voor het behoud van de waslaag.
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Plaats reactie