Advies Wegenwacht?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: Advies Wegenwacht?



Bericht door reinolt »

De Ducati's kunnen daar echt tegen. Wordt zelfs aanbevolen in het boekje van Fiat en ik doe het bij mijn huidige camper al 10 jaar zo. Ook bij vorige campers. Niks te resetten, behalve het klokje.
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Advies Wegenwacht?



Bericht door ducati 900 »

Ja met ouwe Ducati´s ja bij mijn 750 Yellow Sport kan dat ook en bij mjn Laverda 750 SF ook maar
bij moderne auo´s echt niet.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
jvd
Berichten: 208
Lid geworden op: di 18 aug 2009, 9:24
Locatie: zuidholland

Re: Advies Wegenwacht?



Bericht door jvd »

De mijne is van 2013. en ik doe dit ook altijd.
zit zelfs een snelsluiter op de startaccu.( ducato)
grts jan
AadenAnke
Berichten: 13261
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Advies Wegenwacht?



Bericht door AadenAnke »

Wel mijn Ducato van 2018 staat stil sinds oktober met de accu gewoon aangesloten weggezet motor uitgezet afgesloten en naar huis gegaan. Ga hem straks starten. Hij moet verzet worden ivm werkzaamheden aan het terrein. Hij zal het wel gewoon doen, ga ik vanuit in dit geval

Gr. Aad
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Advies Wegenwacht?



Bericht door macfocus »

In het algemeen is het zo dat techniek (en dus auto's) er niet beter van wordt als je het lang laat stilstaan.
Dus het advies om de auto regelmatig even te gebruiken is zo gek niet.
En gebruiken betekend de auto echt warm rijden, dus tot de olie een graad of 65 minimaal is (en dat is dus veel later als het koelwater op temperatuur).
Een rit van 20 minuten is prima als uitgangspunt, laad meteen de accu lekker bij.
Accu loskoppelen bij moderne auto's zou ik niet zo snel doen, want de elektronica wil wel eens van slag raken.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31966
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Advies Wegenwacht?



Bericht door Bob Diesel »

Advies voor een kleine :wink: Fiat


viewtopic.php?f=3&t=8469260&p=1846609&h ... r#p1846609
Bob Diesel schreef:
za 17 aug 2019, 9:52
ik kocht 2018 een jonge Fiat Panda uit 2014
en stelde de vraag ,wat te doen als ik 3 maanden weg zou gaan
en de ,,panda,, geparkeerd staat
hier het antwoord, waar op ik een druppellader heb aangeschaft





Bij navraag aan de chef werkplaats >kan ik volstaan de minpool los te koppelen :?:
zij hij>dat kan , voor een paar dagen ,maar niet wekenlang of 3 maanden, dan kan het zijn dat het geheugen van de boord computer ook leeg loopt
met als gevolg . dat alles op nieuw moet worden ingelezen ed, niet starten omdat de sleutel niet herkent word, boord computer raakt leeg
dus niet doen :!:
Je kan hem in dien mogelijk beter aan een druppellader hangen
dus dat is de bedoeling dan ook :thumbup:



lijkt mij voor jongere steeds meer computer aangestuurde voertuigen niet veel anders :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Advies Wegenwacht?



Bericht door ducati 900 »

Dat bedoel ik dus, geldt natuurlijk niet voor elke auto maar wel voor heel veel moderne .

Ben.
Laatst gewijzigd door ducati 900 op vr 03 apr 2020, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
AadenAnke
Berichten: 13261
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Advies Wegenwacht?



Bericht door AadenAnke »

Wel al 10 minuten terug, de camper starte gelijk de eerste paar tellen een ietsje onregelmatig. Een 40 meter verreden, eerst gekeken naar de stand van de accu, die was nog 12.3 volt 40% volgens de display. Viel mij niet tegen maar wel wat ik verwachte. Heb hem nu aan de stroom liggen tot aan het eind van de middag. Dan kan hij weer terug op zijn eigen plekkie! Er moeten even 6 Stelcon platen uit voor het vervangen van een stuk rioolpijp.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: Advies Wegenwacht?



Bericht door ariedekreij »

Ik haal altijd de plus pool los van mijn panda als we wat langer weg gaan. Als ik dan na 4 maanden weer thuis kom start hij nog wel, zij het met wat moeite. Was advies van de garage.
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
Plaats reactie