Schorsen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Schorsen?

Bericht door Bob Diesel »

Luc mag het gummen :idea:

heb het maar zelf weg gehaald
,je begrijpt id heel veel verkeerd :bang:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Schorsen?

Bericht door Dafluc »

Ha, ik was te laat 8-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Schorsen?

Bericht door Bob Diesel »

:mrgreen: :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Schorsen?

Bericht door seth_space »

Dus ik begrijp uit deze gumacties, al weet ik niet wat er gegumd is, dat ik het inderdaad verkeerd begrepen heb?
Gelukkig maar. Ik kon me ook niet goed voorstellen dat iemand nu nog steeds de boodschap niet begrepen had.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 864
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: Schorsen?

Bericht door Veebee »

Volgens mij hebben ze niet alle symtomen van de virus in kaart... :think:
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Gebruikersavatar
adamfryslan
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 15:33
Locatie: in de buurt van leeuwarden friesland

Re: Schorsen?

Bericht door adamfryslan »

Camper virus ook besmettelijk toch :shock:
Hymer 574 van 2003
ad & anne marie
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Schorsen?

Bericht door Bob Diesel »

seth_space schreef:
wo 25 mar 2020, 14:21
Dus ik begrijp uit deze gumacties, al weet ik niet wat er gegumd is, dat ik het inderdaad verkeerd begrepen heb?
Gelukkig maar. Ik kon me ook niet goed voorstellen dat iemand nu nog steeds de boodschap niet begrepen had.
Welke boodschap :?:
dat we niet naar buiten mogen, mag wel
dat je op een onbewoond eiland moet gaan zitten ,hoeft niet
dat iedereen onder een steen moet gaan liggen ,hoeft niet
dat je alleen maar in een voertuig mag gaan zitten ,met toestemming van ,,,, :!: weet ik veel
dat er in dit land niet meer gewerkt word, op bv de bouw ,garage,s en op meer plaatsen als :?:
dat we aan space coboy Alice toestemming moeten vragen voor ,dacht het niet :mrgreen:
DWDD , :cheers: :cheers: LEEF ,je kan nog lang genoeg dood zijn
maar nu nog FF niet
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
mari-anne
Berichten: 515
Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 16:33
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Schorsen?

Bericht door mari-anne »

WimZ schreef:
wo 25 mar 2020, 12:00
Onze APK komt er ook aan, maar ik laat hem maar verlopen en de APK komt wel als alles weer rustig wordt. Dat kan best lang duren en zo verschuift de APK gewoon even mee.
Hoe bedoel je "ik laat hem maar even verlopen". dan krijg je toch een probleem als je weg op moet voor de te late keuring.
Ik moet as maandag voor APK keuring (laatste dag). heb helemaal geen zin om de camper uit de stalling te halen voor een dag.

groet, Marianne
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Schorsen?

Bericht door Going »

Wanneer geschorst hoeft u niet aan de APK te voldoen.
Let op
Voor ontschorsen eerst met belastingdienst kort sluiten voor een APK. Na de APK werkelijk ontschorsen.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Schorsen?

Bericht door Bob Diesel »

APK verlopen: wat nu?
Het kan gebeuren dat je auto niet op tijd APK-goedgekeurd is. Artikel 11 van het Besluit Voertuigen is ingesteld om ruimte te geven alsnog aan de APK-keuringsplicht te voldoen. Volgens dat artikel mag het voertuig tot maximaal 2 maanden na het verlopen van de APK-vervaldatum op de openbare weg stilstaan (je mag er dus niet mee rijden!), zonder dat de RDW een registercontrole uitvoert. Na deze periode moet het voertuig APK-goedgekeurd zijn of moet de geldigheid van het kenteken geschorst zijn. In het laatste geval mag het voertuig niet op de openbare weg staan.

Schorsen
Om boetes te voorkomen, is het dus mogelijk om de APK-verplichting tijdelijk stop te zetten. Dit heet schorsen (Hiermee zet je overigens ook de verzekeringsplicht en het betalen van motorrijtuigenbelasting stop). Als je jouw voertuig bij de RDW laat schorsen dan hoeft hij niet meer APK-goedgekeurd te zijn. Maar je mag er dan ook niet meer mee rijden. Ook mag het voertuig niet op de openbare weg staan. Als de schorsing afloopt, moet je weer aan de APK-plicht voldoen. Je kunt de schorsing eventueel verlengen. Je mag met het voertuig rijden naar een APK-keuringsstation voor de APK-keuring, maar dan moet je het voor die dag ook WA-verzekeren. Als je rijdt, moet je de APK-afspraakbevestiging, met daarop de tijd, bij je hebben. Je mag alleen rond de afspraaktijd rijden van je woonadres naar het adres waar je de APK-keuring laat doen.

Bron ANWB
https://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-r ... k-verlopen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Schorsen?

Bericht door jaap van duijn »

@Bob,

I heb nog nooit aan de hand gehad, maar vraag "als ik met verlopen APK in de garage sta, ook geen wegenbelasting betaald (geschorst), mag ik dan niet zelf maar door de keuring garage met hun groene handelaar platen gereden door hun monteur naar hun garage?
Of ben ik dan ook schuldig?
We hadden het er over met vriend die in garage werkt en wist het ook niet - ze doen het wel - maar ja ze doen zoveel - en vrienden zullen natuurlijk niet betalen als 't er op aankomt - gelijk hebben ze.

Hoor graag Uw kennis en kennissen bank is groter als de mijne. grtn Jaap van Duijn.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Schorsen?

Bericht door Bob Diesel »

Daar ben ik ook overvraagd ::S

Zo maar denkend ,, mag het niet
het voertuig valt niet onder hun handels voorraad ,, waar die groen platen voor bedoeld zijn

maar nogmaals ,, eenander misschien die het zeker weet :?: , ik niet
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Schorsen?

Bericht door marjasjaak »

Als uw kenteken is geschorst, mag u met dit voertuig geen gebruik maken van de openbare weg. Als uitzondering op deze regel mag u voor een Algemene Periodieke Keuring (APK) met uw geschorste voertuig naar het keuringsbedrijf rijden. De reden voor deze uitzondering is, dat uw voertuig een geldige APK moet hebben op het moment dat de schorsing afloopt of door u wordt beëindigd.

Voorwaarden voor het rijden met een geschorst voertuig
Als u met uw voertuig naar het keuringsbedrijf rijdt, gelden de volgende voorwaarden:

Het voertuig is WA-verzekerd.
Op de dag van de keuring rijdt u de kortste weg naar het keuringsbedrijf en terug (naar het adres waar uw voertuig is gestald).
U heeft een afspraakbevestiging bij u waarop het tijdstip van de keuring staat vermeld. Dat moet u kunnen tonen als de politie u staande houdt.
U neemt contact op met de BelastingTelefoonAuto, hier kunt u de gegevens van de keuring (datum en naam van het bedrijf) vooraf doorgeven. Zo voorkomt u een eventuele naheffingsaanslag.
De afspraaktijd moet overeenkomen met het tijdstip dat u met uw voertuig gebruik maakt van de openbare weg.

Bovenstaande tekst staat gewoon op de RDW site. Geschreven in begrijpelijk Nederlands, wat niet vaak voorkomt op overheids sites.
Wij hebben de camper ook maar geschorst ivm Corona, mocht de crisis overwaaien dan gaan we over een paar maanden nog weg.
Schorsen kost € 73,10 , als de camper 3 maanden stilstaat hebben we 2 maanden houderschapsbelasting terug verdiend. De apk laten we dan vlak voor de bus "ontschorst" wordt, en we weer kunnen reizen.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Schorsen?

Bericht door seth_space »

Maar een geschorste camper mag door monteur/garage met groene platen gewoon gebruikt worden voor onderhoudswerkzaamheden etc.
Het actieve kenteken is dan het groene kenteken.
Jij mag inderdaad niet rijden met die groene platen (voor zover je niet in dienst bent van de betreffende garage)
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gesloten