Maart 2020: camper ver/kopen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Maart 2020: camper ver/kopen?



Bericht door veetee »

Bas vd laar schreef:
wo 25 mar 2020, 9:20
Ik zit er bovenop en heb nog niks voorbij zien komen om te kopen.
Ik heb er nog een te koop :wink:
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8372
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Maart 2020: camper ver/kopen?



Bericht door EasyBee »

Verwachting van de "deskundigen" is toch dat de economie een enorme knal gaat krijgen, erger dan na de financiële crisis van 2008.
Groot aantal bedrijven failliet en hoge werkloosheid. Dat doet wel wat met de prijzen. Kwestie van tijd. Hoe lang gaat dit duren?
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Maart 2020: camper ver/kopen?



Bericht door doov »

We horen het wel als veetee zijn prijs aanpast.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6229
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Maart 2020: camper ver/kopen?



Bericht door Bas vd laar »

Corona zal de aankomende maanden heel langzaam uit de media verdwijnen, en tegelijkertijd zal men de wereld langzaam een econonomische crisis inpraten in de 1000 en 1 talkshows en journaals.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8372
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Maart 2020: camper ver/kopen?



Bericht door EasyBee »

Je hebt dan verstand van het gebruik van groene platen, zoals te lezen in het topic schorsen, maar van economie is het wat minder.
Er gaan nu al bedrijven failliet, er worden nu mensen met werktijdverkorting of ontslag weggestuurd, zzp'ers zitten zonder opdrachten.
Dan hoef je geen maanden te wachten en een economische crisis in te praten.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6229
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Maart 2020: camper ver/kopen?



Bericht door Bas vd laar »

Zeker, dat is meer mijn pakkie an 😉
Maar vraag me wel af hoe groot de invloed van de media is op een crisis. Ik zie nu al artikelen dat het erger gaat worden dan 10 jaar geleden, anderen zeggen weer dat over pak hem beet, driekwart jaar er een inhaalslag begint en we er weer zo bovenop zijn. Helaas zullen we nooit weten wat de invloed is van dit soort negatieve berichten, je kunt het immers niet overdoen. Voor mij mag het allemaal wel minder. Angst is nooit goed voor een bloeiende economie.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Maart 2020: camper ver/kopen?



Bericht door Bob Diesel »

Ben het met je eens Bas
Als je al niks hebt, praten ze je wel iets aan
en deze dagen alles negatief :bang:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Maart 2020: camper ver/kopen?



Bericht door Dafluc »

Ik merk het als zzp-er ook. Bedrijven stoppen met geld uitgeven. Want ze denken het hard nodig te hebben als er een tijd zonder inkomsten aankomt. Mensen kunnen bijvoorbeeld niet op vakantie. Vliegtuigen staan aan de grond. Luchtvaart, toerisme, horeca etc. Geen inkomsten. Dus op een gegeven moment ook geen geld meer voor lonen, huren. En, om bij het onderwerp te blijven, de verkoop van campers zal ook langzamer worden. Dat is niet leuk. Daar heb je echter geen talkshow voor nodig. En is ook niet de schuld van de media.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6229
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Maart 2020: camper ver/kopen?



Bericht door Bas vd laar »

Ik geef ze niet de schuld Luc.
Ik ben benieuwd naar hoe groot de invloed zou zijn wanneer de media zich op het positieve zou richten, ipv van op de doemscenario's.
Wat zou het effect zijn? Er zullen vast wel studies naar gedaan zijn, ik zal dat straks eens opzoeken.
Feit is dat ze in talkshows geen mensen gaan uitnodigen die 1,2 procent krimp voorspellen en daarna weer snel een opleving.
Dat is niet sensationeel genoeg.
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Maart 2020: camper ver/kopen?



Bericht door AadenAnke »

Ik denk dat Bas zich terecht afvraagt wat en hoe groot die invloed is! Stemmingmakerij en creëren van angst lijkt mij van zeer grote invloed. Als je nu al begint te roepen dat als deze crises 6 maanden gaat duren er een krimp van wel 5% zal zijn. Kan best maar dit nu al roepen lijkt toch wel erg op die doffe glazen bol hier op tafel. Er zullen zeker zware tijden aanbreken en mensen financieel op achteruit gaan. Andere zullen er flink van profiteren. Ik heb niet zoveel met voorspellingen

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Maart 2020: camper ver/kopen?



Bericht door Dafluc »

Okee Bas. Verkeerd begrepen dan. Ik zie alle berichtgeving niet als negatieve stemmingmakerij. Ik zie het eerder positief. De cijfers geven een beetje hoop hier. De ic's kunnen het waarschijnlijk aan. De genomen maatregelen hebben vruchten afgeworpen. Ik zie verhalen van patiënten die genezen zijn. En ja. Ik zie ook sombere voorspellingen over de impact. Maar is dat niet al heel lang zo? Dat je kunt zien wat je wilt zien? Als ik zie wat er voorbij komt aan complottheorieën. Ook die mensen vinden het nieuws dat ze willen vinden. En ja, de kandidaat die vlak voor de verkiezingen in de pers tot winnaar is uitgeroepen kan alleen daardoor verliezen. Maar ik zie nu toch vooral eindelijk waardering voor een aantal beroepen. En heel veel positief nieuws over mensen die elkaar helpen en steunen.
Afbeelding
Plaats reactie