Buscamper met stapelbed en hefbed

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Buscamper met stapelbed en hefbed



Bericht door Dafluc »

Er zijn heel wat buscampers die achterin twee dwarsgeplaatste bedden boven elkaar hebben. Ook hefbedden zijn echt niet zeldzaam. Wat het tekort aan ruimte betreft kan een bustent uitkomst bieden. Een oude Mercedes 508 of moderne integraal is natuurlijk een stuk ruimer. Maar dat zijn afwegingen die Lien en partner allemaal nog zelf kunnen maken.
Afbeelding
Uitgeschreven

Re: Buscamper met stapelbed en hefbed



Bericht door Uitgeschreven »

Tsja dan denk ik dat ook hier een nieuwe "oude" O309D het aangewezen model is. Volledig om te bouwen natuurlijk. Ikea stapelbed achterin etc.
Bijlagen
o309.jpg
o309.jpg (71.67 KiB) 736 keer bekeken
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Buscamper met stapelbed en hefbed



Bericht door Dafluc »

Geweldig ding. Maar niet echt compact te noemen. Hij zou je wel overal naar toe brengen.
Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Buscamper met stapelbed en hefbed



Bericht door AadenAnke »

Nee niet compact Luc dat klopt maar wel oer degelijk en uiterst betrouwbaar! Dat compacte lijkt mij toch al een ramp. Als Anke en ik in onze 6.40 m lange Ducato zitten voor een dag met klote weer, dan wil ik toch echt naar buiten of gaan rijden! Laat staan met 2 kinderen die gewoon moeten ravotten en dan nog een hond ook erbij? Allen de lucht kwaliteit is dan al erg ongezond! Geloof me zelfs de 12 meter van onze Nico wordt dan wel krap hoor :crazy: ik zou gek worden als ik daar een hele dag in moest bivakkeren. Dat dan ook nog 5 maanden dat is wel een hele grote wissel trekken op je relatie met partner en kinderen lijkt mij. Het klinkt best romantisch maar nee niet voor mij. Samen met Anke met best goed weer heb ik al elke dag dat ik gewoon ff een uurtje alleen wil zijn, gelukkig heeft Anke dat nog erger dus dat past dan prima

Gr. Aad
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Buscamper met stapelbed en hefbed



Bericht door TestCase »

Overal naar toe en elke berg op dat doet echt elke camper, maak je geen zorgen. Dus ja dat is een vooroordeel.
Kijk eens wat ruimer dan is het aanbod ook ruimer.


//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Buscamper met stapelbed en hefbed



Bericht door iSonic »

Bob Diesel schreef:
vr 06 mar 2020, 22:14
iSonic schreef:
vr 06 mar 2020, 21:55
Ik heb nog nooit een buscamper met hefbed gezien en al helemaal niet met een stapelbed en hefbed. Is gewoon niet genoeg ruimte voor.....
dan open je ogen en zie boven :wink:

voor TS
https://www.marktnet.nl/caravans-tenten ... 974161.htm
Dat is toch geen hefbed? Je slaapt toch in de alkoof?
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Buscamper met stapelbed en hefbed



Bericht door Bob Diesel »

Yep sorry ,je hebt gelijk :thumbup:

Nemen we de Knaus Boxstar 620 of 630
De KNAUS BOXSTAR 630 is de ster aan de buscamperhemel. Met een hoog dak, grote eenpersoonsbedden, flexibele badkamer en optioneel hefbed combineert hij het beste van alle BOXSTAR‐modellen met de vakantiekwaliteiten van een volgroeide camper. Daardoor is hij de perfecte begeleider voor elke vakantie.


en vragen om stapelbedden ipv enkele
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Buscamper met stapelbed en hefbed



Bericht door isoplus »

Voor wat het waard is voor jou een berichtje uit de praktijk.
Vorig jaar ruilden wij onze Hymer integraal voor een Fiat heavy bus, 6,40 meter lang.
Wij deden dat bewust omdat we de Hymer meer dan zat waren met al zijn kleine irritante problemen en bovendien wilden wj een camper die we ook als dagelijks vervoermiddel konden gebruiken.
Tot zover is dat wel te begrijpen verwacht ik, wij zijn 2 bejaarden en hebben verder weinig eisen wat comfort en ruimte betreft.
De Cleverbus die wij kochten heeft geen enkele luxe, 2 langsbedden,, keuken en toilet.
Deze bus is ook te krijgen met 4 slaapplaatsen, te zien bij Oortgiese in Baak.
Ergens tussen 60.000 en 70.000 euro kost een splinternieuwe.
Wij houden het wel uit in ons busje en zijn net terug van 3 maanden Portugal.
Mooi weer en altijd buiten, op de terugreis hadden wij 7 dagen baggerweer, je moet dan toch erg goed met elkaar overweg kunnen om de vrede in dat busje te bewaren :wink: :wink:
Met 2 kinderen en 1 hond zou ik een andere camper kiezen en die zijn er voldoende zonder een integraal of alkoofcamper te moeten kiezen.
Kijk eens bij de semi-integraals, sommige hebben zelfs stapelbedden voor de kinderen achterin.
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 936
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Buscamper met stapelbed en hefbed



Bericht door djurre1980 »

Lien en familie schreef:
vr 06 mar 2020, 20:26
vind alkoof toestanden heel erg benepen.
Dat ligt erg aan de alkoof.
Ik zie ze ook wel eens zo laag dat ik denk, daar moet je je in opvouwen om in te kunnen slapen.
Die van ons echter is prima te doen, oke je kan niet rechtop zitten, maar dat is dan ook het enige nadeel.
Voor de rest lekker ruim, 2 ramen, TV/DVD, leesverlichting, 230/12v stopcontacten, ventilator en gordijnen.
Ik vind het prima een alkoof, vangt natuurlijk wat meer wind, maar ik heb dat nog niet als nadelig ervaren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Aagje
Berichten: 1652
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 14:30
Locatie: Rotterdam

Re: Buscamper met stapelbed en hefbed



Bericht door Aagje »

Dit type? Wel het onderste bed ombouwen elke dag.
Het gaat om het plaatje, deze bus is al verkocht.
https://www.buscamper.nl/campers/1342-l ... aat-160-pk
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Buscamper met stapelbed en hefbed



Bericht door Janpinz »

Ik persoonlijk vind dit 1 van de slimmere oplossingen voor compacte campers! Heerlijke zithoek, en dat hebben er niet veel.
Gebruikersavatar
Aagje
Berichten: 1652
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 14:30
Locatie: Rotterdam

Re: Buscamper met stapelbed en hefbed



Bericht door Aagje »

Janpinz...helemaal mee eens, Gewoon overdag een fijne ruime zithoek voor de kinderen en dat ombouwen moet je dan maar voor lief nemen.
Ze worden helaas bij La Strada niet meer gemaakt op deze manier. Dit is een oud model.
Lien en familie
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 06 mar 2020, 14:19

Re: Buscamper met stapelbed en hefbed



Bericht door Lien en familie »

[/quote]
dan open je ogen en zie boven :wink:

voor TS
https://www.marktnet.nl/caravans-tenten ... 974161.htm
[/quote]

Dat is geweldig! Helemaal wat ik op zoek ben eigenlijk. En die prijs... het is een oudje, maar dat is toch wel erg weinig?!
Lien en familie
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 06 mar 2020, 14:19

Re: Buscamper met stapelbed en hefbed



Bericht door Lien en familie »

Aagje schreef:
za 07 mar 2020, 16:44
Dit type? Wel het onderste bed ombouwen elke dag.
Het gaat om het plaatje, deze bus is al verkocht.
https://www.buscamper.nl/campers/1342-l ... aat-160-pk
Onze kinderen gaan veel vroeger slapen als wij doen, daarom moeten we in de zithoek slapen en de kinderen de andere kant (liefst zo compact mogelijk; dus stapelbed)

In deze indeling, hoewel we een ruime zithoek misschien toch moeten overwegen, lukt dat niet, want de kinderen slapen dan boven ons hoofd, dat maakt zelfs tv kijken of een spel spelen lastig.
Plaats reactie