Onze oldtimer houden of jongere camper (2008) kopen?
Onze oldtimer houden of jongere camper (2008) kopen?
Beste,
Wij zitten met een luxe probleem. Graag jullie mening.
We hebben nu een zeer nette 39 jr oude camper. Eind volgend jaar wordt ze 40, en dus oldtimer. Hierdoor vervallen ook enkele beperkingen. We zijn nog steeds erg tevreden, maar met name het spartaanse rijden begint toch wel parten te spelen.
Nu zijn we serieus aan het overwegen om een camper uit 2008 te kopen. Voor ons héél erg nieuwerwets, en met name de automaat en 150 pk zal erg plezierig zijn.
Maar, aangezien we aan de vooravond van de diesel hetze staan vraag ik mij oprecht af of het verstandig is om nu nog een relatief oude diesel te kopen.
De 2008 camper willen we, indien gekocht, toch wel 10 jaar kunnen blijven rijden.
Graag jullie mening
Wij zitten met een luxe probleem. Graag jullie mening.
We hebben nu een zeer nette 39 jr oude camper. Eind volgend jaar wordt ze 40, en dus oldtimer. Hierdoor vervallen ook enkele beperkingen. We zijn nog steeds erg tevreden, maar met name het spartaanse rijden begint toch wel parten te spelen.
Nu zijn we serieus aan het overwegen om een camper uit 2008 te kopen. Voor ons héél erg nieuwerwets, en met name de automaat en 150 pk zal erg plezierig zijn.
Maar, aangezien we aan de vooravond van de diesel hetze staan vraag ik mij oprecht af of het verstandig is om nu nog een relatief oude diesel te kopen.
De 2008 camper willen we, indien gekocht, toch wel 10 jaar kunnen blijven rijden.
Graag jullie mening
Re: oldtimer houden of camper 2008 kopen
Als je er geen moeite mee hebt dat je de milieuzones moet mijden dan zie ik geen probleem.
Dus camper ergens neerzetten en het laatste stukje met fiets of openbaar vervoer.
Wat de dieselprijs gaat doen maakt in deze keuze geen verschil. Wat de mrb gaat doen is koffiedik kijken.
Dus camper ergens neerzetten en het laatste stukje met fiets of openbaar vervoer.
Wat de dieselprijs gaat doen maakt in deze keuze geen verschil. Wat de mrb gaat doen is koffiedik kijken.
- ducati 900
- Berichten: 7491
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
- Locatie: Garyp
Re: Onze oldtimer houden of jongere camper (2008) kopen?
Ik ben bezig onze 41 jaar oude Hymer aan te passen aan de toekomst zodat wij nog jaaaaren mee toe kunnen.
Het spartaanse rijden daar kun je een hoop aan doen, bij ons zit er nu een 115 pk motor op LPG in met automaat
ipv de standaard 75 pk met handbak bijvoorbeeld.
Je weet nu wat je hebt en inderdaad de dieselhetze, het begint hier al met de fijnstofheffing en wat volgt?
Ben.
Het spartaanse rijden daar kun je een hoop aan doen, bij ons zit er nu een 115 pk motor op LPG in met automaat
ipv de standaard 75 pk met handbak bijvoorbeeld.
Je weet nu wat je hebt en inderdaad de dieselhetze, het begint hier al met de fijnstofheffing en wat volgt?
Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Re: Onze oldtimer houden of jongere camper (2008) kopen?
Ben, je maakt me wel heel nieusgierig hoe je dat aangepakt hebt die motorwisseling.
Kun je daar meer van vertellen als je daar zin in hebt, mogelijk een ander topic.?
Kun je daar meer van vertellen als je daar zin in hebt, mogelijk een ander topic.?
Laatst gewijzigd door Dafluc op di 25 feb 2020, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
- ducati 900
- Berichten: 7491
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
- Locatie: Garyp
Re: Onze oldtimer houden of jongere camper (2008) kopen?
Stelt op zich niet zoveel voor, ik heb de motor van een Opel Rekord 2.2 injectie genomen en die erin gelegd.
De motorsteunen moesten omgelast van rechts naar links omdat de standaard Vauxhall motor naar links hangt
en de injectie van de Opelmotor rechts zit.
De aandrijfas passte zo, daar hoefde niks aan gepast te worden,.
Verder heb ik op de verlichting na, de hele kabelboom en het dashboard (de intstrumenten dus) overgezet.
En de motorkap in de camper moest wat worden verhoogd.
Oh ja en er een brandstoftank van een Mercedes W 115 diesel eronder gehangen ivm de aansluiting
van de brandstofpomp die 13 mm moet zijn.
Ongeveer 3 weekenden werk.
Je mag weleens komen kijken.
Ben.
De motorsteunen moesten omgelast van rechts naar links omdat de standaard Vauxhall motor naar links hangt
en de injectie van de Opelmotor rechts zit.
De aandrijfas passte zo, daar hoefde niks aan gepast te worden,.
Verder heb ik op de verlichting na, de hele kabelboom en het dashboard (de intstrumenten dus) overgezet.
En de motorkap in de camper moest wat worden verhoogd.
Oh ja en er een brandstoftank van een Mercedes W 115 diesel eronder gehangen ivm de aansluiting
van de brandstofpomp die 13 mm moet zijn.
Ongeveer 3 weekenden werk.
Je mag weleens komen kijken.
Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
- neanderthaler
- Berichten: 414
- Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
- Locatie: noorholland ongeveer
Re: Onze oldtimer houden of jongere camper (2008) kopen?
Leonw
als je er blij mee bent en lyrische en je wilt eigenlijk niet kwijt en verknocht zou ik hem houden
hou je ook nog van sleutelen en heb 2 rechter handen een paar weekenden of weken de tijd en plek en ruimte en gereedschap dan vooral ook centen kennis en tijd en vooral zin kun je denken aan een upgrade wat---- ducatie 900 --- zegt.
Maar als meer comfort wilt en stiller en automaat en airco en stuurbekrachtiging de steden in wilt en nog veel meer wat je kunt bedenken plus dat de eigen leeftijd mee kan spelen speelt zou ik zeggen weg ermee .
2 jaar geleden heb ik die stap ook genomen was er klaar mee en heb mij oldtimer VW t3 uit 1987 verkocht nadat ik er ook een ander motor en automaat had ingebouwd ander stoelen en rembekrachtiging en stuur bekrachtig en veel meer alles is mogelijk in zo een oude bak maar kosten en div ander zaken kunnen wel een anders uit pakken dan men denkt en is overstappen naar een moderne auto een stuk makkelijk en vaak goedkoper .
succes met de keus
als je er blij mee bent en lyrische en je wilt eigenlijk niet kwijt en verknocht zou ik hem houden
hou je ook nog van sleutelen en heb 2 rechter handen een paar weekenden of weken de tijd en plek en ruimte en gereedschap dan vooral ook centen kennis en tijd en vooral zin kun je denken aan een upgrade wat---- ducatie 900 --- zegt.
Maar als meer comfort wilt en stiller en automaat en airco en stuurbekrachtiging de steden in wilt en nog veel meer wat je kunt bedenken plus dat de eigen leeftijd mee kan spelen speelt zou ik zeggen weg ermee .
2 jaar geleden heb ik die stap ook genomen was er klaar mee en heb mij oldtimer VW t3 uit 1987 verkocht nadat ik er ook een ander motor en automaat had ingebouwd ander stoelen en rembekrachtiging en stuur bekrachtig en veel meer alles is mogelijk in zo een oude bak maar kosten en div ander zaken kunnen wel een anders uit pakken dan men denkt en is overstappen naar een moderne auto een stuk makkelijk en vaak goedkoper .
succes met de keus
- dedruivenplukker
- Berichten: 7143
- Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08
Re: Onze oldtimer houden of jongere camper (2008) kopen?
Hier ongeveer dezelfde situatie. Ook een MB met OM617.
Al lange tijd in bezit. Vanwege de gezondheid ook stiekem aan het kijken naar wat nieuws maar ik vind zelf dat we te weinig km maken om veel te investeren. Dat is natuurlijk voor iedereen anders. Ook heb ik nog een T3 staan die langzaam aan belasting vrij wordt. Het is een diesel en nu geschorst.
Die zou leuk zijn voor korte uitstapjes strakjes. Voorlopig kijk ik het nog even aan en geschorst kost het niet veel alleen de stalling en oldtimer verzekering. De waardestijging is vermoedelijk hoger.
Al lange tijd in bezit. Vanwege de gezondheid ook stiekem aan het kijken naar wat nieuws maar ik vind zelf dat we te weinig km maken om veel te investeren. Dat is natuurlijk voor iedereen anders. Ook heb ik nog een T3 staan die langzaam aan belasting vrij wordt. Het is een diesel en nu geschorst.
Die zou leuk zijn voor korte uitstapjes strakjes. Voorlopig kijk ik het nog even aan en geschorst kost het niet veel alleen de stalling en oldtimer verzekering. De waardestijging is vermoedelijk hoger.
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
- dieseltje+
- Berichten: 2809
- Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
- Locatie: Noordoostpolder
Re: oldtimer houden of camper 2008 kopen
+1Dafluc schreef: ↑di 25 feb 2020, 12:35Als je er geen moeite mee hebt dat je de milieuzones moet mijden dan zie ik geen probleem.
Dus camper ergens neerzetten en het laatste stukje met fiets of openbaar vervoer.
Wat de dieselprijs gaat doen maakt in deze keuze geen verschil. Wat de mrb gaat doen is koffiedik kijken.
Zou hem morgen nog kopen
Des te langer kan je er van genieten.
De kriebel van luxer beter jonger stiller blijft toch terug komen is mijn ervaring. Terwijl ik van de old skool ben.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Re: Onze oldtimer houden of jongere camper (2008) kopen?
Nieuwer is misschien wel leuker maar ook stukken duurder, en je weet wat je hebt daar weet je alle minnen en plussen feilloos van.
Van een andere moet je maar afwachten wat het wordt misschien gaat alles prima maar je kunt ook zomaar iets beroerds tegenkomen.
Van een andere moet je maar afwachten wat het wordt misschien gaat alles prima maar je kunt ook zomaar iets beroerds tegenkomen.
Re: Onze oldtimer houden of jongere camper (2008) kopen?
Ombouwen gaat het niet worden. Geen zin, tijd en kennis.
Dat het nieuwe gaat bevallen daar twijfel ik ook zeer zeker niet aan. Nu Mercedes achterwiel aandrijving, de andere idem. De opbouw is uiteraard goed te checken, en zal ook zeer zeker gebeuren.
We hoeven ook niet de stad ermee in, doen en willen we nu ook niet. Wellicht worden we te bang gemaakt door alle berichtgeving. Maar het zou knap minder zijn als je bijvoorbeeld over 5 jr het rijden met diesel zo goed als onmogelijk gemaakt wordt.
Dat het nieuwe gaat bevallen daar twijfel ik ook zeer zeker niet aan. Nu Mercedes achterwiel aandrijving, de andere idem. De opbouw is uiteraard goed te checken, en zal ook zeer zeker gebeuren.
We hoeven ook niet de stad ermee in, doen en willen we nu ook niet. Wellicht worden we te bang gemaakt door alle berichtgeving. Maar het zou knap minder zijn als je bijvoorbeeld over 5 jr het rijden met diesel zo goed als onmogelijk gemaakt wordt.
Re: Onze oldtimer houden of jongere camper (2008) kopen?
Ik vind het met een camper toch een ander verhaal dan bijvoorbeeld een luxe auto. Ik sta op het punt een tweedehands luxe wagen te kopen en ga voor benzine, omdat ik denk dat de diesel straks helemaal niets meer waard is en je dus heel veel afschrijft. Elektrisch is vooralsnog een te grote investering en voor mij als particulier niet haalbaar. Wat betreft de camper denk ik dat we voorlopig wel door dieselen, omdat er gewoonweg weinig alternatieven zijn. Een camper van 4 ton met benzinemotor of elektrisch heb ik nog niet gezien en voorlopig zie ik het er nog niet van komen.
Ik zou gewoon die jongere camper kopen en lekker genieten van de luxe.
Ik zou gewoon die jongere camper kopen en lekker genieten van de luxe.
Gr, John.
Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Re: Onze oldtimer houden of jongere camper (2008) kopen?
Ik zat (bijna) exact hetzelfde te typen als John.... Hij is me net voor.
Ik sluit me dus helemaal bij hem aan: diesel zal wel duurder gaan worden, maar er is simpelweg nog geen goed alternatief....
Bedenkd, dat samen met jullie, nog tienduizenden anderen in Nederland een diesel-camper hebben...
Ik sluit me dus helemaal bij hem aan: diesel zal wel duurder gaan worden, maar er is simpelweg nog geen goed alternatief....
Bedenkd, dat samen met jullie, nog tienduizenden anderen in Nederland een diesel-camper hebben...
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
- neanderthaler
- Berichten: 414
- Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
- Locatie: noorholland ongeveer
Re: Onze oldtimer houden of jongere camper (2008) kopen?
zolang de regering het zelf niet meer weet en kretologie hanteert en brult van alles om te kijken hoeveel weerstand is ben ik nog niet bang
en zolang Mercedes een auto diesel maakt die kwa uitstoot die minder vervuilend is dan de benzine motor .
En de techniek zich nog steeds voortschrijd met extra roetfilter en al dan niet meer met al die knappen koppen die we hebben en komen met mooie oplossingen kon het best nog wel eens meevallen
ik ga er niet op wachten ik leef nu en wil nu een camper en go with the flow
en zolang Mercedes een auto diesel maakt die kwa uitstoot die minder vervuilend is dan de benzine motor .
En de techniek zich nog steeds voortschrijd met extra roetfilter en al dan niet meer met al die knappen koppen die we hebben en komen met mooie oplossingen kon het best nog wel eens meevallen
ik ga er niet op wachten ik leef nu en wil nu een camper en go with the flow
Laatst gewijzigd door neanderthaler op di 25 feb 2020, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Onze oldtimer houden of jongere camper (2008) kopen?
that's the pointneanderthaler schreef: ↑di 25 feb 2020, 19:52....
ik ga er niet op wachten ik leef nu en wil nu een camper en go with the flow
Geniet van het leven, 't is zo voorbij.
Greetz, JP
West-Spanje, waar het ook regent.
Fiat Elnagh 2004 2.8 JTD 128 pk
Greetz, JP
West-Spanje, waar het ook regent.
Fiat Elnagh 2004 2.8 JTD 128 pk