Vragen aankoop Carthago

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Rieltje
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 06 jan 2020, 12:34

Vragen aankoop Carthago



Bericht door Rieltje »

7EEB08E0-D045-4B6C-AADF-848016F5FA6B.jpeg
Foto avhterkant
7EEB08E0-D045-4B6C-AADF-848016F5FA6B.jpeg (14.86 KiB) 956 keer bekeken
We hebben gisteren de Carthago bekeken en zijn in de bied-fase. Wel kwamen we drie zaken tegen waar ik wat ragen over heb:
1. Er zit condens in de achterlichten, is dit erg, moeten we bijvoorbeeld nieuwe achterlichten bedingen
2. Het plaatje me gewichten dat normaal op het motorblok ontbreekt, verdacht? Kan er natuurlijk gewoon afgevallen zijn
3. Er zitten op de achterkant van de camper onder de sticker 2 ronde ‘verdikkingen’, lijkt een beetje op iets dat geplamuurd is. Vochtmeting liet geen afwijkingen zien, de ene zit thv de garage, de ander thv het bed. Ik hebbwel een foto maar weet niet hoe ik die hier kan plaatsen☺️
Hoor graag of en wat jullie hier van vinden.
Bedankt weer voor het kennisdelen!
Laatst gewijzigd door Rieltje op do 20 feb 2020, 12:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Camper_01

Re: Enigszins technische vraagjes



Bericht door Camper_01 »

Ben heel voorzichtig hiermee. Heb je enige twijfel hierover, dan niet kopen! Er komt echt wel een andere camper dan op uw pad.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24444
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Enigszins technische vraagjes



Bericht door javanes »

Rieltje schreef:
do 20 feb 2020, 12:06
Ik hebbwel een foto maar weet niet hoe ik die hier kan plaatsen☺️
Iets verder naar beneden scrollen dan het bericht waar je in tikt.
Daar zie je staan "bijlagen"
Daar op klikken en dan kun je een foto uit een bestand kiezen en toevoegen.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13186
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Enigszins technische vraagjes



Bericht door AadenAnke »

Als het die plek op de foto is lijkt het mij roest. Een keer met je vinger er op drukken voelt het zacht weet je het zeker :shh:

Gr. Aad
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Enigszins technische vraagjes



Bericht door Janpinz »

Achterkant...kan er een rek aan gehangen hebben?
Rieltje
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 06 jan 2020, 12:34

Re: Enigszins technische vraagjes



Bericht door Rieltje »

Aad: was gewoon hard, bij kloppen klonk het wel anders
Jan: geen standaard plek om iets op te hangen, tamelijk middenop de achterkant
Leftie
Berichten: 107
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 13:20
Locatie: Kortenhoef

Re: Enigszins technische vraagjes



Bericht door Leftie »

Bij onze Carthago uit 2014 waren ook sommige achterlichtunits beslagen en na droogmaken, heel snel weer beslagen.
De unit bestaat uit twee soorten kunststof die op elkaar "gelast" zijn en daar zat bij ons ter hoogte van de schroefgaatjes de lekkage. Dit heb ik verholpen door een plastic-oplossende vloeistof héél voorzichtig in de lasnaad te laten lopen waardoor het geheel weer aan elkaar smelt. Voorzichtig, want een druppel op de buitenkant blijf je altijd zien.
De vloeistof die ik gebruikte was een kunstharsvloeistof die algemeen gebruikt wordt in tandtechnische laboratoria en als je gaat informeren moet het gek zijn als er niet iemand rondloopt die het lollig vind om je te helpen. Zo niet, dan ik wel , indien van toepassing.
Ik heb ook de ( weliswaar behandelde) schroeven van de units vervangen voor roestvrije exemparen, volgens mij heeft dit er ook iets mee te maken.
Bij de keuring vond de keurmeester bij ons ook geen plaatje onder de motorkap, maar op de wielkasten zowel links als rechts aan de binnenkant van de cabine staan alle denkbare plaatjes die je maar nodig hebt. Die aan de rechterkant zit onder een zwart klepje.
Hoop dat het je iets op weg helpt.
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2420
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Enigszins technische vraagjes



Bericht door pepon »

2. Het plaatje me gewichten dat normaal op het motorblok ontbreekt, verdacht? Kan er natuurlijk gewoon afgevallen zijn
Dit plaatje zit niet op het motorblok maar op de traverse boven de radiatoren, waar ook het slot van de motorkap op zit.

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Vragen aankoop Carthago



Bericht door Marco Polo »

Maar daar heb je niks aan want dat is alleen van de technische kop.
Daarna is AL-KO en Carthago zelf er nog een keer overheen gegaan ;-)
En de plaatjes met de complete info vind je dus inderdaad op de bovengenoemde plek(ken).
Fiat = stufe 1
Eventueel AL-Ko = stufe 2
En dan Carthago stufe 3
De stufe met het hoogste nummer is de laatste stap in het bouwproces en degene met de relevante gewichten.
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Vragen aankoop Carthago



Bericht door willemzon »

Mbt die verdikkingen, dat zou mij niet lekker zitten, misschien valt het allemaal wel mee, maar het hoort niet en het is ook geen pakje boter wat je koopt.

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
lassche
Berichten: 976
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Vragen aankoop Carthago



Bericht door lassche »

Ik begrijp uit een eerder bericht dat de camper al een klein jaar te koop staat. Dat is in de huidige markt erg lang, zeker voor een camper van een gerenommeerd merk. Dat zou mij extra oplettend maken. Maar wat zegt de verkoper over de oorzaak van die plekken?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Bettie1+
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 19 feb 2020, 18:43

Re: Vragen aankoop Carthago



Bericht door Bettie1+ »

Die plekken op de achterwand is aluminumrot denk ik hier prik je zo een gat in. Wat betreft de vochtmeting er zit geen hout in de wanden de vloer en het dak hier zul je dan ook geen vocht meten. Staat deze camper in Brabant bij een makelaar in de plaats die begint met Bl. De prijs is dan wel veel te hoog min 10 duizend.
Doe er je voordeel mee en zoek verder voor die prijs kun je wel mooiere vinden
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8601
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Vragen aankoop Carthago



Bericht door seth_space »

Een vochtmeting op aluminium zal geen zinvol resultaat geven. Waarschijnlijk een 100% uitslag. Als het aluminium rot is dan zegt een vochtmeting niks.
Laatst gewijzigd door seth_space op do 20 feb 2020, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Vragen aankoop Carthago



Bericht door Marco Polo »

Aankoop keuring misschien handig!?
Plaats reactie