Compacte kampeerstoelen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
chrimasa
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 jan 2008, 19:35
Locatie: Oosterleek

Compacte kampeerstoelen



Bericht door chrimasa »

In onze nieuwe camper kunnen we straks onze oude trouwe Crespo-stoelen niet goed kwijt. De bagagevakken zijn smaller dan de stoelen. Natuurlijk kunnen we ze tijdens de rit wel ergens in de leefruimte of in de doucheruimte zetten. Maar helemaal handig is dat niet. Daarom zijn we nu op zoek naar lekker zittende stoelen (voor wat grotere/steviger personen) die opvouwbaar zijn (opvouwbaar in de zin van hoe zeg je dat... harmonica model).
We hebben in de hoogte bergruimte genoeg (we hebben de Chausson best of 510 gekocht, die heeft een soort hoge kast als “garage”) maar breedte en diepte schiet voor een gewone comfortabele klapstoel te kort. Gelukkig is er tegenwoordig een hoop variatie op het gebied van compact opvouwbare stoelen. Heeft iemand hier daar een goed advies in?
Ik heb wel gekeken of er hier al eerder iets over geschreven is maar het gaat zover ik kan vinden vooral over de “traditionele” klapstoelen. En die passen dus bij ons niet.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31821
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Compacte kampeerstoelen



Bericht door Bob Diesel »

Als je deze ondingen bedoelt
begin met de goedkoopste ,wan ook de duurste zit niet
goed voor een momemt en handzaam
.
1436567.jpg
1436567.jpg (40.62 KiB) 1396 keer bekeken
Btw ,onze klapstoelen staan gewoon op een bank
vastgezet met een spanband je

ik zou niet op goed zittende stoelen besparen
al moeten ze ergens anders op geborgen worden(natte cel)
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Nugget1
Berichten: 491
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 15:27

Re: Compacte kampeerstoelen



Bericht door Nugget1 »

Coleman Sling Chair Green - Campingstoel - Groen
In deze vouwstoel zit je goed. Probeer hem wel zelf eerst in de winkel. Ingevouwen weinig ruimte nodig.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22691
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Compacte kampeerstoelen



Bericht door PaulBng »

Ik heb die vouwdingen ook. Niet best.

In het begin zitten ze wel aardig, maar op den duur zakt het zitgedeelte in. Maar de band tussen te voorpoten niet. Dus je zit dan met je benen omhoog en de band knelt de achterkant van je bovenbenen af...
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3248
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Compacte kampeerstoelen



Bericht door B1gcheese »

Heb hier ook nog wat van die vouwdingen in de schuur staan, is drie keer niks. Ik zou opmeten hoeveel ruimte je wel hebt en met een meetlintje naar de winkel gaan om te kijken wat wel zou passen. Wij hebben huismerkstoelen van de Obelink en die dingen gaan al jaren mee. En ik ben ook niet de lichtste :oops:
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3047
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Compacte kampeerstoelen



Bericht door rijschoollucassen »

Geef eens de beschikbare afmetingen door, mogelijk kan iemand dat vergelijken met de zijne/hare. Ik heb zelf stoeltjes die wel de gangbare breedte hebben, maar iets lager zijn. Was destijds voor onze Vito noodzakelijk .

Groet uit Portugal, Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
tonic
Berichten: 2412
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Compacte kampeerstoelen



Bericht door tonic »

Bardani Aviator.
Bardani Senna compact
Travellife Barletta Cross Monza
Bo-Camp Urban Outdoor Camden Campingstoel
Travellife Barletta Cross campingstoel.
Gebruikersavatar
chrimasa
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 jan 2008, 19:35
Locatie: Oosterleek

Re: Compacte kampeerstoelen



Bericht door chrimasa »

Bob Diesel schreef:
ma 17 feb 2020, 9:25
Als je deze ondingen bedoelt
begin met de goedkoopste ,wan ook de duurste zit niet
goed voor een momemt en handzaam
cel)
Die bedoel ik inderdaad. Tenminste; qua vouwsysteem. Maar dan van een betere (modernere) uitvoering. We hebben er nog twee staan van 20 jaar geleden, een van de eersten van dat model. Loeizwaar en inderdaad: na een jaar of twee iets doorgezakt in het gebruik waardoor het niet lekker meer zit.
De Crespo’s die we daarna hebben gekocht waren toen net op de markt: een hoge zit en een extra diep en breed zitgedeelte. Eigenlijk zitten ze nog steeds perfect. Maar zijn een sta in de weg als je op camperplekken de stoelen niet buiten kunt zetten bij aankomst.
De maximale breedte die we nu hebben in de bergruimtes is 55cm. Daar passen alleen klapstoelen voor hele smalle dunne mensen.

De eerste camper-uitprobeer-rit zal denk ik richting Obelink of de Wit worden en heel veel uitproberen.
Gebruikersavatar
chrimasa
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 jan 2008, 19:35
Locatie: Oosterleek

Re: Compacte kampeerstoelen



Bericht door chrimasa »

Dank voor de tips Nugget1 en Tonic. Die zijn inderdaad de moeite van het proefzitten wel waard.
tonic
Berichten: 2412
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Compacte kampeerstoelen



Bericht door tonic »

Ik heb er zelf al jaren 2 van Maryvo, niks doorzakken en die zitten super. maar kan ze op internet niet meer vinden. dus waarschijnlijk niet meer leverbaar.
Gebruikersavatar
jpdejong
Berichten: 302
Lid geworden op: za 13 mar 2004, 20:41
Locatie: weeze, nabij goch duitsland

Re: Compacte kampeerstoelen



Bericht door jpdejong »

Hoi.

Wij hebben ook de Coleman Sling Chair. Nu al een jaar of 6. Gewoon goede stoelen wel meer luie stielen dan voor aan een tafel.

Groeten jan-peter
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 12:35
Locatie: Hoorn NH

Re: Compacte kampeerstoelen



Bericht door moosev »

Hier ook al jaren de Sling Chair. Bij het bouwen van de camper zelfs rekening mee gehouden. :-B
Gr René
Gebruikersavatar
chrimasa
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 jan 2008, 19:35
Locatie: Oosterleek

Re: Compacte kampeerstoelen



Bericht door chrimasa »

Klinkt goed die sling!! We hoeven niet zo nodig aan tafel te zitten buiten. Wij zijn meer van het type met een boek in het zonnetje, glaasje wijn onder handbereik. Op Bol.com schrijft iemand dat de stoel zit als een hangmat. Dat klinkt als het ware vakantiegevoel.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13305
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Compacte kampeerstoelen



Bericht door hathi »

Ik weet niet of het u bekend is,maar de Crespo,waarmee je nu ervaring hebt,is te koop in 2 breedtes?
Hans
Plaats reactie