Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 488
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door HJM »

Nou, in onze wijk liggen verdwaalde Alpen, zelfs stapvoets en schuin loop je de kans dat de uitlaat schraapt,
Zou de gemeente aansprakelijk zijn voor schade als zelfs stapvoets niet veilig is?
Overigens wel fijn dat de kids buiten kunnen lopen zonder dat iemand er een race houdt.
Groeten,
BJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1316
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door joske501 »

Beste,

Het zijn waarschijnlijk mensen die geen voertuig hebben die de verkeersdrempels in het leven hebben geroepen.
In eerste instantie heb ik langere voorveren geplaatst omdat bij verkeersdrempels de vering op zijn einddempers ging, zelfs bij op overrijden aan minder dan 30 km per uur. Tegenwoordig doe ik het anders en geniet ik van verkeersdrempels, eigenlijk geniet ik van het verkeer te belemmeren door daar heel traag over te rijden, meestal aan 10 per uur, en wees maar zeker dat het achteropliggend verkeerd zich daar erg aan stoort. Ze halen dan met een kwaad en wild gebaar zo snel mogelijk in, soms nog met een middenvingertje. Als die stommekloten van wegbeheerders lang genoeg gepest worden door zeer traag verkeer die nergens meer opschiet gaan ze misschien anders gaan denken. En intussen heb ik de tijd om bij het zeer traag overrijden om de omgeving te bewonderen.
Verkeersdrempels zorgen in ieder geval niet voor meer veiligheid en was dit nu de bedoeling niet. Erger nog, soms zie je voertuigen daar in een lichte slalom over rijden om de wielen niet gelijktijdig in te laten veren. Met verkeersdrempels worden gevaarlijke situaties geschapen.
Je gewoon aan de snelheidslimieten houden en die drempels zijn nergens voor nodig. Het is trouwens ook heel slecht voor het milieu, eerst remmen = remstof, dan weer optrekken = extra uitstoot en van het extra lawaai en voertuigsleet gaan we maar zwijgen.
Drempels, leer er van genieten, tot ze verdwijnen!
Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door AadenAnke »

Ja Joske daar schrijf je wat gewoon je aan de snelheid houden. Bij mij in de wijk de gehele wijk Max 30km en echt ze rijden er ondanks de drempels gewoon 40 en harder. Wil je ze dwingen om niet boven die 30 te komen dan kan ik in mijn camper er niet meer met 15 km rijden. Is het nu door of ondanks drempels dat men zo hard rijdt? Wat mij betreft in dat soort wijken Max 10 en harder 10 euro's per kilometer of zo met een beetje slimme inzet van controle kan de bpm afgeschaft worden :lol3: :lol3:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door hathi »

Nou ik sluit me aan bij Peter,(Lmc )want volgens mij is de Camper van TS dan niet in orde ? mijn Camper is 40 jaar,en ik heb weinig problemen met die ruggen dus genoemde zaken checken lijkt me niet overbodig, en ook veiliger?
Hans
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1108
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door WiSpi »

freek schreef:
do 13 feb 2020, 16:13
In Zweden hebben we regelmatig meegemaakt dat de drempels zeer slecht waren aan gegeven, dat is pas lullig. :crazy: :crazy:
Of je rijdt op een weg met net vers gevallen sneeuw. Dat klapt ook lekker, als je zo'n drempel niet meer kunt zien.
Ik moet zeggen dat ik de drempels in Frankrijk wat beter vindt dan hier in Nederland. Altijd aangegeven, altijd 30 km/u en altijd dezelde hoogte en steilheid. (of bijna altijd)
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door camilo »

Zou ik toch haast vergeten melding te maken van dat slag mensen dat zich kennelijk per definitie moet ergeren aan die (met 30 km per uur) voortsukkelende camper en dan uitgerekend de verkeersdrempel gebruiken om die camper in te halen. Moest dat nou, denk ik dan, als je bij het eerste volgende stoplicht weer samen voor rood staat.
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2418
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door pepon »

Hier op het park rijd, nou ja rijd, eigenlijk niet, een verlaagde BMW met spoilers en skirts rondom.
Hij komt het park niet op door de drempels hier.

Hij parkeert de BMW vooraan en pakt dan een fiets om naar huis te rijden en vice versa.
Ik vermoed wel wat hij er van vindt.

Heb altijd een beetje medelijden met hem.


Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door Aloys »

Als ik 'm te laat zie en sterk moet remmen, dan laat ik die rem wel weer los vóór ik die drempel op ga.
Dan veert ie meteen wat naar boven, lijkt me beter dan met de bumper over die drempel... (Niet dat die
van mij zo laag ligt, maar bij wijze van spreken).
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Ontario
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 10:32
Locatie: Veluwe

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door Ontario »

Ik ervaar drempels als goed bedoelde maar veelal falende hulpmiddelen om op gewenste plekken de snelheid van verkeersmiddelen te beïnvloeden. Helaas kleven er nogal wat zwakke kanten aan: rijdt iemand in b.v een leaseauto of in een eigen voertuig, is hij of zij zich bewust van de negatieve invloed door extra slijtage t.g.v. van snel over een drempel rijden, drempels zijn vaak slecht of niet gemarkeerd en 30 km/u is voor o.a. campers dan te snel. De vorm en hoogte van drempels verschilt nogal eens, ik denk aan straten in b.v. de Rivierenbuurt in A'dam waar je het wel uit je hoofd laat om de 'springschans' sneller dan stapvoets te nemen. In Duitsland wordt frequent gecontroleerd in 30-km.-zones en dat helpt best wel.
Dan nog een vraag voor de deskundigen in deze: veroorzaakt het enigszins schuin aansnijden van een drempel niet schadelijk torderen van de camper-opbouw?
Henk
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1316
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door joske501 »

Beste,

Een niet te verwaarlozen negatief effect van verkeersdrempels zijn het in grote getallen verschijnen van de grote SUV voertuigen.
Om geen last te hebben van al die drempels gaan meer mensen van die logge hoge voertuigen aanschaffen die over langere veren beschikken en ook veelal op luchtvering staan, met zo een Range Rover kan je gerust aan 50 tot 70 km/h die korte hellingen over zonder dat je uit de zetel gelicht wordt. Dat die logge voertuigen zeer nefast zijn voor het klimaat en verkeersveiligheid hoef ik er niet bij te vertellen, ze zijn alleen veiliger voor wie er zelf mee rijdt.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
Snowbird
Berichten: 51
Lid geworden op: vr 04 nov 2005, 7:58
Locatie: Amersfoort

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door Snowbird »

De simpelste oplossing is: gewoon weer overal van die ouderwetse straatstenen leggen. :-B :-B
Dan laat het wel uit je hoofd om hard te rijden.
Camper_01

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door Camper_01 »

Wij hebben doelbewust 2 "gemene" drempels op onze 80 meter bedrijfs-inrit laten aanleggen omdat wij recht van overpad moeten verlenen aan onze achterburen. Dit is helaas niet voor niets gedaan. Wij werden er namelijk ziek en zat van dat er op een onbeschofte manier gereden werd.
Gebruikersavatar
Rob Q
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 31 mei 2015, 22:38
Locatie: Rosmalen (NB)

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door Rob Q »

Snowbird schreef:
vr 14 feb 2020, 14:01
De simpelste oplossing is: gewoon weer overal van die ouderwetse straatstenen leggen. :-B :-B
Dan laat het wel uit je hoofd om hard te rijden.
Keinderkupkes?
MvGr.,

Rob

Pössl 2Win R Plus 2022 Citroen Jumper
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Ook zo'n hekel aan die verkeersdrempels?



Bericht door Bob Diesel »

krijg je weer geluidsoverlast :bang:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie